Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Skuteczne planowanie komunikacji marketingowej marek modowych

Dobrej jakości produkt odzieżowy, zrealizowany według najnowszych trendów, w świetnej cenie - wydawałoby się, że powinien sprzedać się sam. Gdyby jednak tak było, zawsze i wszędzie, nie byłyby potrzebne - marketing, reklama i PR. A jednak po coś te dziedziny istnieją. Zarówno o produktach jak i usługach trzeba w odpowiedni sposób zakomunikować i to najlepiej nie od razu wszystkim, ale sprofilowanym, dobrze przemyślanym grupom docelowym – tym, o których na podstawie wcześniejszych badań możemy sądzić, że potencjalnie się nimi zainteresują i prawdopodobnie dokonają zakupu.

Skuteczne planowanie komunikacji marketingowej marek modowych

Ryzyko biznesowe minimalizuje profesjonalny marketing

W biznesie dużo opiera się na ryzyku, ale to analitycy i marketingowcy są od tego, aby to ryzyko „maksymalnie minimalizować”. Strategie ekspansji marek na rynku zbytu muszą być w dzisiejszych czasach poprzedzone szeregiem kompleksowych badań, którymi zajmą się specjaliści, by nie były zbyt rozciągnięte w czasie. Firmy badawczo-marketingowe wykorzystują w swojej pracy coraz to nowe zdobycze technologiczne, które penetrują przeróżne bazy danych pomagające określić, w jaki sposób zaprezentować określone dobro na rynku. Planowanie komunikacji marketingowej to podstawa do dalszych sukcesów w sprzedaży.

Sukces marek modowych można zaplanować

Trzeba jednak najpierw na starcie samemu sobie odpowiedzieć na pytanie, co tym sukcesem będzie. Do tego niezbędne jest określenie tzw. współczynnika KPI, umożliwiającego określenie skuteczności kampanii na różnych etapach jej realizacji. To początek każdej kampanii komunikacyjnej. W następnej kolejności trzeba zaplanować kluczowe etapy kampanii, przewidując ewentualne zaskakujące zwroty akcji, które mogą się pojawiać później w każdym najmniej oczekiwanym momencie. Im więcej tego uda nam się przewidzieć, tym mniej czasu stracimy na tzw. „gaszenie pożarów”. Odpowiednio wcześniej warto wybrać ekspertów kampanii. W przypadku marek odzieżowych dziś w świecie mody żądzą opinie celebrytów i blogerów. Warto ich udział przewidzieć w kampanii, zabukować terminy, w jakich będą mogli się włączyć do kampanii i świadomie (zgodnie z późniejszą umową) wpłynąć na ich wizerunek pod kątem marek, które będą później promowali.

Kolejny krok, który trzeba określić na samym początku – to wybór samych mediów do współpracy. Poza wspomnianymi już tzw. „twarzami marki” obecnymi w show biznesie, trzeba mieć dużą wiedzę o tym, jaka jest specyfika potrzeb klientów - członków grupy docelowej, do której z produktem startujemy. Warto poznać w bezpośrednich wywiadach oczekiwania tej grupy, jeśli to jest możliwe, osobiście przepytując jej reprezentantów. Choćby i po to, aby zbudować już z częścią z nich bliższy kontakt. Ankietowanie połączone z wywiadem, przeprowadzenie w umiejętny sposób to oprócz bazy danych, także sposób na marketing szeptany o marce.

Czy do planowania komunikacji marki potrzebna jest agencja?

Strategia komunikacji marki wymaga porządnego warsztatu, pasji i zaangażowania. Osoby pracujące na co dzień w agencjach reklamowych są wyspecjalizowane w tego typu przedsięwzięciach. Na rynku funkcjonuje wiele agencji komunikacji marketingowej, jednak warto zrobić rozeznanie, która z nich miała najbardziej udane realizacje do tej pory. Szerokie doświadczenie, ugruntowana pozycja oraz portfolio z sukcesami wypromowanych marek na rynku, a także wykaz wymiernych wyników finansowych klientów tej agencji, da podstawę do dokonania świadomego wyboru najlepszej z nich.

Oczywiście może się okazać niekiedy, że wygra świeże spojrzenie, otwarty umysł połączone z odrobiną szczęścia, jednak w komunikacji marki ważny jest warsztat i znajomość mechanizmów marketingu i sprzedaży. Komunikowanie nigdy nie opiera się na przypadku. To ciąg ściśle powiązanych ze sobą działań obliczonych na konkretny skutek. Agencja przeprowadza tzw. Analizę Big Data. Jest to analiza danych pozyskanych z wielu źródeł, kompleksowo i globalnie, również z social mediów. Przeprowadza jakościowe i ilościowe badania marketingowe. Agencja diagnozuje rynek i określa pole dla zaistnienia nowych produktów lub usług, albo też odświeżenia wizerunku dotychczasowych. Planowanie komunikacji odbywa się poprzez planowanie przepływu informacji w ramach projektu. Kto, co i gdzie ma działać tak, by o danej marce zrobił się głośno w odpowiednich kręgach.

Próba dotarcia z własną marką do świadomości klientów jest niewątpliwie zadaniem trudnym, a często czasochłonnym. Nieprzemyślane działania promocyjne mogą wygenerować ogromne koszty, nie przekładając się jednocześnie na wzrost wyników sprzedaży. Kreatywne rozwiązania, wykorzystanie niekonwencjonalnych materiałów i ciekawe projekty z pewnością będą w większym stopniu przyciągać uwagę potencjalnych nabywców. Planowaniu komunikacji opiera się na rozumieniu zarówno globalnych jak i regionalnych trendów oraz specyfiki różnych rynków. Duże doświadczenie w tym zakresie ma agencja marketingu zintegrowanego MecGlobal w ramach działań agencji marketingu zintegrowanego MecGlobal.

Materiał zewnętrzny

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].