Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Drodzy „referendyści” – jestem Wami rozczarowany

W związku z awarią serwera publikujemy raz jeszcze tekst Czytelnika w sprawie referendum w Wodzisławiu.

Dzisiaj dla odmiany znalazłem w skrzynce gazetkę nawołującą do głosowania w referendum z opcją „NIE” dla prezydenta i Rady Miasta. Wasze zarzuty są mi znane. Z kilkoma się zgadzam, z pozostałymi nie. Ale w środku odnalazłem coś na co od dłuższego czasu czekałem – program. Jak domniemam, program naprawy miasta. W końcu konkrety – pomyślałem siadając do przeczytania 21 punktów. I tak jak się ucieszyłem, tak szybko emocje opadły i opadła cała moja nadzieja na zmiany w mieście. Dlaczego? Nie odnalazłem w nim nic, co mógłbym nazwać rewolucją, ewolucją czy też zmianą, która miałaby wpływ na szybszy rozwój miasta. Ale do rzeczy. Skupię się na tych punktach, które moim zdaniem są albo zupełnie nieprzemyślane albo wynikające z braku wiedzy i panujących realiów. Krótko mówiąc skupię się na zawartej w tych postulatach dawce taniego populizmu, za pomocą którego można obalić Kiecę ale nie można dokonać zupełnie żadnych zmian w mieście. A rozumiem, że chodzi Wam o zmiany w mieście a nie tylko o zmianę na stołkach.

Punkt 2- „wprowadzenie ulg dla nowych podmiotów inwestujących w mieście, a zatrudniających mieszkańców Wodzisławia Śl.” Zupełny absurd. Tym samym wielkie inwestycje będą nas omijały szerokim łukiem. Bo kto tu zainwestuje jeśli zatrudnienie będzie miało być oparte tylko na mieszkańcach miasta? I to w dzisiejszych czasach gdy pracodawca robi „łaskę” , że inwestuje i zatrudnia. Im więcej obostrzeń tym mniejsze zainteresowanie. A ulgi dostanie wszędzie bez konieczności zatrudniania miejscowych. A jak wiadomo przy dużych inwestycjach nie zawsze daje się uzyskać kadry z miejscowych ludzi. Totalne nieporozumienie.

Punkt 3 – „wprowadzić kadencyjność naczelników wydziałów urzędu miasta oraz dyrektorów  jednostek miejskich”. Kolejny gniot. Rozumiem, że mając dobrego fachowca i specjalistę odeślecie go z kwitkiem po upływie powiedzmy 4 lat. Chyba ktoś nie zdaje sobie sprawy jakie są realia samorządu i ja trudno jest znaleźć fachowców, którzy chcą w samorządzie pracować. Kadencyjność to najgłupsze rozwiązanie jakie w tym temacie słyszałem. I chyba pierwsze w Polsce. A to świadczy o tym, ze albo jest takie genialne albo zupełnie pozbawione sensu. Dla mnie to drugie.

Punkt 4 – „wprowadzenie ocen pracy urzędników miejskich”. Przecież to już jest!!! Autorzy tego programu nie mają podstawowej wiedzy o pracy w samorządzie i to świadczy o wartości tego programu. Panowie- poczytajcie najpierw te kilka ustaw a dopiero później piszcie program bo wychodzi na to, że w Waszym gronie nie macie ani jednego fachowca od samorządu. Więc jak chcecie rządzić?

Punkt 5- „Obniżenie diet dla radnych, pasji prezydentów (…)”. Populizm. O ile obniżycie? Jakie to będą realne pieniądze? Tak naprawdę poza dawką populizmu są to hasła bez wartości. Jedyni za czym jestem to likwidacja jednego stanowiska wice prezydenta, jednego wice przewodniczącego Rady Miasta i asystenta. Są niepotrzebni. Ale finansowo zysk niewielki.

Punkt 10 – „niedopuszczenie do otwarcia nowych sklepów wielko powierzchniowych”. A dlaczego? W kryzysie to są kolejne miejsca pracy i podatki. Jakie są ale zawsze coś dla kogoś kto pracy nie ma. A jeśli mieszkańcy chcą takich sklepów? Sprawdzał ktoś zanim kolejne restrykcje chcecie w mieście wprowadzać?

Punkt 11 – „wprowadzenie odczuwalnych bonifikat dla wykupujących mieszkania komunalne”. Mieszkania komunalne są sprzedawane na preferencyjnych warunkach w porównaniu do cen panujących na wolnym rynku. Chcecie rozdać majątek miasta czyli nas wszystkich tylko wybranej grupie? PIS już podarował mieszkania za złotówkę gdy inni musieli zaciągać na nie wielotysięczne kredyty. Znów mają być lepsi i gorsi?

Punkt 12 „ Likwidacja Straży Miejskiej”. No masakra. Po to było referendum, żeby wiedzieć czy chcemy czy nie chcemy Straży Miejskiej. Wyszło, że chcemy więc jak chcecie rządzić skoro nie potraficie uszanować demokratycznych rozstrzygnięć? To chyba najbardziej bulwersujący punkt tego programu.

Punkt 17 – „przywrócenie klubu Odra naszemu miastu”. A ktoś go zabrał? Nie rozumiem tego punktu. Chyba jedynie został napisany po to, żeby pozyskać kibiców.

Punkt 20 –„Zamrożenie pensji dla urzędników”. Populizm w najczystszej postaci. To co lepsi Wam uciekną a jak czytam ten program to widzę, ze kadr na ich zastąpienie nie macie. A nauczycielom też zamrozicie? Bo chyba traktujecie równo wszystkich pracowników.

Reasumując – populistyczne hasła, brak konkretów, brak planu. Na taki program nie ma szans oddać swój głos. Kieca ocaleje na zasadzie wyboru mniejszego zła a Wy nie wykorzystaliście szansy na zmiany w ty mieście.

Autor: kłamstwo


Opinie oraz treści zawarte w rubryce Publicystyka przedstawiają wyłącznie własne zdanie autorów i mogą ale nie muszą odzwierciedlać poglądów redakcji. Masz coś ciekawego do przekazania szerszemu gronu - zapraszamy na łamy portalu nowiny.pl - opublikujemy Twój felieton bezpłatnie. Wyślij swoje przemyślenia na adres portal@nowiny.pl. Redakcja zastrzega sobie prawo odmowy publikacji materiału.

58 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Gospodarka@głupcze 12.06.2013 04:13

4.Apel do włodarzy. Referendum pokazuje jedno: tak czy siak p. Kieca raczej nie ma szans na reelekcję. Plus tego taki, że nie musi już robić sobie populistycznej kampanii rządząc w mieście. Może reformować, podejmować niepopularne, ale dobre decyzje wtedy mieszkańcy będą go dobrze wspominać. Niestety na razie w większości zajmował się tylko "administrowaniem", po miernych efektach najwyraźniej to widać. Chociaż gdyby przyczynił się do wzrostu miejsc pracy, aby młodzi nie musieli opuszczać rodzinnych stron, Gdyby ściągnął rzutem na taśmę dużych inwestorów to kto wie..., zebrałby dużo pozytywnych głosów. Ogólnie dobre nowe miejsca pracy to głosy na obecnego prezydenta informatyka. Apel: Wodzisław Śląski potrzebuje Prezydenta przedsiębiorczego (na ten czas i przyszły), rozumiejącego nowe wyzwania gospodarki, z pomysłem na rozwój np. jakiejś niszy rynkowej. Kochani jak emeryci górniczy i inni wymrą to miasto jeszcze bardziej opustoszeje. Może być jak w Detroit! Dość już prezydentów: administratorów, najemników, urzędasów, poborców podatkowych w mieście. Wodzisław Śląski chce Żyć! Nie - umieraniu miasta. Bill Clinton

mhl999 10.06.2013 11:21
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

a miałem nadzieję, że cię odwiedzę ;-)

blabla 10.06.2013 10:54
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

OK mhl999 - zmieniam zdanie. Ty się już jednak nie nadajesz do leczenia ;) Za późno... Nara

mhl999 10.06.2013 09:18
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@blabla podałem ci przykład jak zadziała dupokracja w irlandii. jeśli wodzisław czeka powtórka referendum do czasu aż kiedyś będzie ono skuteczne (na pewno kiedyś się uda) to ja dziękuję za taką manipulację. pracujesz, w tym szpitalu, o którym piszesz czy może jesteś jego pacjentką że tak bardzo za mną tęsknisz? ;-)

Pesymista 09.06.2013 22:36
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Oglądając debatę w telewizji TVT z naszym prezydentem to tak bardzo zamarzyła mi się jeszcze nowocześniejsza technika budowy telewizorów, by każdy telewizor zaopatrzony był w wycieraczki, bo słuchając prezydenta w tej debacie i patrząc jak nos mu się wydłuża coraz bardziej ( wielkością pobił nawet nos Pinokia) to odruch do którego była by mi potrzebna owa nowoczesność nachodził mnie po każdej jego odpowiedzi .....

idla 09.06.2013 20:04

mhl999,kanarek to trudny przypadek do leczenia,chyba w Rybniku na pasy

blabla 09.06.2013 15:15
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

mhl999: zdaje się że napisałem: "No to wal na referendum, bo to właśnie jest droga do wyborów". Ty chyba powinieneś jednak olać to referendum i udać się na ostry dyżur do szpitala - Twój stan emocjonalny nie pozwala Ci już czytać ze zrozumieniem. To że nie zauważyłeś, iż wymiana zdań pomiędzy mną i kanarkiem wyraźnie dotyczyła referendów w Polsce tylko potwierdza tą diagnozę ;)

mhl999 09.06.2013 15:02
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

@blabla referendum to nie wybory ;-) chyba, że do przyśpieszonych wyborów :-D dlaczego nie podajesz przykładu irlandii w referendum za unią w 2008 roku? http://pl.wikipedia.org/wiki/Referendum_w_Irlandii_w_2008_roku co potem zrobiono? powtórzono je byle dopiąć swego :-D @elektryk obie strony są populistyczne ;-)

elektryk 09.06.2013 12:11
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Kanarek, ciekawe co masz na myśli pisząc - nikt poważny nie poparł referendum - kto to dla ciebie jest poważny? Połednik, Zawadzki, Kalinowscy? A może Szamotowicz, czy Skupień jakiś? Co? Ośmieszasz się, odmawiając zwykłym ludziom możliwości wypowiadania się w sprawach politycznych. Twoja myśl przewodnia to czysta komunacka propaganda, gdzie ludziom wmawiano że partia wie lepiej co lepsze dla ludzi.

blabla 09.06.2013 10:03
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Kanarku: co to za logika, że jeśli ktoś źle rządzi - to dajmy mu spokój i niech psuje wszystko przez jeszcze ponad rok czasu? Po drugie: jesteś zwolennikiem wyborów? No to wal na referendum, bo to właśnie jest droga do wyborów. Moim zdaniem ponad rok czasu to bardzo dużo - nie oddałbym zarządzania swoim majątkiem na ponad rok - komuś do kogo nie mam zaufania. A na deser masz przykład: referendum z udziałem 95% nastawionych na nie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Referendum_w_sprawie_przyst%C4%85pienia_Polski_do_Unii_Europejskiej albo

kolejar 08.06.2013 23:37
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

ot , lisek chytrusek

Kanarek 08.06.2013 23:36
oceniono 10 razy
-8
Zgłoś

referendum to nie wybory! Do referendum idą zawsze ludzie w 95% nastawieni na nie. Tak jest w każdym referendum lokalnym w Polsce. Ja jestem zwolennikiem wyborów bo one pokazują program na tak. ( za jakimś programem) ! Awanaturnictwo grupy referendalnej polega na tym że wybory są już bardzo blisko. ( jesień 2014) Wtedy można ocenić prezydenta. A to referendum jest po to aby Zalewski robił karierę ( już w pisie)! Nikt powazny z imienia i nazwiska nie popiera tego referendum. Pozdrawiam

mhl999 08.06.2013 23:31
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

wybielił się być może dlatego, że te 3 mln mieszkań mu nie pasiło ;-)

mhl999 08.06.2013 23:23
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

i tu jesteś w błędzie, bo obecnie rysiu nie jest formalnie w tym ugrupowaniu, można powiedzieć, że się "wybielił" jak murzynek bambo ten nasz koleżka ;-)

kolejar 08.06.2013 23:15
oceniono 6 razy
-6
Zgłoś

ugrupowanie tego Zalewskiego ju kiedyđ obiecywało 3 miliony mieszkan

mhl999 08.06.2013 23:13
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

@blabla ile było takich przypadków w wodzisławiu na przestrzeni ostatniego roku? ;-) i czy oby na pewno jest papa? ;-) rysiu niech się lepiej skupi nad statutami rady dzielnic bo to pierwsza rzecz z której będę chciał go wypunktować w 2014 roku - zakładam, że będzie kandydował :-D kieca niech się skupi nad szkolnictwem bo pewnego pytania nie uniknie, jeśli będzie kandydował :-D poza tym mocno musi uważać na wydatki, bo lubi zabawki. póki co była próbka z filiżankami, ale to ledwie początek tego co go czeka :-) gdyby naprawdę mieciu był do dupy to budżet nie wzrósłby o te 60 mln z hakiem :P samo przecież się nie naruchało :-D komu zawdzięczać wzrost budżetu o ponad 60mln? przy wzroście zadłużenia o ok.20 mln? wróżka z różdżką się pojawiła?

blabla 08.06.2013 22:57
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Tak mhl999 - wyobraź sobie, że nawet uczeń, który nie robi postępów w nauce i na dodatek nieodpowiednio się zachowuje - wylatuje ze szkoły. Zbiera się Rada Pedagogiczna i pa,pa.... Zresztą szkoda klawiatury, bo Ty ciągle próbujesz udowodnić, że to wina Zalewskiego i referendystów iż Mietek jest do d.... prezydentem. Ale oczywiście go nie popierasz ;)

mhl999 08.06.2013 22:05
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

@blabla masz rację, program referendystów nie istnieje w zasadzie :-D ocena pracy z opuszczeniem stanowiska w 24h nie jest oceną, a zagrywką polityczną. czy uczniów za ocenę niedostateczną wyrzucają ze szkoły? ;-) @blabla, idla - w debacie miecio się zreflektował, najwyraźniej przemyślał swoją głupotę w pewnej ulotce, do której się przyznał na jej początku :-D dla mnie tchórzem jest zalewski, za brak obecności w trakcie debaty. cały czas kreował się na "konia pociągowego" ale w końcówce tchu mu pewnie zabrakło i wystawiono konia rezerwowego :-D

idla 08.06.2013 21:28
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

ktoś kto uwaza ze jest dobrym prezydentem nie apeluje do mieszkanców aby zostali w domu w dniu referendum.Powinien być wtedy spokojny o wynik,ale widać strach przed utratą stanowiska jest u niego duży,naprawdę komiczny jest z tym jego apelem,jest po prostu zwykłym tchórzem,czy ktos taki zasługuje na bycie prezydentem Wodzisławia?

blabla 08.06.2013 21:01
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Kanarku: mały ptaszek z Ciebie więc pewnie nie ogarniasz - dlatego trochę Ci pomogę. Zrozum, że to nie są jeszcze wybory ale jedynie ocena pracy Mieczysława Kiecy (z Bielska-Białej - to trochę dalej niż Skrzyszów). Dlatego przestań chrzanić o "programie referendystów". Wiem, wiem - Ty celowo odwracasz kota ogonem - ale jak widzisz nie wszystkich na to nabierzesz ;) Powtarzam: referendum to ocena pracy dotychczasowego prezydenta - który zamiast odważnie stanąć do tej oceny - tchórzliwie ucieka i do tej ucieczki namawia swoich popleczników. Tylko tak można nazwać nawoływanie do zostania w domu.

labamba 08.06.2013 19:53
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

kanarek i mhl999 to jakieś nawiedzone osoby,

Kanarek 08.06.2013 16:12
oceniono 8 razy
-6
Zgłoś

Po raz kolejny referendyści odsłonili swoją Twarz. Debata jasno pokazała iż program referendystów to kilka zdań mocno oderwanych od rzeczywistości? Program referendystów jest żartem który nie przystoi nikomu kto interesuje się polityką. Ja ubolewam że opozycja w tym mieście jest tak słaba że nie miała ani jednej osoby która mogła zaprezentowac Argumenty referendystów. Musiano szukać człowieka z Skrzyszowa. Jest w tym jakiś paradoks. Ryszard Zalewski lubi błyszczeć ale wie że niej jest żadnym graczem wobec Kiecy? On który uważa że powinny być specjalne przywileje dla firm które zatrudniają osoby z Wodzisławia? Jednak wśród wodzisławian nie ma ani jedengo referendarzysty który mógł przedstawić argumenty.

mhl999 08.06.2013 16:10
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@blabla przyznał się i co? na FB napisałem na profilu referendum wodzisław śląski co o tym sądzę ,w tekście http://www.nowiny.pl/91749-referendum-to-populizm-pelna-para.html również nie popieram takich działań. nadal twierdzisz, że za wszelką cenę chwalę obecne władze miasta z mieciem na tronie? :-D

blabla 08.06.2013 15:43
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

mhl999:"jeśli to jest demokracja to rzygać mi się nią chce" - Rozumiem Twój ból - Ty taki światły i obyty, mądry i elokwentny. No i skromny taki - a tu jacyś prości ludzie nie chcą słuchać Twych mądrości - rzeczywiście wstrząsające ;) Ze mnie też próbujesz zrobić idiotę? Twój idol mówi w TVT: "ja nie odpowiadam za wszystkie materiały, ulotki na terenie miasta bo można by na tej samej zasadzie stwierdzić że odpowiadam za plakaty kredytowe" a potem: "wysłałem materiały zawierające odpowiedzi" - to w którym miejscu przyznał się do nakłaniania żeby pozostać w domach? A tak poza tym - ta arogancja... Jakim by łosiem nie był jego oponent, to używanie określeń "widzę że osoba" jest chamstwem najwyższego stopnia - w każdym razie dla mnie.

mhl999 08.06.2013 15:26
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

to sąd decyduje o tym czy oddać diety czy nie, skoro nie było takiej decyzji to czep się sądu. ufoludek to niestety kosmos, dla mnie relikt z przeszłości :-) zwisa mi to gdzie to mieszka - wodzisław dla wodzisławian? od którego pokolenia wstecz? ;-)

be 08.06.2013 15:23
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

ale mieciu w tej debacie dał ciała szczególnie o ufoludku i dietach nie należnych i programach prorodzinnych co on bezdzietny może o tym wiedzieć dlaczego nie padło pytanie do miecia gdzie był zameldowany przed wystartowaniem na prezydenta za 1 razem czy aby w wodzisławiu tak się trzepiał tego skrzyszowa

mhl999 08.06.2013 15:08
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

blabla zobacz sobie fragment od 2:15 i powiedz mi czego się mieciu wypiera?

mhl999 08.06.2013 15:03
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

jeśli to jest demokracja to rzygać mi się nią chce :-) bywam złośliwy i upierdliwy nie będę zaprzeczał.

wojtek78 08.06.2013 15:02
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

ale złośliwy jakiś jesteś...

blabla 08.06.2013 15:01
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Co by nie mówić to niestety nasz prezydent jest zwykłym tchórzem. Został wybrany w demokratycznych wyborach, a teraz ucieka przed demokratyczną oceną namawiając swoich zwolenników to olania referendum. Tak normalnie powinien apelować: "chodźmy i pokażmy im gdzie raki zimują.." Tak zrobiłby ktoś kto ma czyste sumienie i jest prawdziwym mężczyzną z ambicjami na przywódcę. Tymczasem Kieca zachowuje się jak bokser, który ucieka z ringu przed walką. Na dodatek kłamie, bo przed kamerą TVT wypiera się ulotek zniechęcających do pójścia na referendum, tymczasem na jego stronie: http://kieca.pl/index.php?subaction=showfull&id=1370429866&archive&start_from&ucat Nie wybierałem się na referendum - ale jednak pójdę.....

mhl999 08.06.2013 14:53
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

zapewne w czerwonym kubraczku ;-)

wojtek78 08.06.2013 14:43

Jakiego kosmity?

znawca 08.06.2013 14:30
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Ja tam miałem niezły ubaw, bo dawno nie widziałem takiego kosmity w TV :D

wojtek78 08.06.2013 14:24
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Według mnie dobrze się wypowiadał i nie mówił o liceum tylko o podstawówce. Ale się czepiacie masakra jakaś. Bardzo sympatyczny i wyluzowany gość z niego.

takijaki 08.06.2013 13:55
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

wg mnie grupa ludzi - tzw. referendystów szuka sobie posadek na coraz gorsze czasy w sytuacji gdzie o dobre(czyt. kasowe) posady coraz gorzej i w obliczu nadchodzących wyborów samorządowych już robią pod nie kampanię wyborczą (wg mnie- może się mylę...) dla siebie a tak nawiasem gzie byli ( a przecież to radni) na początku kadencji ????? wtedy było OK???

mhl999 08.06.2013 11:38
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

nie którzy z tego prawa nie korzystają bo to ich prawo. w czym więc problem? myślę, że te 36h to jeszcze do wstępnych wyników każdy wytrzyma, szkoda czasu na licytację, kto miał podjąć decyzję to ją podjął :-D

be 08.06.2013 11:26
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

mi też państwo daje takie prawo jak referendum więc korzystam

be 08.06.2013 11:25

@kanarek prawo jest takie ale nie muszą pobierać diet zauważ że co niektórzy radni gdyby nie diety to by nie mieli z czego żyć

SzoPracz 08.06.2013 11:10

TAKIM PROGRAMEM ŚWIATA NIE ZWOJUJĄ!!!!!!!!!!!!

Kanarek 08.06.2013 10:39
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Czy referendyści muszą złozyć sprawozdanie finnasowe z swoich wydatków ?
Wiem jedno! Rada miasta pobiera diety bo w naszym kraju jest takieprawo! Koszty referendum to 200 tysięcy. Referendyści są odpowiedzialni za to!