Piątek, 28 lutego 2020

imieniny: Romana, Makarego, Lutomira

RSS

Likwidacja sieci Avans: co z gwarancją na kupiony w sklepie sprzęt?

20.05.2014 14:37 | 1 komentarz | żet

Zapytaliśmy rzecznika praw konsumentów o to, jakie prawa przysługują konsumentowi w przypadku awarii sprzętu, który jest objęty okresem gwarancyjnym.

Likwidacja sieci Avans: co z gwarancją na kupiony w sklepie sprzęt?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

- Konsumenci, którzy dokonując zakupu towaru otrzymali kartę gwarancyjną, mają możliwość zgłoszenia reklamacji z tytułu gwarancji. Sposób zgłoszenia reklamacji powinien być określony w karcie gwarancyjnej danego towaru. Gdyby natomiast nie było możliwości zgłoszenia reklamacji z tytułu gwarancji wówczas należy zgłosić roszczenie syndykowi - poinformowała nas Joanna Urban, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Raciborzu.


Sieć sklepów Avans oferowała konsumentom przede wszystkim sprzęt multimedialny, RTV i AGD. W całym kraju działało ponad 250 placówek "Avansu". W ostatnich dniach sąd w Tarnobrzegu ogłosił upadłość likwidacyjną spółki Domex, która jest właścicielem supermarketów sieci Avans. Jak poinformowała "Rzeczpospolita", zobowiązania spółki są o kilkadziesiąt milionów wyższe niż jej majątek.