Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Pielgrzymki, biznes czy dyskoteka - jaka przyszłość Pszowa?

Mieszkańcy mają szansę wypowiedzieć się, jak wyobrażają sobie przyszłość Pszowa. Opinię mogą wyrazić poprzez udostępnioną przez urząd ankietę.

Pielgrzymki, biznes czy dyskoteka - jaka przyszłość Pszowa?
Wszyscy uczestnicy konsultacji twierdzili, że rynek musi zmienić wygląd.

Wypełnione ankiety należy składać do 8 czerwca. Jest to etap pracy nad nową strategią rozwoju Pszowa do 2020 roku. Ankietę poprzedziły konsultacje ze stowarzyszeniami, instytucjami, zakładami pracy, w tym kopalnią i różnymi środowiskami, w tym z młodzieżą. Wszyscy mogli powiedzieć, czego oczekują po Pszowie w najbliższych latach.

- Zaprosiliśmy oddzielnie młodzież, żeby posłuchać co im się podoba a co nie podoba bo nie ukrywajmy, że członkami stowarzyszeń z reguły są osoby starsze. Młodzi ludzie wskazali, że przydałoby się więcej imprez sportowych i kulturalnych, w tym na lodowisku. Młodzi ludzie narzekali na komunikację miejską. Uważali, że wizerunek miasta psują bezdomni. Chwalili ofertę edukacyjną w mieście i okolicy - mówi Marek Hawel, burmistrz. Młodzież nie wspominała natomiast nic o dyskotece. Jeszcze 5 lat temu był to żywy temat. Młodym wyraźnie brakowało zlikwidowanej Mega Astry. Z drugiej strony pochwały zebrał Miejski Ośrodek Kultury w Pszowie za sprawą licznych koncertów.

Praktycznie wszyscy wskazywali na konieczność poprawy wyglądu centrum miasta. Rozpoczęta niedawno przebudowa rynku doskonale wpisuje się w tę potrzebę. Ale dodatkowo ludzie krytycznie odnosili się do namiotu piwnego na rynku, który swoimi rozmiarami dominował w okolicy. Z konsultacji wynikało, że namiot nie powinien stać na samym rynku, ale gdzieś obok.

Pomijając kwestię rynku, który po przebudowie będzie perełką, przyszłość Pszowa jest trudna. Miasto musi poukładać sobie życie po Kopalni Anna. Strategii przyświeca hasło "Pszów miastem dobrych perspektyw" - Na dziś dobrych perspektyw nie widać, ale musimy zrobić wszystko, aby się pojawiły. Gdyby Pszów był miastem dobrych perspektyw, nie trzeba byłoby nic zmieniać - mówi Marek Hawel, burmistrz. Niektóre miasta i gminy przeprowadzają kampanie promocyjne w mediach, na billboardach, aby uatrakcyjnić swój wizerunek, przyciągnąć inwestorów czy nowych mieszkańców. Zwykle na te potrzeby wymyślają, bądź zlecają specjalistom od public relations opracowanie hasła promocyjnego i logotypu. Dla przykładu Wodzisław promuje się jako Południowa Brama Polski, Radlin jako Miasto z sercem, a Rybnik jako miasto z ikrą czy ostatnio miasto wysokich lotów. Marek Hawel nie zamierza iść w tym kierunku. - Pewnie, możemy sobie wymyślić Pszów miasto ze słoneczkiem czy czymś innym, co byłoby fajne. Ale czy to przyniesie efekt? To ma sens chyba w większych miastach. My mamy określone kłopoty gospodarcze. Nie załatwi się ich stworzeniem dobrego nastroju. Dobry nastrój polega na tym, że jak do nas przychodzi inwestor, to do dobrze przyjmujemy i staramy się z nim coś załatwić. Jego nie obchodzi, czy miasto jest z uśmiechem, bramą czy nie bramą - mówi burmistrz.

58 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
koło 18.04.2013 20:56

Brak argumentów z twojej strony =dyskusja zakończona

fritz 18.04.2013 20:48

nie mam ochoty dyskutować z takimi jak ty

koło 18.04.2013 14:52

Czemu nie wybudujesz sobie domu, albo chociaż wstaw sobie okna w mieszkaniu, to wtedy szczekanie psów ci nie będzie przeszkadzać. Bo co niby mają powiedzieć ci, co mieszkają przy ruchliwej ulicy? Ogólnie widać że musisz z patologi pochodzić, skoro mieszkasz w króliczoku, gdzie jest największa patologia pszowa, czyli wszystkie osiedla. Jak byś był zaradny, to byś sobie mieszkał gdzieś w cichej okolicy w domu z ogrodem, tak jak ja. Mnie tam nic nie przeszkadza, mam cicho i spokój, a patologia z króliczoków mnie nie interesuje, oni mogą sobie srać na klatkach, sikać na chodnikach i co tylko, bo ja omijam patologiczne miejsca, takie jak Pszowskie osiedla. Skoro żyjesz w mieszkaniu bez szczelnych okien , gdzie sama patologia dookoła, to logiczne że wszystko będzie cię drażnić. Nie jestem niczyjim obrońcom, po prostu wolność tomku w swoim domku, ty nie masz nic swojego, wiec trudno aby żyło ci się dobrze. Musisz się godzić na takie rzeczy, jak sobie kupisz działkę i wybudujesz dom, to wtedy będziesz królem w swoim królestwie i nikt ci psa nie każe posiadać, bo to ty będziesz tam rządzić. A jak na razie to twoje królestwo to twój klatkowy króliczok, kaj nawet szczelnych okien nimosz.

fritz 18.04.2013 07:20

ale się cholera obrońca zwierząt znalazł ale się cholera obrońca uciśnionych zwierząt znalazł , jak byś mieszkał przy ul. Majakowskiego to byś dostał z..............., a okna sypialni miał od strony tej ulicy dlaczego ? bo niektórzy właściciele ukochanych piesków podczas dnia zamykają psy a w nocy non stop ich ulubieńcy szczekają ale to cały czas nawet jak się światło w oknie w blokach zaświeci , byliśmy prosić żeby jakoś ich wyciszyli i niech puszczają pieski podczas dnia to usłyszeliśmy my że psy muszą PRZEGANIAĆ SZCZURY KTÓRE DO NICH przychodzą całymi stadami z bloków , i co ty na to obrońco uciśnionych piesków ? , a jak byś miał jeszcze chorą osobę w podeszłym wieku w domu ? Co mówisz że że pieski muszą szczekać ? te same słowa słyszeliśmy od naszej Policji i jak nam to przeszkadza powiedzieli nam , to zmienić mamy mieszkanie albo mamy sobie kupić zatyczki do uszu które są w aptece po 2 zł .
Nic dodać nic ująć.

koło 16.04.2013 20:52

Widać że kogoś psy pogryzły, że jedyny problem Pszowa to jest to, że ktoś ma psy. Człowiek nie jest zwierzęciem, aby nie lubiał psów. Co do alei miłości to zgoda że psy w terenie dzikim powinne być na smyczy, myśliwi nic nie mogą, bo nowy przepis zakazuje im strzelania do psów. Natomiast mnie na alei miłości bardziej przeszkadzają prezerwatywy, śmieci i sterty chusteczek, niż psy. Bo to skupisko pszowskich prostytutek i tzw puszczalskich, których niestety w Pszowie nie brakuje, oni już tam zaczynają swoją pracę o 21-22 i mają gdzieś to że ludzie tam z dziećmi jeszcze chodzą w okresie wakacyjnym, powinni się tymi prostytutkami i szmatami zająć, tym bardziej że oni nie tylko się tam prostują ale także narkotyki biorą, co widać po śmieciach, jak woreczki z narkotyków.

fritz 16.04.2013 16:46
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Nawiązując do tych wpisów które tu są o zasranym przez psy Pszowie , chcę dorzucić swoje dwa grosze , jeżdżę bardzo dużo na rowerze zwiedzając nasz region Śląski dzisiaj wybrałem się na taką małą trasę , Jedłownik , Czyżowice , Rogów Lubomia , Syrynia , Zawada i nasz Pszów i co zobaczyłem ? radzę Panu Burmistrzowi na taki rekonesans jak ja niech zobaczy jakie czyste są te wsie , żadnych odchodów psich , aż przyjemnie jechać przez te miejscowości , cisza nie słychać ujadania psów tak jak u nas są najgłupsze psy na ul. Majakowskiego , a może to nie psy są głupie tylko .................
Może Pan Burmistrz spyta tamte władze jak oni to robią ?
A może nakazać Spółdzielniom Orłowiec i ROW Wodzisław na sprzątanie uliczek i chodników na osiedlach ?
Co Pan na to Panie Burmistrzu ?

~BELFER (91.200. * .82) 12.03.2013 06:28
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

JEDNAK RADA MIEJSKA WZIĘŁA SOBIE DO SERCA NASZE PROŚBY I WYPOWIEDZI , NIEDAWNO PSZÓW OBIEGŁA SENSACYJNA I NIEWIARYGODNA WIADOMOŚĆ , JEDNAK BĘDZIE USTALONA USTAWA O PODATKU ZA POSIADANIE PSÓW , KTÓRA BARDZO UCIESZYŁA TYCH MIESZKAŃCÓW NASZEGO MIASTA ? , KTÓRZY JUŻ MAJĄ NAPRAWDĘ DOŚĆ TYCH ŚMIERDZĄCYCH PSICH ODCHODÓW W CAŁYM PSZOWIE .
KIEDY MA WEJŚĆ W ŻYCIE TA USTAWA ???
31 - LUTY - 2014 roku
TAK TO Z TEGO WYNIKA JASNO ŻE NIGDY !!
TAK TRZYMAĆ KOCHANA RADO MIEJSKA !!

~przyjaciel radnych (91.200. * .82) 06.03.2013 20:37

jak śmiecie wszyscy obrażać naszych radnych ? przecież oni pracują ciężko w pocie czoła , za mizerne niskie diety ....

~MARYLKA (91.200. * .82) 04.03.2013 06:17
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

A może by tak zlikwidować Urząd Miasta i i wybrać w Pszowie SOŁTYSA ?
No bo jak jeździmy do znajomych do pobliskich czystych wiosek , nie zasranych przez wałęsających się hordy psów tak jak na blokach czy to na Grunwaldzkim czy na Tytki , to widać że tamtejszą władza w rękach sołtysa i mądrych mieszkańców nie mają tak zasranych obejść taki jak u nas na blokach .
Dziwne że jedni umieją rozwiązać tak prosty problem a nasza kochana władza na czele z Panem Burmistrzem i JAŚNIE OŚWIECONĄ RADĄ MIASTA , NA CZELE Z JAŚNIE PANEM PRZEWODNICZĄCYM NIE !
NIE JEST WAM WSTYD ????????
DLACZEGO MILCZĄ RADNI MIESZKAJĄCY NA BLOKACH ?
Z OBAWY O STRATĘ MANDATU RADNEGO ?
I FAJNYCH DIET ?
A może jednak przyłączyć Pszów do Wodzisławia jako dzielnicę ?
No bo jak brak odpowiednich ludzi żeby załatwić tak prosty problem jak zasrany przez psów Pszów ? to może Radni Wodzisławia by to szybko załatwili ?
CIEKAWE CO NA TO NASZA WŁADZA ?
CO ?
SAMI SOBIE DAJCIE ODPOWIEDŹ , GŁOWĘ W PIASEK !
NO JAK BY TO WYGLĄDAŁO JAK BY SAMI SOBIE NAKŁADALI PODATEK ?
I W DODATKU STRACIĆ POPARCIE SĄSIADÓW KTÓRZY MAJĄ PO 2 LUB 3 PSY !
OSTATNIO DZIWNY JEST TEN PSZÓW !

~nauczyciel z Pszowa (91.200. * .82) 22.02.2013 07:09
oceniono 5 razy
3
Zgłoś


A PROPO PSÓW .....
KIEDYŚ TAK ZWANA " ALEJA MIŁOŚCI "
( JAK IDZIEMY W STRONĘ GŁOŻYN PO PRAWEJ STRONIE ) ,
TA PIĘKNA ALEJA TOPOLI BYŁA KIEDYŚ MIEJSCEM DO FAJNYCH SPACERÓW RODZINNYCH .
OD JAKIEGOŚ CZASU UŻYWAJĄ JĄ DO INNYCH CELÓW , JAKICH ?
WIDZĘ CZĘSTO , JAK DYGNITARZE Z PSZOWA I Z POBLISKICH OKOLICZNYCH MIEJSCOWOŚCI PRZYJEŻDŻAJĄ TU SWOIMI BRYKAMI , CZASAMI STOJĄ TU 2 i 3 SAMOCHODY I WYPUSZCZAJĄ TU SWOJE PUPILE , PSY , CZASAMI POTĘŻNE OKAZY , NO TO WTEDY RATUJ SIĘ KTO MOŻE , SARNY , ZAJĄCE , BAŻANTY , KUROPATWY , UCIEKAJĄ GDZIE KTO MOŻE
WIDZIAŁEM TO .
ROZMAWIAŁEM U NAS W PSZOWIE ZE ZNANYM MI MYŚLIWYM I NIBY MIŁOŚNIKIEM ZWIERZĄT ?
PANEM XXXX , I MÓWIĘ MU O TYM CO WIDZIAŁEM , ODPOWIEDZIAŁ MI AROGANCKIM TONEM : A CO TY MYŚLISZ ZE JA SIĘ BĘDĘ NARAŻAŁ TYM SZYCHOM I PROMINENTOM ?
I DALEJ , A CO MAM STRZELAĆ DO TYCH PSÓW ?
NIECH SOBIE BIEGAJĄ !!! ...........
I NIKT NIC NIE WIDZI , CICHO SZA ....

~Ringo (80.238. * .20) 19.02.2013 11:39
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

Przyszłością Pszowa jest przyłączenie do Wodzisławia. Inaczej ta była dzielnica naprawdę umrze i to błyskawicznie.

~nauczyciel z Pszowa (91.200. * .82) 19.02.2013 10:48
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

PANIE BURMISTRZU , PANIE PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ , PANIE RADNY KRZYSZ ............. , ŁADNIE TO TAK CHOWAĆ GŁOWĘ W PIASEK ? I NIE ODPOWIEDZIEĆ ANI SŁOWEM SWOIM KOCHANYM MIESZKAŃCOM ?

~maniek22 (91.200. * .82) 17.02.2013 20:40
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

nie rozumiem jednej rzeczy , nowy orlik ? dobra , przebudowa rynku ? dobra , mieszkam w bloku i patrzę na skrzyżowanie , droga od Rydułtów , przyjeżdża się do skrzyżowania , w lewo do Wodzisławia w prawo do Raciborza , w godzinach szczytu obłęd , dlaczego władze naszego Urzędu nie pomyślą na zainstalowanie tu świateł ???
na inne pierdoły są pieniądze , a na światła nie ?

~nauczyciel z Pszowa (91.200. * .82) 17.02.2013 08:50
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Popieram Panią całkowicie
Przecież to się wierzyć nie chce że te rodziny które mają naprawdę po 3 psy , nigdzie nie pracują i żyją tylko z Pomocy Opieki Społecznej , no tak nasz Urząd Miejski ma na te cele bardzo ale to duże fundusze
WIERZYĆ SIĘ NIE CHCE ŻE NASI RADNI NIC NIE WIDZĄ ? A SZCZEGÓLNIE WYCHWALANY TUTAJ NA TYCH ŁAMACH SZANOWNY PAN PRZEWODNICZĄCY RADY MIASTA PSZÓW ?
NO TAK CHYBA TEŻ MAJA PO 3 PIESKI ??
Panie Przewodniczący Rady Miasta Pszów , a może warto skorzystać z porady okulisty i w końcu przejrzeć na oczy i zająć się tym śmierdzącym problemem ? a nie zamiatać to na każdej sesji rady pod piękny dywan jak by nie było śmierdzącego problemu w naszym mieście ?
Co pan na to Panie Kowol , przecież to Pan piastuje te zaszczytne stanowisko PRZEWODNICZĄCEGO RADY MIEJSKIEJ ?
MA PAN NA TYLE ODWAGI ŻEBY SIĘ ZAJĄĆ TYM ŚMIERDZĄCYM PROBLEMEM CZY DALEJ TO BĘDZIECIE ZAMIATALI POD DYWAN ?
NIE JEST PANU , ANI NASZYM KOCHANYM RADNYM WSTYD ?
ŻE PSZÓW TERAZ WYGLĄDA TAK JAK WYGLĄDA
A NIE ŻEBY BYŁ CZYSTY OD PSICH ODCHODÓW ? ?
CO PAN NA TO ??????????

~HYJDLA (91.200. * .82) 14.02.2013 14:37
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś


Co tu godać o przyszłości Pszowa , jak z takim zasranym pieroństwym nie umi se Urząd poradzić
Pszów ? przeca to je najbardziej zasrane miasto ( wieś ni miasto ) przez psy w powiecie Wodzisławskim , jak na blokach na 3 czi na 4 piętrze mają po 2 abo 3 psy , jak ślezie na dół tako paniusia to schody są zas.................. , a czamu tak je ? no bo w Pszowie nima podatku od pierońskich psów , jak żech godała z jednym Panym Radnym to mi padoł : a co to je te 10.000 zł . kiere by wpłynyły , jak byda głosowoł za podatkiym to mie zeżerą , miasto je bogate nie chce piniyndzy od tych co mają psy , pytałach sie jednego wielkigo Pana , na co ci tela psów , przeca mieszkosz w bloku na 3 piętrze ? padoł : a co ni moga mieć ? nie musza nic płacic ze te psy ! i jeszcze jedno jak idziesz po blokach czi to na starym Grunwaldzkim czi na nowych blokach to głowa musisz mieć dycki na doł , czamu ? no żebyś nie wlozł w g................ a nasze kochane władze w Pszowie wszysko zamiatają razeym z tymi psimi g............... pod ich piykny tepich , i nic nie
widzą i nic ich nie obchodzi .
PIYKNE DZIYNKI CAŁYMU URZYNDOWI W PSZOWIE

~kerol (89.72. * .249) 10.06.2012 12:41
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

co pan chcesz mówic o rozwoju Pszowa jak dopuściłes pan do tego że Pszowem rządzi facet z Jastrzębia... żeby się pozbyc tego z j-bia trzeba sie pozbyc burmistrza. Już niedługo...

~ono (77.255. * .218) 10.06.2012 10:17
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

jaki jest ,taki jest ,ale jest!!!!!!!!!

~do ono (83.10. * .12) 10.06.2012 09:30
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

a gdzie ty w Pszowie masz RYNEK - ha , ha , ha !

~ono (77.255. * .218) 10.06.2012 09:24
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

rondo na głownym skrzyżowaniu w Pszowie,ubrać trochę tego rynku i rondo będzie jak ta lala i wyjazd lepszy w szczycie takie jest moje zdanie,na kopalni Plaza,kręgielnia oraz basen

~a jeszcze (88.208. * .148) 06.06.2012 00:13
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

agencję towarzyską zamknęli. To już nędzna wiocha

~aaz (83.22. * .183) 05.06.2012 19:57
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Dalej niech rządzi Radą obecny wszystko łapiący (co się da) Kowol. Może sobie zapisać śmierć Pszowa. Nic do tego miasta nie zrobił i nie zrobi cienias, który wybił się na wierzących ... wstyd mi że ktoś taki rządzi Pszowem

~filologin (80.238. * .20) 05.06.2012 19:29
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Nic z tej dyskusji nie wynika. Tak naprawdę nikt nie ma pomysłu na takie miasteczka jak Pszów. W Polsce jest kilka setek takich miasteczek, które będą się zwijać.

~wezyr (89.72. * .249) 05.06.2012 13:22
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

burmistrz odsunał od siebie luidzi mądrych i otoczył się mądralami ludzmi tak naprawde głupimi i do tego spoza Pszowa i za to zapłaci w najbliższych wybiorach

~Podpisz się... (83.16. * .50) 05.06.2012 12:32
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Jak na dzisiaj to Pszów kojarzy się z rozdmuchaną biurokracją i urzędniczym niechciejstwem... Każda najmniejsza sprawa urasta do rozmiarów tragedii a czekanie na jakakolwiek decyzję trwa w nieskończoność. Jesli jeszcze Burmistrz nie widzi perspektyw to dopełnia obrazu pszowskiej nędzy. Jaka władza takie i perspektywy. To "miasto" już umiera i albo ktoś znajdzie lekarza, i to szybko, albo wystarczy grabarz. Na rządzących Pszowem liczyć co nie ma oni mają swoje zabawki i dobrze sie nimi bawią.

~młody pszowek (80.238. * .20) 04.06.2012 23:12
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

We współczesnych czasach za bardzo nie ma miejsca na takie miejscowości jak Pszów. To, że budują się w nim emeryci górniczy może przedłużyć agonię ale tak naprawdę w momencie likwidacji Anny Pszów się skończył. Nikt nie będzie miał żadnej motywacji żeby tu zainwestować. Nawet nowa stacja benzynowa tu nie powstanie bo się nie będzie opłacać. Młodzi jak podrosną i aktywni stąd powyjeżdżają. W Pszowie jest tak nudno i nieciekawie jak na wsi pod Rzeszowem ale tam przynajmniej powietrze jest czystsze...

~min (83.27. * .196) 04.06.2012 19:31
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

A co robi "wielki" przew. Rady Miasta Kowol i Krzyształa. Jeden uciekł z kopalni bo źle jej szło, drugi jako przewodniczący związku nie umie sobie poradzić z połączeniem prac na rzecz miasta i pracowników. Gdzie to się ulągł - takie wszystko łapiące etaty ..... . Brakuje go jeszcze w kole gospodyń wiejskich ... tam by zapewne się sprawdził (nie obrażając gospodyń)

~z Rydów (80.238. * .20) 04.06.2012 19:15
oceniono 14 razy
4
Zgłoś

Gdzie niby jest ta patologia w Rydułtowach? Za to spytaj się mieszkańców którzy mieszkają przy Annie - ilu ich sąsiadów żyło z kradzieży węgla i usypywania go z pociągów! Sam w zasadzie potwierdziłeś, że jedynym atutem Pszowa jest sypialnia i rozwój mieszkalnictwa. Ale aby być sypialnią nie trzeba być miastem! Przyłączenie Pszowa do Rydułtów byłoby korzystne dla obu miast. Zwiększenie się liczby mieszkańców mogłoby spowodować dobrą alternatywę wobec Radlina i Wodzisławia i jakąś konkurencję. Miejsc pracy w Pszowie nie ma ŻADNYCH!!! Nawet porządnego marketu nie ma. Pszów to kompletne zadupie w obecnej formule. I w dodatku bardzo tanie - mieszkania chyba tańsze niż w Jastrzębiu.

~Pszowik (89.200. * .94) 04.06.2012 16:59
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Teraz nie ma już tam nic, ale obory były tam gdzie było kino(mega astra) , Diana, blaszok i bloki na konopnickiej, a tam gdzie biedronka to stał dworek. Widziałem stare foty Pszowa, mam ich dość dużo. Pszów po wojny wyglądał całkiem inaczej niż teraz wygląda. Miał dużo więcej budynków.

~do pszowik (91.214. * .89) 04.06.2012 16:43
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

ty chyba nie jesteś z Pszowa skoro piszesz że po wojnie na rynku były obory dla bydła Obory były tam gdzie teraz jest .........no napisz co?

~słuchacz (91.200. * .207) 04.06.2012 14:35
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

Witam ! Piszę ponieważ tak jak inni myślę że tu trzeba dużo zmian nowy rynek który ma być zrobiony bardziej wygląda jak park ponieważ posiada za dużo drzew a rynek powinien być swobodny i posiadać dużo luzu i jakąś fontannę tak jak w Rydułowach ,a nie zrobić park obok parku.Poza tym jest mało atrakcji powinny się odbywać częściej jakieś imprezy można wykorzystać do tego np:lodowisko .Brakuje tych czasów jak można było iść w niedzielę na IGNAC poimprezować.Myślę że dużo trzeba zmienić .Powinniśmy wziąść pod uwagę iż w Pszowie jest Bazylika jest to miejsce odwiedzin pielgrzymów a oprócz Bazyliki nie ma nic "czysta wiocha,"skandal żeby pielgrzymi nie mogli poza bazyliką nic więcej zwiedzić ,no bo nie ma co .Nawet brak sklepów bo co sklep to bar,ciucholand ,masarnia,apteka.

~Pszowik (89.200. * .94) 04.06.2012 13:20
oceniono 13 razy
-5
Zgłoś

zxc-Nie bardzo wiem o czym piszesz, bo w Pszowie każdego roku buduje mnóstwo domów, akurat mam działkę i nie było roku, aby ktoś nie przyszedł się spytać, czy nie chce ją sprzedać, zazwyczaj są to młodzi ludzie. Po za tym twoim zdaniem jaka jest różnica w mieszkaniu w Rydach czy w Wodzisławiu? Przecież wiele Pszowików pracuje w Jastrzębiu, Rybniku czy w Raciborzu, podobnie jak ci z Wodzisławia. Wielu ludzi z Wodzisławia pracuje w Pszowie. Powiem ci więcej, wielu ludzi z Rybnika przeprowadza się do Pszowa, bo tu są tansze działki i mieszkania a do Rybnika zaledwie 15 km, pracują w Rybniku ale śpią w Pszowie. Fakt że ludzi ubywa, co do tego nie mam wątpliwości, nie tylko niż demograficzy jest temu winny. Ale tych ludzi ubywa zarówno z Pszowa, Wodzisławia jak i z Rybnika, ludzie jadą zagranicę, albo do wielkich miasta. Jest to cena za to, że nie umiemi wystąpić zbrojnie przeciwko Polsce i się od niej uwolnić, z Polską będzie coraz bardziej gorzej. Ale skoro mówisz że z Pszowem jest źle, to co mają powiedzieć ludzie z Syreni, Lubomi, Olzy, Bluszczów, Czyżowic, Chałupek. Rogowa i tym podobnych wsi, co oni mają powiedzieć o komunikacji? A jakoś ludzie tam mieszkają i jakoś nie widać wyludnionych wsi.

~zxc (83.30. * .232) 04.06.2012 13:04
oceniono 10 razy
4
Zgłoś

@Pszowik jestem byłym mieszkańcem Pszowa i nie zgodzę się że Pszów jest lepszym miejscem do zamieszkania niż np. Rydułtowy. Z Pszowa trudno dojechać komunikacją miejską do rybnika a w weekendy nawet do Wodzisławia jest mało autobusów. W Pszowie nie ma nawet gdzie pójść na zakupy, jedyne opcje to Biedronka i Spar. Co do "patologii" i względnego spokoju w mieście , to warto się zastanowić dlaczego młodzież z sąsiednich miast boi się np. przyjeżdżać do Pszowa na lodowisko, każdy mieszkaniec Pszowa wie co mam na myśli .Mówisz że w Pszowie jest oblężenie na działki budowlane? Hmm ciekawe bo ja widzę wielką emigrację z tego miasta, wystarczy przejrzeć strony internetowe kilku deweloperów i przekonasz się jak wiele mieszkań i domów jest wystawiona na sprzedaż, a poza tym bardzo duża liczba moich znajomych także albo się wyprowadziła albo ma taki zamiar. Smutne jest to, szkoda mi tego miasta bo czuje do niego sentyment i życzę mu jak najlepiej ale teraz po zamknięciu kopalni obawiam się że Pszów będzie się staczał po równi pochyłej. Ogólnie cały region, powiat wodzisławski ma przed sobą kiepskie perspektywy, młodzi nie mają tam czego szukać. Brak jakichkolwiek większych zakładów produkcyjnych, w sumie to jedyną pracę jaką można znaleźć w regionie to praca w hipermarkecie.

~Pszowik (89.200. * .94) 04.06.2012 12:29
oceniono 8 razy
0
Zgłoś

z Rydów-Wiesz czym się różni Rydułtowy od Pszowa? W Pszowie jest względny spokój, dlatego też Pszów przeżywa oblężenie na działki budowlane, podobnie jak okoliczne wsie jak Syrenia czy Lubomia, z tym że z Pszowa jest bliżej do sklepów, oraz komunikacja nieco lepsza. Rydułtowy natomiast jest lepiej rozwinięte, ma więcej sklepów itp, ale jest tam masowa patologia, mnóstwo tam pijaków, awantur itp. nie można powiedzieć że to dobre miasteczko na spokojne mieszkanie i na budowanie domu. Oczywiście są miejsca w Rydułtowach gdzie jest spokojnie i ładnie, ale takich miejsc jest mało. Teraz jak w Pszowie nie ma kopalni, to chociaż spokój będzie z pijanymi górnikami i innym elementem społecznym. Więc Pszów to świetnie miasteczko na tzw sypialnię, gdzie można wybudować dom z ogródkiem i zalkładać rodzinę i jednocześnie czuć się bezpiecznie, czego o Rydułtowach powiedzieć nie można, bo tam pijaków to całe grono, ogólnie gołym okiem wieczorami widać w rydułtowach masową patologię w różnym wieku, nikt normalny domu w tym mieście nie wybuduje i rodziny tam nie założy. Do tego w Pszowie nie ma straży miejskiej, czyli mieszkańcy czują się normalnie a nie jak za czasów okupacji, gdzie niczego nie wolno, nawet ogniska na ogrodzie zrobić, bo od razu straż się dowali. Kumpel jechał do rydułtów na pizzę, była to jego nadroższa pizza, bo go straż miejska dorwała. Od tego czasu docenia Pszów. Mów co chcesz, ale w Pszowie żyje się lepiej i bezpieczniej,mimo że do rydułtów jest bardzo bliziutko i każdy może z rydułtów korzystać, ale nigdy tam nie mieszkać, bo patologi mnóstwo a miastem jest niebezpiecznym, bo za dużo goroli tam i górników, co wracają z szychty , a wiadomo w jakim stanie wychodza z kopań i gdzie się udają.

~Milla (80.238. * .20) 04.06.2012 11:23
oceniono 6 razy
0
Zgłoś

Moim zdaniem Pszów nadaje się tylko na pielgrzymki i ewentualnie przemysł odpustowy powinien się tam rozwinąć np. stragany z dewocjonaliami (szkoda że produkowanymi w Chinach).

~z Rydów (80.238. * .20) 04.06.2012 11:13
oceniono 8 razy
0
Zgłoś

Ale szpitala nigdy nie mieliście. Dzisiaj Pszów nie ma żadnego argumentu aby nadal być miastem - brak centrum, brak kultury, brak przemysłu, brak dworca z prawdziwego zdarzenia, brak rynku... Same bloki i parę domków. No sami przyznajcie że Pszów jako miasto przyszłości żadnej nie ma. Kto młody chciałby zostać w Pszowie?

~Pszowik (89.200. * .94) 04.06.2012 11:12
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

do pszowika-Gdzie jest pszów, to pewnie by nie wiedzieli, ale gdzie jest Wodzisław czy Jastęrzębie to nikt by nie miał problemu. Powiedział bym że Wodzisław jest bardziej znany od Rybnika za sprawą Odry Wodzisław, która była w ekstraklasie, a Jastrzębie jest znane także z sportu. Rybnik niestety nie. Ja jakoś Rybnika nie widzę jako miasta, niedawno byłem w centrum Rybnika, zszokowałem się jak w centrum Rybnika spotkałem gospodarstwo rolne z furmanką przy płocie, obok było osiedle.... To mówi wszystko o Rybniku, po za tym zauważyłem że Rybnik umiera po 22, co najwyżej w Sobotę żyje, ale napić się piwa w Rybniku o godzinie 4-6 to jest naprawdę trudne, a w Pszowie nie było z tym nigdy problemu..,,

~Pszowik (89.200. * .94) 04.06.2012 11:05
oceniono 8 razy
4
Zgłoś

Widać Mir że nie znasz historii Pszowa lat 70. Pszów wtedy miał już osiedla, ale ciągle budowało się nowe, Pszów się rozwijał, powstał MOK, był ośrodek Wypoczynkowy, były baseny, była stacja kolejowa, gdzie kursowały osobówki, było kino z prawdziwego zdarzenia, powstawały sklepy, centrum Pszowa było całkowicie przebudowane i obecny Pszów nie ma nic wspólnego z tym, co było po wojnie. Po wojnie Pszów był typową wsią, tam gdzie jest rynek to były obory dla bydła. Ale później dzięki kopalni to Pszów się rozwinął, trudno powiedzieć czy dobrze czy też źle. Ja bym tam wolał aby Pszów był małą wioską, bez tych osiedli. A ty chcesz większego syfu, jakim jest Rydułtowy. Pamiętaj że każde miasto to jest syf i wszelką patologię tam znajdziesz, bo miasto ściąga wszelki element społeczny.

~Mir do Pszowika (80.238. * .20) 03.06.2012 21:43
oceniono 8 razy
-2
Zgłoś

Ta "świetlność" polegała jedynie na wybudowaniu lodowiska i na niczym więcej. Obecnie Pszów będzie wymierał bo nie ma ani jednego atutu aby tu zostać. A władze miasta są też dość mierne. Nie potrafią przez tyle lat zrobić porządku z rynkiem - jedynym miejscem gdzie w Pszowie możnaby usiąść na ławeczce. Nawet o emerytach się tu nie myśli. Jestem za przyłączeniem Pszowa do Rydułtów lub ogłoszeniem w tej sprawie referendum. A o Rybniku nie pisz źle bo to ładne miasto chyba że jesteś pijany.

~do pszowika (80.238. * .20) 03.06.2012 20:31
oceniono 8 razy
-4
Zgłoś

Nie wiem Pszowik czy w Poznaniu wiedzą gdzie jest Rybnik ale gdybym się kogoś zapytał w wymienionych przez ciebie Tychach czy Gliwicach gdzie jest Pszów, Wodzisław czy Jastrzębie - pewnie nie wiedzieliby, a Rybnik znają bo wielu z tych miast albo tam pracuje albo się przeprowadziło... Poza tym Rybnik dość często jest w mediach. Istotnie nie da się z kilku wioch zrobić miasta dlatego nie dało się tego zrobić z Wodzisławia czy Pszowa. Natomiast Rybnik trzyma się nieźle głównie z tego powodu, że ma silne i rozwojowe śródmieście które zdominowało okoliczne wiochy.

~Pszowik (89.200. * .94) 03.06.2012 19:20
oceniono 13 razy
1
Zgłoś

Mylisz się, Pszów w latach 70 miał swoją świetlność, ale nie ważne. Jak dla ciebie Rybnik to jest miasto i nazywasz je miastem, to znaczy że nigdy po za Rybnikiem nigdzie nie byłeś, nawet w takich Gliwicach czy Tychach, a to są praktycznie miasteczka, a ty Rybnik miastem nazywasz? Rybnik nie jest miastem, jest to połączenie kilku wioch i nazwanie tego Rybnikiem, ale z miastem nie ma to nic wspólnego. To tak jak Pszów,Lubomię,Syrynie, Rzuchów , Wodzisław, Radlin i Rydułtowy połączyć i powiedzieć że jest to miasto.....A to będą nadal wiochy pod wspólną nazwą, tak samo jest z Rybnikiem. Jedź do Poznania czy do Krakowa i zapytaj ich, czy słyszeli o mieście Rybnik. To jak ktoś slyszał, to zapewne ktoś związany z przemysłem albo górnictwem...