Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Wodzisławscy przedsiębiorcy chcą niższego podatku

Niektóre stawki podatkowe mocno w górę, nawet 20%

Za tydzień radni przyjmą nowe (wyższe) stawki podatkowe na przyszły rok. Stawka za budynki związane z działalnością gospodarczą ma wynieść 21,05 zł za m kw. i będzie wyższa o 1,85 zł (stawka obecna to 19,20 zł). Od kilku lat zwolnienia za budynki niewykorzystywane nie obowiązuje. Firmy płaca za nie taką samą stawkę jak za pozostałe. Przedsiębiorcy co roku domagają się zmiany uchwały. Podobnie jest i teraz. – Uważamy, że na powierzchnie stojące puste powinien być nałożony niższy podatek. Proponujemy przyjęcie stawki obowiązującej pozostałe budynki w wysokości 7,06 zł za metr kwadratowy – mówi Marian Oślizło, prezes Izby Gospodarczej w Wodzisławiu.

Prezydent Mieczysław Kieca czeka na konkretne rozmowy. Pierwsze mają się odbyć w najbliższy piątek podczas posiedzenia komisji budżetu rady miejskiej. – Podczas konsultacji społecznych nad budżetem, które trwały kilka tygodni nikt tego tematu nie poruszał. Przedstawiłem projekt budżetu radnym i do nich należy ostateczna decyzja – mówi prezydent Kieca.

Poniżej stawki podatkowe znajdujące się w propozycji prezydenta

Podatek od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej ma wzrosnąć z 0,77 gr. za m kw. do 0,80 gr. (niecałe 4% w górę). Stawka za zbiorniki wodne to 4,15 zł co oznacza wzrost o 26 gr. (ponad 6%). Przewidywany podatek za pozostałe grunty ma wynieść 0,41 gr., przy stawce 0,33 gr. w tym roku – wzrost o blisko 20%!

Podatek od budynków mieszkalnych ma wzrosnąć z 0,62 gr. za m kw. do 0,67 gr. (wzrost o ok. 7,5%). Ten od budynków związanych z działalnością gospodarczą wyniesie 21,05 zł za m kw. i będzie wyższy o 1,85 zł (stawka obecna to 19,20 zł). Procentowy wzrost w tym przypadku wynosi prawie 9%. Za budynki wykorzystywane na opiekę medyczną będzie trzeba zapłacić 4,27 zł, a więc o 29 gr. więcej (wzrost o ok. 7%). Stawka za pozostałe budynki wyniesie 7,06 zł i będzie wyższa o 96 gr. (13,5% w górę). Podatek od budowli to 2% wartości określonej w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych.

Bez zwolnień

Zgodnie z decyzją sądu miasto zobowiązane jest także do likwidacji zwolnień podatkowych dla własnych jednostek takich jak dom kultury czy biblioteka. Zwolnienia od podatków od nieruchomości nie będą już także obowiązywały w przypadku ochotniczych straży pożarnych. Nie oznacza to, że budżety Wodzisławskiego Centrum Kultury czy OSP w Kokoszycach znacząco na tym ucierpią. Owszem, wyższy podatek zapłacą, jednak miasto odda co wzięło w formie dotacji. 

Wpływy z podatku od nieruchomości na 2012 r. zaplanowano na 16 mln 700 tys. zł i mają być o 1 mln 400 tys. zł wyższe od tegorocznych. Podatki transportowe to wpływ ok. 600 tys. zł rocznie. W 2012 r. wzrosną o ok. 4%.

(raj) 

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

42 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~prawo lokalne (80.238. * .20) 25.11.2011 15:28
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

państwo nie stanowi prawa lokalnego,od tego jest samorząd , reprezentowany przez prezydenta miasta i radnych,to oni stanowia prawo lokalne.

~Daria Person :-)) (83.30. * .47) 25.11.2011 15:25
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Tylko mieć nadzieje że miasto zbankrutuje i wreszcie komisarz zrobi porządek w mieście .Również z nauczycielami.

~Podpisz się... (193.150. * .6) 25.11.2011 13:55

Czy prezes izby i właściciel koncentratów Wodzisław Marian Oślizło to krewny naszego wójta Gorzyc Piotra Ośłizło

~Takie sobie luźne myśli (178.180. * .254) 25.11.2011 13:21
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Reformę trzeba rozpocząć od Państwa, bo jest niewydolne, za drogie i przez to zadłużone. W związku z tym nie radzi sobie z utrzymaniem oświaty, służby zdrowia, emerytów i.t.p. Zamiast obiecanego taniego państwa mamy przyrost biurokracji o 60 tysięcy od 2007 r. Zamiast pobudzania gospodarki i koniunktury podnosi sie podatki, akcyzy. Dopóki reformy Państwa się nie przeprowadzi to żadne lokalne reformy nie mają sensu.

~POLAK (80.238. * .28) 25.11.2011 13:13
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Wczesnie sie przedsiebiorcy obudzili, trzeba było startować w wyborach na radnych i wspierać tych co mieli szersze pole widzenia niż chodniki pod blokami. Podwyżki podatków to domena PO i tej całej bandy, dlatego przykład Wodzisławia nie dziwi.

~smutna prawda (77.253. * .234) 25.11.2011 13:03
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Szkoda że nikt nie wzioł na siebie trudu reformy oświaty.Radnych mamy takich że tylko płakać ,ale myślałem że Kieca to facet z charakterem i że potrafi swoją wizją zarazić innych i nie boi się wziąść odpowiedzialności na siebie szkoda.W przyszłym roku praktycznie nie będzie inwestycji a wszystkie pieniądze pójdą na oświatę.Można ją było zreformować z korzyścią dla wszystkich mieszkańców a nie tylko dla jednej grupy.I tak kolejny rok oddala nas czołówki miast z regionu.
Może dożyjemy takich czasów że Wodzisław będzie malutką gminą z paroma sklepikami tak jak na wsiach obok.Gratuluję radnym i prezydentom dobrego samopoczucia.Tak trzymać

~do poniżej (83.30. * .87) 25.11.2011 12:41
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

idąc Twoim tokiem rozumowania to do szkoły tez dzieciaki mogą dojechać do miast ościennych no bo niby czemu na basen trzeba jeździć a do szkoły nie ? Ponadto basen kryty tez już jest zamknięty od miesiąca a czynny jest teoretycznie cały rok dzieciaki mnie mało co obchodzą bo po gimnazjum i tak wyjadą z tej wiochy

~do całej prawdy (80.238. * .20) 25.11.2011 10:33
oceniono 6 razy
0
Zgłoś

Na basen człowieku chodzi się tylko latem i zawsze można podjechać do sąsiadów, a do szkoły chodzi się przez 10 miesięcy w roku! Szkoła ma wpływ na rozwój młodego człowieka, jej wygląd i wyposażenie ma wpływ na motywację do nauki. Bardzo dobrze, że w Wodzisławiu przynajmniej dba się o szkoły jeśli nie ma pieniędzy na inne rzeczy. A co do zadłużenia to zostało ono spowodowane przez obecną ekipę. Wodzisław jest zadłużony najbardziej w historii dziejów tego miasta!

~cała prawda o szkołach (83.30. * .87) 25.11.2011 10:29
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

pierniczycie miliony poszły na remonty szkół , budowę sal gimnastycznych, klatek schodowych a w mieście nie ma nawet otwartego basenu. Nie ma bo cała kasa idzie na szkoły na remonty nie ma subwencji oświatowych tylko wywala się je z budżetu miasta kosztem innych inwestycji

~Do ponizej (77.253. * .203) 25.11.2011 10:28
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Jak na razie to prawdziwe inwestycje zrobili i robia nasi lokalni inwestorzy Grzonka rozbudowa Ostrawy, budynek przy PKS-e i o ile wiem to maly rynek tez rozbudowywuje ktos z powiatu, fabryka okien w strefie, Grzonkowiec itp. Wiec przestancie snic o " jakis" ufoludkach co tu przyleca z kasa i zacznijcie po dupie calowac lokalnych bo moga sobie inwestowac wszedzie byle nie w tym wrednym lokalnym grajdołku. Wlasnie ich sie probuje udupic podnoszeniem stawek, ale oczywiscie w urzedach nigdy nie bylo zadnych zwolnien, wiec i oszczednosciach i cieciach nikt nie slyszal

~demaskator person (178.180. * .208) 25.11.2011 08:56
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@Gallus, persona, Daria czy jak ci tam. Daleki jestem od "bronienia przepłaconej oświaty", a o pracy niektórych nauczycieli mam swoje - czasami mocno krytyczne - zdanie, ale pisanie o "okradaniu budżetu przez nauczycieli" jest po prostu nieprawdą i gdybyś się pod tym podpisał z imienia i nazwiska to na drugi dzień wylądowałbyś w sądzie. Jeśli ktoś bez sprawdzenia danych pisze że "w Wodzisławiu jest 13 szkół, a w dwa razy mniejszych Rydułtowach są 3 szkoły więc trzeba kilka w Wodzisławiu zamknąć" to pisze głupoty. Jak widać poniżej 4 razy więcej szkół (Wodzisław) konsumuje tylko dwa razy więcej pieniędzy. Przez miesiące dawałeś nam przykład Rydułtów a on po prostu jest nietrafiony. Rozumie to chyba każde dziecko z podstawówki. Szkół w gminie powinno być tyle by zagwarantować bezpłatne szkolnictwo zgodnie z zapisami naszej Konstytucji. Po to płacimi podatki (jak widać coraz wyższe) by Państwo tę oświatę zorganizowało. I organizuje, zrzucając coraz większą część obowiązków finansowych na gminy. Nie szkoły są jednak problemem (na nie jest subwencja) a przedszkola utrzymywane z własnych srodków. Tych jednak zlikwidować się nie da, bo miejsc w przedszkolach jest "tak akurat" ,a nawet troche za mało. Co do pieniędzy ze zlikwidowanych szkół które mają ruszyć inwestycje to jest to kolejny mit. Jak rok temu mówił skarbnik miejski - pierwsze (skromne) efekty finansowe z planowanego wtedy zlikwidowania 3 szkół i 2 przedszkoli (nierealne) miały się pojawić za 1,5 roku. A co najwazniejsze pieniądze są miastu potrzebne by wyjść z zadłużenia. O inwestycjach to można tylko pomarzyć. Prawdziwe inwestycje robią zewnętrzni iwestorzy z własnych środków.

~zwolennik (80.238. * .29) 25.11.2011 00:40
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

popieram Pana Prezydenta. Głosowałem na niego niestety, większość mieszkańców też, to teraz trzeba płacić wyższe podatki. Wicie rozumicie jest wielkie zadłużenie miasta, niestety ok. 60 - 70 milionów zł, tj, ponad 100% dochodów własnych budżetu miasta (najwyższe w historii tego miasta). Katastrofa i ruina. Nigdy się tego nie da spłacić. Oświadczam, że Pan Prezydent ani ja nie mieliśmy z tym zadłużeniem nic wspólnego. To jacyś ONI są winni. Podjęliśmy już intensywne działania w celu wykrycia sprawców tej katastrofy finansowej.Wicie rozumicie ale zbudujemy galerie (chociaż normalnie galerie budują prywatni inwestorzy), zbudujmy drogi wojewódzkie (chociaż normalnie buduje je Urząd Wojewódzki). Zbudujemy wszystko co chcecie

~zmęczony (80.238. * .20) 24.11.2011 23:57
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Obojętnie jaki wątek gallus zawsze wyjeżdża z oświatą, szkołami i nauczycielami. Gallus ty jesteś gorszy niż moja babcia i moja wychowawczyni... Normalnie nudzisz! Przecież temat dotyczy podatków czyż nie?!

~Daria D. (83.30. * .67) 24.11.2011 23:20
oceniono 8 razy
4
Zgłoś

demaskator person-możesz powiedzieć dlaczego tak zaciekle bronisz przepłaconej wodzisławskiej oświaty?Czegoś czego nie da się obronić.Czy ty aby nie jesteś samym Świtą?Jeśli nie to napisz przynajmniej w jakiej szkole uczysz?

~inwestor wodzisławski (80.238. * .11) 24.11.2011 23:17
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

podniesienie podatków uderza w przedsiębiorstwa. zaczną zwalniać ludzi a te słabsze padną. stąd tak na prawdę wpływy podatkowe będą mniejsze. napiszcie mądrale ile firm będzie istnieć przy podatku wynoszącym 90 % a ile przy np 15 % Pani Kieca prowadzi Pan zakład foto to powinien Pan o tym wiedzieć ale najwidoczniej miastem rządzi jakiś belferek z bladym pojęciem o ekonomi. ale co mi tam podnoście sobie podatki szybciej ta cała kasta nauczycielka padnie na pysk z powodu dziury budżetowej i kryzysu

~Gallus Anonimus 2 (83.30. * .67) 24.11.2011 23:05
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

Jakby nie liczyć to 20 to nie 44.Rydułtowy stawiają na małą ilość szkoł ale dużą liczbę uczniów w nich.W Wodzisławiu na dzień dzisiejszy powinno wydawać się 30-35 milionów na rok na oświatę.To że jest znacznie więcej stanowi o tym że inwestycji kolejnych nie będzie.Zlikwidować trzeba kilka szkół koniecznie i demaskator o tym dobrze wie.Inwestycje miejskie wtedy ruszą.

~demaskator person (83.238. * .32) 24.11.2011 22:11
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Nie tyle samo tylko proporcjonalnie tyle samo w stosunku do budżetu i mieszkańców. Już nie wiem jak to mam prościej napisać. Weź kalkulator i se policz. Wydatki Rydułtów 49 mln. Wydatki Rydułtów na oświatę 20 mln (3 szkoły). Wodzisław: wydatki w sumie 121 mln a na oświatę 44 mln (13 szkół). Acha, i Rydułtowy nie planują uruchomić 4-rech kolejnych szkół..Ciężki przypadek.

~Gallus Anonimus 2 (83.30. * .67) 24.11.2011 21:59
oceniono 7 razy
-1
Zgłoś

Nie pisz głupot demaskator w % bo Rydułtowy mają znacznie mniejszy budżet niż Wodzisław.Napisz realnie ile kosztuje w milionach oświata miasto Rydułtowy!Czy te 3 szkoły podstawowe kosztują tyle samo milionów jak te 13 wodzisławskich!

~Też przedsiębiorca (80.238. * .20) 24.11.2011 21:55
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Ktoś napisał, że przeniósł firmę do Rybnika i ma większe dochody. Możliwe. Bo Rybnik to o wiele większe możliwości. Ale zależy w jakiej dziedzinie. Usługi czy handel na pewno. Ale jeśli ma sie coś związanego z produkcją to miejsce działalności nie ma takiego znaczenia. Chyba że chodzi o miasto - siedzibę. Zawsze większe miasto będzie dawało nieco większy prestiż chociaż nie jest to regułą. Najlepszy keczup w Polsce jest robiony gdzie? W Pudliszkach. A tego gdzie to jest nie wie nikt. Natomiast w Raciborzu czy Rybniku jest zdecydowanie lepsze podejście do biznesu ze strony Urzędu Miasta. Miasta te liczą się z przedsiębiorcami i regularnie się z nimi spotykają. Opowiadają o tym znajomi biznesmeni z tych miast. U nas współpracy raczej nie ma poza akcją Tu kupuj (którą wymyślili handlowcy a nie urzędnicy!).

~rachunek (83.238. * .32) 24.11.2011 21:07
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Przypominam pozdroże jedynym autorem budżetu jest prezydent. tylko on ma inicjatywę uchwałodawczą w sprawie budżetu. Zwalanie winy na radnych, którzy rzekomo nie protestowali na jakichś komisjach jest stałym chwytem pana kiecy.To on zaproponował takie stawki podatkowe i to on jest autorem budżetu. jeżeli nie chce się do tego przyznawać to źle to o nim kolejny raz świadczy, ale mnie to nie dziwi.

~demaskator person (83.238. * .32) 24.11.2011 21:03
oceniono 5 razy
-3
Zgłoś

Już pisze . W projekcie budżetu na 2012 Rydułtowy planują 38% wydatków budżetowych przeznaczyć na oświatę (Wodzisław 37%) . 14% sumy wydatków to koszty administracji (Wodzisław 15%).

~Gallus Anonimus 2 (83.30. * .67) 24.11.2011 20:49
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

demaskator-podaj konkretne liczby i przykłady.Bo ja mogę cię zarzucić przykładami które nie są ci "w nos"Bzdury pleciesz 24h/d jakbyś był opłacany przez pedagogiczną kastę!Proszę bardzo-wrzuć link ile w Rydułtowach miasto przeznacza na oświatę.Nie mogę się doczekać.
A kto rządzi miastem to wystarczyło spojrzeć na radnych i tych co im stali za plecami (z grożnymi minami) podczas ważnego głosowania.

~demaskator person (83.238. * .32) 24.11.2011 20:27
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Czyżby Kieca był tylko marionetką? Ciekawa teza. Czyli kto rządzi Wodzisławiem SNW? W końcu oni przed wyborami wypisywali peany na temat stanu oświaty, dbałości o nią ówczesnych władz i wykluczali likwidację szkół. No to mamy winnego. p.s. co do sławnego, przywoływanego przez personę przykładu Rydułtów to po raz kolejny udowadniam, że ilość szkół nie ma bezpośredniego przełożenia na koszty oświaty w RÓŻNYCH gminach. W jednej "robią" te koszty 3 szkoły w innej 13 (mimo ze mieszkańców w tej drugiej jest tylko dwa razy więcej). Nigdzie nie napisałem że w wodzisławiu dobudowanie kolejnych 13 nie zmieni kosztów oświaty, bo to absurd. Ale właściwie po co ja się wysilam . Łatwiejszych rzeczy nie ogarniasz a co dopiero to...

~do demaskatora (80.238. * .20) 24.11.2011 20:09
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

A czy mógłbyś sprawdzić i porównać Wodzisław z innymi miastami jeśli chodzi o wydatki na administrację bo wydaje mi się, że 17 milionów (15%budżetu) to jakiś absurd!

~Gallus Anonimus 2 (83.30. * .67) 24.11.2011 20:06
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Skoro 3 szkoły kosztują tyle co 13 to pedagodzy którzy rządzą miastem już 2 dekady powinni iść dalej.Postawić kolejne 13 i będzie 26.Koszt oczywiście według demaskatora będzie taki sam.Trzeba przyznać zadziwiające rozumowanie...Co do prezydenta to szkoly są rozbudowywane,są stawiane sale gimnastyczne ponad miarę itp.dlatego że prezydent rządzi tylko na papierze.A normalnie rządzi miastem z tylnego siedzenia wodzisławska oświata.Proste...

~demaskator person (83.238. * .32) 24.11.2011 19:48
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Rachunek nie jest taki prosty. Rydułtowy na swoje 3 szkoły wydają dokładnie taki sam procent budżetu jak Wodzisław (dane GUS). Wydatki na oświatę nie mają w tym przypadku wiele wspólnego z ilościa szkół. Na jednego ucznia Wodzisław wydaje też podobną jak Rydułtowy kwotę rocznie. Tak też jest w wielu innych gminach, które w kwestii obciążeń oświatowych dożyna państwo. Modernizacją (niektórych ) szkół Prezydent chwali się na swojej stronie internetowej uważając to za jedno z ważniejszych (jeśli nie jedyne) swoich osiągnięć. W takim samym duchu pisało w zeszłym roku Stowarzyszenie Nasz Wodzisław przekonując, ze Prezydent nie ma zamiaru likwidować żadnej szkoły a oświatę dba jak ojciec najlepszy.

~Gallus Anonimus 2 (83.30. * .67) 24.11.2011 19:17
oceniono 8 razy
4
Zgłoś

Płać i płacz-to krótkie podsumowanie tego co będzie się działo.Podziękujcie Świcie i grupce pedagogów.W Wodzisławiu jest istne pedagogiczne El Dorado!Wszystkie miasta wokół już zreformowały oświatę tylko w Wodzisławiu szkoły ciągle się rozbudowuje!Brzmi to niewiarygodnie ale tak jest -w Wodzisławiu szkoły się jeszcze rozbudowuje! Niech jeszcze przypomnę że w 23 tys Rydułtowach są 3 szkoły podstawowe a w 50 tys Wodzisławiu jest 13 szkół podstawowych!!! Rachunek jest prosty!

~Takie sobie luźne myśli (46.204. * .189) 24.11.2011 14:05
oceniono 12 razy
8
Zgłoś

W czasie takiego regresu nie można zwiększać obciążeń podatkowych i kosztów pracy, bo to tylko pogarsza stuację. Gospodarkę trzeba pobudzać a nie ją tłumić. Większe obciążenia obywateli, to mniejsze ich wydatki konsumpcyjne. To z kolei powoduje ograniczanie produkcji bo popyt maleje. Pracodawcy zwalniają pracowników, (jak widać na ponizszym przykładzie) lub likwidują działalność gosp. (są to często zmiany nieodwracalne, bo łatwiej firmę zlikwidować, niz ją uruchomić) rośnie bezrobocie, popyt maleje jeszcze bardziej i.t.d. Wszystko wtedy zmierza tylko w jednym kierunku - głębokiego kryzysu. Wodzisław jest już blisko. Polska też tam idzie.

~Inwestorzy-pijawki (193.150. * .1) 24.11.2011 13:59
oceniono 14 razy
4
Zgłoś

Do pana na dole tak,,znam te wasze chwyty jednego zwolnić pozostałym pracownikom sie dowali do standardowych godzin pracy z 4 h i "bez problemu zastąpią zwolnionego"-przecież doba ma 24h a gdzie tam życie prywatne moich ludzi,o jakimś lepszym wynagrodzeniu?? a gdzie tam wtedy nie zarobie na tym zwolnionym biedaku.

~wodzisławski inwestor (83.30. * .243) 24.11.2011 13:29
oceniono 21 razy
1
Zgłoś

Od pierwszego stycznia zwalniam 1 osobę może potem jeszcze jedną. Udowodnię Tuskowi i Kiecy jak bardzo ich polityka jest błędna. Ja zaoszczędzę parę tysięcy a oni będą mieli mniejsze wpływy z podatków i kolejnego bezrobotnego. Pozostali pracownicy bez problemu zastąpią zwolnionego. Jak będzie trzeba to podjadę pod swój zakład tirem spakuję wszystko i przeniosę się tam gdzie docenią moją pracę

~gospodarność (80.238. * .20) 24.11.2011 12:40
oceniono 10 razy
4
Zgłoś

no i mamy odpowiedź,przedsiębiorca napisał jak to faktycznie jest w naszym mieście,a wszystkiemu winna nieudolna władza,

~przedsiebiorca (87.101. * .60) 24.11.2011 12:36
oceniono 13 razy
5
Zgłoś

Ja juz przenioslem firme do Rybnika. Trzeba sobie powiedziec, ze nawet gdyby Kieca obnizyl podatek od nieruchomosci to i tak by bylo ciezko cokolwiek zarobic w Wodzislawiu. Znam osobiscie dwoch przedsiebiorcow, ktorzy tez sie wyprowadzili do Rybnika a jak sie rozmawia z ludzmi to niejeden jeszcze ma taki zamiar. I to nie chodzi o 20 groszy wiecej czy mniej na podatku. Wodzislaw jest biednym miastem i ciezko tu prowadzic biznes. Ja po przeniesieniu sie do Rybnika po 4 miesiacach mam wzrost obrotow o ponad 20% w stosunku do przecietnego miesiaca w Wodzislawiu a jeszcze wielu ludzi w R-ku nie wie o tym, ze moja firma istnieje. Dla mnie jest to oplacalne i zadna sila nie zmusi mnie do powrotu do Wodzislawia. Przykro mi panie Kieca

~D-A-N (178.183. * .59) 24.11.2011 12:18
oceniono 9 razy
3
Zgłoś

zarejestrujcie swe firmy w MARKLOWICACH na pewno będzie wam lżej

~Od poniżej (84.10. * .35) 24.11.2011 11:25
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Zgadzam się cakowicie- siedzą trzy urzędniczki i klachają a czwarta (pewnie za karę)obsługuje petentów

~gospodarność (80.238. * .20) 24.11.2011 11:19
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

publiczny pieniądz należy wydawać w sposób racjonalny ,gminą należy zarządzać tak jak prywatnym przedsiębiorstwem,

~mieszkaniec centrum (77.253. * .115) 24.11.2011 10:49
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

U.M. tyle kosztuje bo zarządza nieswoimi pieniędzmi. Każdy przedsiębiorca dokładnie się zastanowi nad każdą złotówką zanim ją wyda. Oni (U.M.) przyznają sobie nagrody, przegłosowują podwyżki zatrudniają znajomych. Taka jest rzeczywistość U.M. w Wodzisławiu Śląskim, a jak się zdarzy, że coś trzeba załatwić to w połowie wydziałów nikogo nie ma i drzwi są zamknięte...

~demaskator person (46.204. * .104) 24.11.2011 10:15
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Po raz kolejny nieprawda. Ilość uczniów od kilku lat jest podobna. Koszty oswiaty określa głównie państwo poprzez politykę oświatową i znaczną ich część wynikającą ze swoich populistycznych decyzji przenosi na gminy. Nie tylko Wodzisław jest tego ofiarą. Problemem jest to , że nasz budżet jest marny z powodu niemożności znalezienia przez władze inwestorów , którzy wpłynęliby na wzrost przychodów. Nie wyszło z inwestorami to się Prezio zabiera za podatki. Uderzy to głównie w mieszkańców, bo działalność gospodarcza jest w zaniku. To oczywisty błąd, bo lepiej jest miec to co teraz, niż o wiele mniej, gdy prowadzący działalność zlikwidują je bo się to nie będzie opłacać (rząd też działa w tym kierunku podwyższając koszty pracy). A już na pewno nie pomoże to w przyciągnięciu inwestorów do miasta. Z tą porażką się nasz Prezio juz chyba pogodził skoro zamiast ułatwiać iwestowanie rzuca im wieksze finansowe kłody pod nogi. Dodatkowo bardzo mnie dziwi skala podwyżek. Jest dwukrotnie większa niż inflacja. Efekt będzie odwrotny do zamierzonego. Zwiększy się szara strefa, zapłacą więcej tylko szeregowi mieszkańcy. A cała ta akcja niestety świadczy o bezradności naszych władz.

~belfer do Gallusa (80.238. * .20) 24.11.2011 09:38
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

Administracja w Wodzisławiu jest o wiele bardziej krwiożercza od nauczycieli na których w większości miasto dostaje subwencję. A urzędnicy w Wodzisławiu przejadają rocznie 17 milionów złotych!!!!! Suma prawie niewiarygodna ale niestety prawdziwa. Jak to jest w ogóle możliwe aby w 50 tysięcznym mieście urzędnicy byli tak kosztowni? To jest jakiś obłęd. Drodzy przedsiębiorcy którzy płacicie podatki zapytajcie na spotkaniach z władzami dlaczego mają tak duże koszty utrzymania urzędu!

~Gallus Anonimus 2 (83.30. * .213) 24.11.2011 00:23
oceniono 15 razy
3
Zgłoś

Po raz kolejny (niestety) wychodzi na moje.Wodzisławska oświata co roku generuje coraz większe koszty przy drastycznie malejącej liczbie uczniów.To taki ich łańcuszek szczęścia bez końca.Tym razem padło na ledwie zipiących wodzisławskich przedsiębiorców a innym razem padnie na statystycznego "Kowalskiego".Po raz kolejny będziecie musieli sięgnąć bardzo głęboko do sakiewki żeby tacy jak belfer byli zadowoleni.Co jednak najgorsze za te pieniądze nie powstaną jakiekolwiek dobra materialne ale wszystko zostanie skonsumowane...

~Pazerni prywaciarze. (89.76. * .196) 24.11.2011 00:03
oceniono 9 razy
1
Zgłoś

Dlaczego prywaciarze mają nie płacić za niewynajęte lokale??? Ja też nie mieszkam naraz we wszystkich pokojach a płace za wszystkie!!!