Poniedziałek, 24 czerwca 2019

imieniny: Jana, Danuty, Janiny

RSS

27.02.2012 14:40 | 17 komentarzy | art

 

Najlepszy Punkt Informacji Turystycznej w Gołkowicach, najgorsze w Gorzycach i Wodzisławiu.

W punktach informacji turystycznej dowiesz się niewiele
Tylko punkt IT w Gołkowicach dostał dobrą ocenę
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

 

Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach na zlecenie Śląskiej Organizacji Turystycznej przyjrzeli się funkcjonowaniu Punktów Informacji Turystycznej w województwie śląskim.

Oceniano jakość usług świadczonych przez punkty informacji turystycznej zarówno należących do Śląskiego Systemu Informacji Turystycznej, jak i działających poza nim. Pod lupę wzięto 71 placówek. Na ocenę końcową składały się punkty uzyskane w trzech kategoriach badań. Pierwsza kategoria to audyt bezpośredni, czyli wizyta w punkcie. Sprawdzano m.in. sposób oznakowania punktu, czystość, porządek, estetykę placówki, jak i kompetencje pracowników. W drugiej kategorii badań czyli audycie mailowym studenci sprawdzali jak szybko pracownicy odpowiadają na maila, w jaki sposób witają się i żegnają w korespondencji elektronicznej i jaka jest jakość udzielanych przez nich odpowiedzi. Jak wynika z ocen najtrudniejszą kategorią był audyt telefoniczny przeprowadzony w języku angielskim, Okazało się, że aż w 17 placówkach pracownicy nie potrafili porozumieć się po angielsku mimo że w ankiecie przeprowadzonej wcześniej przez Śląską Organizację Turystyczną pracownicy IT deklarowali znajomość języka w stopniu komunikatywnym.

 

Gołkowice wysoko

Pięć spośród przebadanych przez studentów placówek znajduje się na terenie powiatu wodzisławskiego. Najlepiej wypadł punkt IT w Gołkowicach, który został sklasyfikowany na 16. miejscu. Wysoko oceniono efekty audytu bezpośredniego. Pracownik spisał się dobrze również jeśli chodzi o znajomość języka angielskiego oraz dyspozycyjność mailową. Łączna ocena będąca średnią trzech rodzajów badań to 84,1 punktu (na 100 możliwych). - Przed nami znalazły się punkty z renomowanych turystycznych miejscowości. My jesteśmy małym ośrodkiem, nie mamy turystycznych tradycji, więc to bardzo dobre miejsce – podkreśla Tatiana Stopyra, dyrektor Gminnego Centrum Kultury, Sportu i Turystyki w Godowie, w ramach którego działa punkt IT w Gołkowicach.

 

Brać przykład chociażby z Raciborza

W przypadku pozostałych punktów o sukcesie mówić nie można. Na 38. miejscu oceniony został punkt w Radlinie. Dostał 68,2 punktu. Mogło być znacznie więcej, ale Radlin sporo stracił za audyt mailowy. Studenci na odpowiedź mailową musieli czekać aż 26 dni! Kolejny w rankingu Pszów zajął 46. miejsce (62,8 punktu). Punkt przepadł nieznajomością języka angielskiego. Najsłabiej w naszym powiecie wypadły punkty w Gorzycach (55. miejsce za 53,7 punktu) i Wodzisławiu (56. miejsce za 53,2 punktu). Gorzyce przepadły w badaniu mailowym. Pracownik biura w ogóle nie odpowiedział na maila studentów więc punktów za to badanie Gorzyce nie dostały ani jednego. Z kolei Wodzisław przepadł w badaniu telefonicznym. Studenci trzykrotnie próbowali dowiedzieć się czegoś po angielsku na temat atrakcji turystycznych tego miasta. Za każdym razem próby nie odnosiły skutku.

Dodajmy że w rankingu wygrało Biuro Informacji Turystycznej w Pszczynie. Na 2. miejscu sklasyfikowany został Punkt Informacji Turystycznej Powiatu Raciborskiego.

 

(art)