Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Dwudzieste urodziny SMS-a!

SMS ma już 20 lat! Czego można życzyć ulubionemu sposobowi komunikowania się Polaków w dniu jego święta?

Dwudzieste urodziny SMS-a!

 

Dzisiejsi 20-latkowie nie znają świata bez SMS-ów.  20 lat temu, 3 grudnia 1992 roku Neil Papworth, pracownik brytyjskiej sieci Vodafone wysłał pierwszą na świecie krótką wiadomość tekstową z życzeniami świątecznymi dla swoich kolegów. Polacy wręcz kochają wysyłać SMS-y - ponad 98% uczestników badania „Komunikacja SMS w Polsce” wskazało, że korzysta z komunikacji SMS, a prawie 75% z nich wysyła krótkie wiadomości tekstowe codziennie!

W dniu narodzin SMS-a mało kto wieszczył karierę tak prostej usłudze tekstowej. Początkowo operatorzy planowali wykorzystywać je tylko do informowania klientów o awariach sieci czy zmianach w cenniku, dlatego nie było możliwości przesyłania komunikatów między różnymi sieciami. Dopiero 7 lat później SMS-y zaczęły krążyć między sieciami operatorów. Okazało się, że tak niepozorna, prosta i tania usługa jak SMS zaczęła zdobywać popularność. Główną grupą napędzającą rozwój SMS na początku lat dziewięćdziesiątych była młodzież, która doskonale sobie radziła z redagowaniem wiadomości liczących tylko 160 znaków.

W jakiej kondycji jest SMS w wieku 20 lat?

- SMS jest w doskonałej formie, wciąż cieszy się ogromną popularnością i sympatią użytkowników. Mimo szaleńczego tempa postępu technologicznego w obrębie telekomunikacji jeszcze nikomu nie udało się wprowadzić standardu, który zastąpiłby porozumiewanie się komunikatami liczącymi magiczne 160 znaków. Myślę, że specjaliści wieszczący SMS-owi koniec kariery, którzy stawiają na mobilne komunikatory mogą srogo się zawieść. Facebook, Twitter i inne popularne komunikatory to jednak moda natomiast krótka wiadomość tekstowa, to nasza komunikacyjna rzeczywistość. W ciągu ostatnich 20 lat SMS wszedł nam w krew i stał się tak naturalnym sposobem komunikowania się, że mało kto wyobraża sobie telefon bez tej funkcji -  powiedział Artur Sadowski, Menadżer ds. Rozwoju, Platforma SerwerSMS.pl

W Polsce SMS od początku cieszy się ogromną popularnością, a liczby wysłanych komunikatów z roku na rok stale rośnie. Według Urzędu Komunikacji Elektronicznej w 2011 roku Polacy wysłali 52 SMS-ów, natomiast  Główny Urząd Statystyczny doliczył się jeszcze dodatkowych 4 miliardów wiadomości, zatem raport tej instytucji mówi o niespełna 56 miliardach wysłanych krótkich wiadomości tekstowych. Oznacza to, że statystyczny Polak wysłał w ubiegłym roku ponad 1000 wiadomości SMS!

Ogromna popularność krótkiej wiadomości tekstowej nawet wśród użytkowników bezpłatnych aplikacji komunikacyjnych wynika z uniwersalności usługi, jaką jest SMS. Wysyłanie SMS-ów jest niezależne od dostępu do Internetu i nie wymaga instalowania żadnego oprogramowania. Ponadto, porozumiewanie się z drugą osobą za pośrednictwem komunikatora mobilnego wymaga, aby oboje rozmówcy posiadali smartfony i byli zalogowani do tej samej aplikacji. Najczęściej wysłanie SMS-a jest wygodniejsze, prostsze i szybsze, a co najważniejsze zapewnia, że wiadomość zostanie dostarczona do odbiorcy.

Ustalenia Platformy SerwerSMS.pl zebrane w raporcie „Komunikacja SMS w Polsce 2012” wskazują na to, że użytkownicy smartfonów zamiast korzystać z mobilnych komunikatorów (Facebook, iMessenger, Google Talk) wolą wysyłać SMS-y. Robią to często i w dużych ilościach, nawet powyżej 50 wiadomości tygodniowo. Dotykowa klawiatura nie zniechęca do pisania SMS-ów, Polacy szybko opanowali sztukę szybkiego redagowania komunikatów przy ich użyciu.

Jakie życzenia należy złożyć SMS-owi w dniu jego święta?

- Aby wciąż uczył nas konkretnego formułowania myśli, skutecznie informował, powiadamiał, docierał do odbiorców, którzy przebywają na obszarze pozbawionym mobilnych sieci szerokopasmowych. Aby w dalszym ciągu był wykorzystywany w usprawnianiu komunikacji między urzędami i mieszkańcami, szpitalami i pacjentami, szkołami i studentami. I wreszcie, aby przekazywał informacje na temat naszych ulubionych marek, ale tylko takie, które wcześniej zamówiliśmy  – życzy Artur Sadowski.

 

3 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~jou, jou (89.72. * .169) 03.12.2012 11:57
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

postawić sms-owi pomnik bo się mu należy

~TAK (80.238. * .20) 01.12.2012 17:01
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

tak dla sms-ów,potrzebne i ułatwiające życie,

~Dożyłki-impra narkomanow (193.150. * .118) 30.11.2012 15:34
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Pamiętam swoja pierwsza wiadomość sms tak z 13 lat temu w Plus'ie,sms w sieci kosztował 1,50 zł a do innego operatora ponad 4 złote to były czasy ;]