Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Galeria Stara Kopalnia wisi na włosku

Ważą się losy budowy Galerii Handlowej Stara Kopalnia przy ul. Marklowickiej, czy budować czy nie. – Myślę, że do końca lipca podejmiemy decyzję – mówi Ryszard Nowak, jeden z inwestorów.

Galeria Stara Kopalnia wisi na włosku
Być może ta stojąca od dwóch lat metalowa konstrukcja nigdy nie zmieni sie w galerię handlową

Główną przeszkodą są kłopoty ze znalezieniem kluczowych najemców, w tym operatora kina. Zainteresowanie wyrażały dwie sieci multipleksów, ale ostatecznie obie się wycofały. W przypadku jednej z nich zdecydowała zmiana właściciela. Nie ma też kompletu innych najemców. Maksymalnie inwestorzy mieli chętnych na 55 proc. powierzchni.

– Początkowo zainteresowanie najemców było bardzo duże. Być może mieliśmy bardziej skupić się na tej inwestycji. Powierzyliśmy komercjalizację firmie zewnętrznej czego efekty były różne. Potem jednak zmieniła się sytuacja w Polsce. Praktycznie w ogóle nie buduje się takich obiektów, zainteresowanie najemców spadło, a jeśli już się pojawiają, to proponują tak niskie stawki czynszu, że musielibyśmy latami dokładać do interesu. Najwidoczniej Galeria Karuzela zaspokoiła rynek – dodaje przedsiębiorca. Razem ze wspólnikiem rozważał różne warianty galerii, m.in. wzniesienie czegoś na modłę Fashion House w Sosnowcu, czyli obiektu skupiającego sklepy sprzedające końcówki serii po niższych cenach. Kontaktował się nawet w tej sprawie z jednym z polskich potentatów na rynku galerii. Ten stwierdził, że teren przy ul. Marklowickiej jest zbyt mały na zbudowanie galerii outletowej. Nie byłoby gdzie zbudować np. dużego parkingu. Niewykluczone, że szkieletowa konstrukcja stojąca przy Marklowickiej zostanie wykorzystana pod zakład produkcyjny.

(tora)

55 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Arteks 28.02.2017 18:12

@wujekedek - no cóż, świadomość urbanistyczna w naszym regionie nie jest zbyt duża, w Wodzisławiu jeszcze mniejsza. Dlatego taki stodołkowaty Lidl mógł powstać przy głównej ulicy wokół bloków. A co do galerii Stara Kopalnia która nawet nie powstała miałem rację - miejsce fatalne, a co się z tym wiąże brak najemców. Przez lata pewnie będzie teraz przejeżdżających straszyć to żelastwo, a teren świetnie nadawał się pod jakiś nowy zakład pracy.

~wujekedek (31.0. * .144) 28.02.2017 11:41

Bardzo dobry kawałek ziemi został zmarnowany pod "Lidla". Ale jak słyszałem płacz niektórych marketofilów , że my nie mamy ani jednego lidla a Jastrzębie i Rybnik mają po dwa. To że nie powstał fokus to na bank sprawa Rybnika

~annaf (91.192. * .71) 27.02.2017 21:53

już się zastanawiali 10 lat temu:
http://krs-pobierz.pl/focus-park-wodzislaw-slaski-i78587
http://tinyurl.com/focusswd

~annaf (91.192. * .71) 27.02.2017 21:53

już się zastanawiali 10 lat temu:
http://krs-pobierz.pl/focus-park-wodzislaw-slaski-i78587
http://tinyurl.com/focusswd

bystrzak 27.02.2017 19:53

Moim zdaniem to budynek po koncentratach się marnuje. Nawet na parking jest miejsce, lokalizacyjnie w sam raz, może nad tym ktoś się zastanowi.

~skinheadzik (31.179. * .1) 27.02.2017 18:14

Nie ma czego żałować. Po pierwsze lokalizacja beznadziejna, a po drugie to zwykły barak z blachy falistej. Już nawet hipermarketów się nie buduje w ten sposób.

~bertold (31.0. * .211) 27.02.2017 09:09
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Ta pseudogaleria w formie blaszaka na szczęście nie powstanie. Galeria musi mieć kilka kondygnacji i zbudowana z betonu a nie z blachy. Zostanie tylko blaszak Karuzela.

~Arteks ma rację (89.200. * .94) 07.06.2016 23:59
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Swoją drogą idę o zakład że robie lepszą kupę od ciebie, moja mo glanc a twoja rybnicko tego glancu nimo, to jak zakład?

~Arteks ma rację (89.200. * .94) 07.06.2016 23:52

Artrksie, twoim zdaniem gdzie kupy są ładniesze, w Rybniku czy na wsiach?

Arteks 07.06.2016 23:26
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Do poprzednika - prześlij redakcji i podpisz się, że jesteś z Wodzisławia. ;P

~Arteks ma rcję (89.200. * .94) 07.06.2016 23:13
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Arteksie, ostatnio bylem w Rybniku i zachciało mi się kupy, zrobiiłem ją, ale masz rację, kiedy robiłem kupę w Wodzisławiu to już taka ładna nie była, mam zdjęcia, chcesz zobaczyć?

Arteks 07.06.2016 21:52
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

@Don C. - nie powiem, że arkady są mało ważne, w deszczowy czy burzowy dzień się to przydaje i słusznie zwracasz uwagę na to, że mogą dodawać klimatu. Bardzo mi się podoba ta różnorodność, że każdy Rynek jest inny. Domeną rybnickiego jest jego ruchliwość o każdej porze dnia i nocy oraz dostojność zabudowy. Dobrze że zwracasz uwagę na jakiś pozytyw Wodzisławia, a nie tak jak hejterki które nie są w stanie napisać niczego sensownego. Mylisz się odnośnie odbudowy bo niektóre miasta w Polsce przeszły okres wojenny zupełnie bez szwanku np. Katowice, Rybnik, Jelenia Góra, Cieszyn, Bytom czy Bielsko-Biała. Ale były takie jak Żory, Wodzisław, Nysa czy Racibórz które według różnych źródeł były zniszczone w 70-80%. Potworki architektoniczne są wszędzie ale fajnie jeśli są mniejszością i gubią się w gromadzie fajnych i wytwornych budynków, a nie kiedy jest na odwrót. Sam nie lubisz Jastrzębia i jego zabudowy bo... górują tam NRDowskie bloki.

Don_C 07.06.2016 19:18
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

@Arteks a nie zdaje ci się że po wojnie wszystkie rynki czy stare miasta odbudowywano?Najpoważniejsze stare miasta miał kiedyś Bytom i Gliwice ciekawy był też Racibórz czy Chorzów.Dzisiaj nad byłym rynkiem w Chorzowie biegnie most a w Raciborzu i Bytomiu stoją ...bloki! (działanie celowe komunistycznych władz) Także nic tylko się cieszyć że w W Śl.jest taki rynek.W Rybniku faktycznie jak przedstawiłeś jest kilka ciekawych kamienic ale gryzie się to z resztą wręcz potworków jak ten w/w z lat 70.
No i o czym jeszcze nie wspomniałeś wielkość rynku.
A i 2 sprawa o czym jeszcze nie wspomniałeś (pewnie celowo) powiedzieć że to co wyróżniało stare i poważne miasta to arkady!W W Śl.są do dzisiaj z czterech stron przy wejściach w Rybniku tego nie ma. :-)) Oczywiście powiesz że to mało ważne choć ma to Kraków,Gliwice czy Zamość. ;-)

~ehh... (91.192. * .71) 07.06.2016 19:17
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

przy okazji zerknijcie sobie pod linki Arteksa i zobaczcie jakim rynek rybnicki jest małym i nieciekawym pustym placem, typowym dla większej wsi a nie miasta :D nie wspominając już że wytyczony został oczywiście na miejscu stawu rybnego :D i nie ma to jak pokazać jeden róg rynku gdzie stoi nie najgorszy budynek a kiedy tylko obrócić się kawałek to zabudowa przypomina pełną szczerb szczękę jakiegoś żula

~ehh... (91.192. * .71) 07.06.2016 18:55
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

To że Wodzisław został po wojnie odbudowany byle jak, nie zmieni faktu że kiedy budowano tu miejskie kamienice to tam gdzie dziś jest Rybnik rozciągały się stawy i lepianki średniowiecznych wędkarzy.

~tyżprowda (188.137. * .64) 07.06.2016 17:08
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Jedne ruiny kopalni mamy w Wilchwach, drugą "kopalnię" w rozsypce będziemy mieli na Marklowickiej... Wodzisław górnictwem stoi!

Arteks 07.06.2016 16:10
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@Dr_Svevo - kamienice z rynku rybnickiego różnią się od kamienic w okolicznych miastach przede wszystkim wielostylowością, sztukaterią i zdobieniami. Mamy też przedwojenny dom towarowy na Rynku - mało które miasto w przedwojennej Polsce dysponowało takim miejscem, w Niemczech z kolei to był standard. Zerknij sobie np. na Rynek 13 przez google maps albo https://pl.wikipedia.org/wiki/Rynek_w_Rybniku#/media/File:Rybek4.JPG - takich zdjęć na okolicznych rynkach nie zrobisz - prawda że te kamienice robią wrażenie? Masz rację, że budynek na lewo pochodzi z lat 70. ale pozostałe kamienice są autentycznie przedwojenny, jedna z nich z XVIII w. Nie pytam o wiek wodzisławskich kamienic, słyszałem, że były po wojnie odbudowywane. Natomiast takie wielkomiejskie kamienice w Rybniku znajdziesz np. na Sobieskiego, Korfantego, Kościuszki, Piasta, Saint Vallier czy Hallera. Tu akurat na wodzisławskiej stronie ktoś zachwyca się piękną wielkomiejską rybnicką kamienicą: http://www.jedlownik.pl/jedlownik/wycieczkakl1/rybnikkamienica.html bo w Wodzisławiu takich nie ma. Co nie znaczy, że Wodzisław nie ma swojego czaru ale jednak po cichu nam tej większej miejskości zazdrościcie. ;) Wy z kolei możecie chwalić się fajnym zespołem pominoryckim albo wieżą widokową. Ale kamieniczki macie bardzo skromne, szkoda że nie chcecie akceptować takiego stanu jaki jest. Co do dużych miast to każdy samorządowiec w Polsce współpracuje z poważnym Portalem Samorządowym. To tam podzielono miasta na małe, średnie i duże. Te tabele potwierdzają obiegową opinię, że miasta powyżej 100 tys. są określane jako duże. Takie są fakty: http://www.portalsamorzadowy.pl/komunikacja-spoleczna/polskie-miasta-duze-srednie-i-male-zobacz-jakie-sa-naprawde,61807,55421.html

Dr_Svevo 07.06.2016 15:13
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

~Arteks~ oczywiście chwali się to że jesteś dumny ze swego miasta ale silnie przesadzasz i to praktycznie za każdym razem. Np.specjalnie sprawdziłem dla ciebie wielkość kamienic na rynkach w naszym regionie i najdalej są dwu lub trzy piętrowe także Rybnickie niczym się nie różnią.A powiem więcej że kamienice na lewo od waszego ratusza przypominają zabudowę z lat 70 ubiegłego wieku.Te dwie takie żółte.Popatrz na te okna czy tak wyglądają okna w kamienicach na rynkach?To tylko pierwszy lepszy przykład. Także specjalnie znalazłem ranking większych miast choć nie uważam osobiście że Kielce czy Sosnowiec to duże miasta. http://www.staypoland.com/miasta.htm

Arteks 07.06.2016 14:49
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

Anonimowi ludzie wylewają często swoje frustracje i zazdrości w postaci hejtu w internecie. Ale co zabawne jak się rozmawia z realnymi ludźmi z Wodzisławia to zawsze są pełni podziwu jak Rybnik się rozwinął po 1990 roku, a Wodzisław podupadł.@pseudorybniczaninn - lepiej ci po tym hejcie i pisaniu kalumni? ;) A ja piszę jako Arteks - dumny z Rybnika, miasta które zawsze czymś zaskakuje i jest trendy. :)

~Rybniczaninn (89.200. * .94) 07.06.2016 14:23
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Jestem z Rybnika, większość moich znajomych stąd uciekła na zachód lub na północ, podniecają się mieszkaniem w takich miastach jak Londyn czy Berlin i wiele innych, natomiast na tym portalu chyba pierwszy raz spotkałem się z tym aby ktoś podniecał sie na mieszkaniu w Rybniku.. Chyba ten gość jest jakiś zboczony albo upośledzony. Kurde, co tu jest w tym Rybniku? Tu jest wieś, nic tu nie ma, miasteczko takie same jak Wodzisław, Żory czy Mikołów, te same sklepy, wszystko to samo i zarobki też "polskie". Jak ktoś się podnieca tym że mieszka w rybniku, to jest coś z nim na pewno nie tak. Gość jest jakiś zboczony albo ostro ma nawalone w głowie....

~historia (89.200. * .94) 07.06.2016 14:10
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Arteks, kiedyś w Rybniku nawet taka baba na kiemienicy wisiała w sukni ślubnej, czyli nie tylko oko tam zawiesiła ale całą siebie... A tak na poważnie to poczytaj historie Rybnika, Wodzisławia czy Raciborza, a dojdziesz do wnioski że kiedy Racibórz był potęgą, to rodził sie Wodzisław, a o Rybniku nikt wtedy nie słyszał....

Arteks 07.06.2016 12:57
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

@hejterki SWD - jeśli ja jestem programem komputerowym to wy jesteście wirusami komputerowymi ;P @mieszkaniec centrum - czym się różni? Projektem, wysokością, sztukaterią, tym dla kogo i w jakim celu powstała. Takie kamienice znajdziesz w wielu śląskich miastach - w ROW tylko w Rybniku i Raciborzu. W Wodzisławiu kamieniczki są bardzo monotonne i podobne do siebie, a w Rybniku jest na co oko zawiesić, sporo kamienic robi wrażenie mimo, że nierzadko mają po 100 czy więcej lat.

~ginter z (31.179. * .1) 07.06.2016 11:13
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Ludzie,Arteks to program komputerowy, który pisze jedno i to samo w kolko.

mieszkaniec centrum 07.06.2016 09:20
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Arteks@ Czym się różni kamienica mieszczańska od niemieszczańskiej ?

~według arteksa (89.200. * .94) 07.06.2016 01:03
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Swoją drogą kamiennice, pałać i park w Wodzosławiu bijje Rybnik na kolana, tak samo jak Racibórz, Rybnik to miasteczko z wsi, chodowali ryby, potem sprowadzili tam goroli, czyli Ukrainców, nic tam nie ma, tragedia taka sama jak w Jastrzębiu.

~według arteksa (89.200. * .94) 07.06.2016 00:56
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Jedyne miasto na Ślonsku to Rybnik...... Mimo że nie jest brane pod uwagę w aglomeracji Ślonskiej... Arteks chyba chce stworzyć nowy kabaret, zresztą z niego już się wszyscy śmieją więc ma dobry grunt...

~:-) (91.192. * .71) 07.06.2016 00:28
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Teraz już wiecie, że kamienice w Rybniku są mieszczańskie, a w Raciborzu czy Wodzisławiu - wiejskie :D

~... (91.192. * .71) 07.06.2016 00:08
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

po jajco

~handlowa (188.137. * .64) 07.06.2016 00:01
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

A niektórzy przestrzegali, że Karuzela z trudem zdobyła najemców i trudno się temu dziwić skoro w Wodzisławiu jest kilkadziesiąt wolnych lokali na sklepy do wynajmu od zaraz.Po co więc stawiać kolejne?

~Prowincjonalny (91.214. * .221) 06.06.2016 23:43
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

O kurde w Rybniku są kamienice mieszczańskie? A są jeszcze kamienice niemieszczańskie gdzie pasie się bydło w przedpokoju?A Mszana ma autostradę nawet na swoim terytorium to znaczy że jest spoko wielkie city normalnie?

Arteks 06.06.2016 20:42
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

@Don C. - nic nie jest rozdmuchane. Jak sam zauważyłeś "wiejskie" dzielnice nie mogą rozdmuchiwać miasta bo mają zazwyczaj po 1000-3000 mieszkańców. Poza tym nie ma w Polsce ani jednego miasta które nie miałoby takich dzielnic. Ważniejsze jest to jak wygląda centrum i czy centrum nadaje miastu ton.
To silniejszy pociąga za sobą okolicę - Wodzisław był bardzo słabym miastem, sztucznie rozdmuchanym, dlatego wiele dzielnic się od niego odłączyło. Jeśli stare miasto jest podobne to dlaczego w Rybniku są kamienice mieszańskie, a w Wodzisławiu ich nie ma? Obiekty sportowe - no wybacz ale Rybnik ma najnowocześniejsze kąpielisko w południowej Polsce. :) Dla kuzyna ze Stuttgartu - miasta które ma metro, każde będzie pipidówą i ja się z nim zgodzę bo niemieckie miasta są o niebo bardziej rozwinięte od polskich. Ale na śląskie warunki to wszyscy wiedzą co jest pipidówą a co miastem. ;) Co do drogi dwujezdniowej to już nie powinieneś tak pisać - to nie rok 2007... Mamy przy granicy miasta autostradę, a Kuczera obiecuje do 2019 najnowocześniejszą obwodnicę w ROW z bezkolizyjnymi węzłami. Mój wujek z Niemiec bardzo pozytywnie ocenia drogi w Rybniku w przeciwieństwie np. do Raciborza gdzie jak mawia - drogowcy i miasto tkwi w PRL. Szkoda, że nie odwiedza Wodzisławia bo u was drogi są gorsze niż w Raciborzu. A Rybnik poszedł do przodu w dziedzinie jakości dróg i ma ambitne plany. :)

Don_C 06.06.2016 20:27
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Swego czasu w Rybniku twierdzili że są metropolią więc i tak już zeszli trochę z tej góry absurdu.
Założę się @Arteks że jakby Rybnik miał np. 95 tys. mieszkańców to ty byś napisał że duże miasta zaczynają się od 90 tys.
Rybnik to sztucznie rozdmuchane miasto głównie ze względu na multum wiejskich dzielnic.Czyli jakby go nazwać gminą wiejsko-miejską to by było celniejsze.
Samo stare miasto nie różni się wielkością od W Śl. czy Raciborza.Infrastruktura drogowa podobna (brak dróg 2-pasmowych tak jak np. w Bielsku)
Miasto tylko i aż powiatowe.
Brak znaczących zabytków,brak obiektów sportowych na poziomie itd. Mój kuzyn co przyjeżdża ze Stuttgartu zawsze na równi ocenia W Śl. i Rybnik twierdząc że to pipidówy.
Także duże miasto to pojęcie względne ale na pewno nie zaczyna się od 100 tys. mieszkańców.
Tu masz coś o tym
http://www.staypoland.com/miasta.htm

Arteks 06.06.2016 19:54
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

@Dr_Svevo - daj spokój z takimi tekstami... Nikt w Polsce nie kwestionuje tego, że miasta powyżej 100 tys. są kategoryzowane jako duże i dlatego najczęściej występują w osobnych rankingach. Rybnik poza powietrzem - w żadnym innym wstydu nie przynosi Śląskowi. A tak przy okazji... Szukałem ostatnio jednego widoku w książce o naszym regionie "Dawny powiat rybnicki na pocztówce" i znalazłem widokówkę z Wodzisławia z 1943 r. z podpisem "Eine kleine Stadt, Loslau, Kr. Rybnik". Tłumacząc "Małe miasteczko Wodzisław w Powiecie Rybnik". Niemcy świetnie podsumowali ówczesny Wodzisław i zarazem podkreślili które miasto jest przewodnie. Od tego czasu nic się nie zmieniło. Muszę to kiedyś Dońciowi przypomnąć jak będzie chwali jak to "za Niymca było". ;)

Dr_Svevo 05.06.2016 21:48
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

~Arteks~ jak rozumiem miasta co mają 99 tys.są małe a 100tys. już wielkie. No po prostu gratuluję logiki! A jeśli chodzi o gmachy to dam ci jeden przykład ze wsi Gorzyce a mianowicie siedziba banku spółdzielczego i gwarantuję ci że takiego w Rybniku nie widziałeś i też raczej nie ujrzysz.

Arteks 05.06.2016 20:47
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

@Dr_Svevo - od wtedy kiedy przekroczył 100 tys. mieszkańców i ma inwestorów, miejsca pracy i gmachy jakich nie mają małe miasta.

Dr_Svevo 05.06.2016 19:25
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

~Arteks~od kiedy to Rybnik jest dużym miastem? ~Toffi~sprawdziłem i wcale inwestor z ul.Jastrzębskiej nie nazywa tego galerią. Z tego co pamiętam jest tam napisane coś w stylu - centrum handlowe jastrzębska park.Lokalizacja najmniej dziwna no ale nie mój problem.

Arteks 05.06.2016 14:43
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

@Don C. - ja zaklinam rzeczywistość czy ty? Jeśli negujesz "komunistyczne twory i komunistyczny okres" to co z os. XXX lecia w Wodzisławiu albo KWK 1 Maja które powstały w czasach PRL i ich nazwa nigdy nie została przez nikogo zakwestionowana? Dlaczego więc kwestionować ROW czy przez to, że ktoś ma się wstydzić górnictwa? Największa spółdzielnia mieszkaniowa powiatu SWD nazywa się ROW. :D To jest najlepsze usankcjonowanie Rybnickiego Okręgu Węglowego który nie wyparował ale nadal istnieje a jego najmocniejszą jego stroną ekonomiczną jest przemysł wydobywczy, koksowniczy i energetyka. Nadal nic nic się nie zmieniło, jedyne sensowne i najbardziej reprezentacyjne miasto w regionie to Rybnik. Możesz go nie lubieć ale tego faktu nie zakwestionujesz. A porażka Starej Kopalni jest najlepszym przykładem na to, że sieciom handlowym które wynajmują powierzchnie zależy tylko na dużych i bogatych miastach! Nie wierzyłem że to powstanie i znowu miałem rację. :)

Don_C 03.06.2016 21:41
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

@Arteks-po co zaklinasz rzeczywistość?Przecież wiesz że ROW (czyli komunistyczny twór) faktycznie nie istnieje.Jeśli twierdzisz że jest inaczej to gdzie teraz jest siedziba Rybnickiego Okręgu Węglowego???

Arteks 03.06.2016 20:05
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

@heh - fajnie hejterku że napisałeś o tej nazwie bo jest świetna!, krótka, łatwa do wymówienia i zapamiętania. Jedyne miasto którego nazwę potrafi wypowiedzieć każdy obcokrajowiec. W każdym języku brzmi tak samo. :D Nazwy innych miast zawierają ł, dz, rz - czyli zgłoski nieznane w innych językach i dlatego ich nazwy są nie do wymówienia. Rybnik to nazwa europejska. :)))

~heh (85.128. * .40) 03.06.2016 19:57
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Jak zryty beret trzeba mieć aby myśleć że jest się kimś szanowanym i opiniotwórczym, gdy w rzeczywistości jest się pajacem, którego opinie każdy normalny człowiek ma tam gdzie słońce nie dochodzi.
Kim trzeba być aby za misję życiową obrać sobie nawracanie ludzi na jakieś prorybnickie sekciarstwo i całe życie spędzić w necie w imię tego celu :)
Co ty chłopie bierzesz że ani przez chwilę nie masz kontaktu z rzeczywistością :D