Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Przegrana bitwa z MZK o linię autobusową

 

1 listopada z rozkładu MZK wypadnie linia 217, a trasy linii 203 i 211 zostaną skrócone. Międzygminny Związek Komunikacyjny podjął decyzję mimo sprzeciwu władz Radlina.

Przegrana bitwa z MZK o linię autobusową

 

O likwidację połączeń zabiegał od miesięcy Wodzisław, chcący zaoszczędzić na finansowaniu połączeń.

Linia 203 po zmianach obejmie Wodzisław od dworca kolejowego do autobusowego. Z kolei trasa linii 211 będzie wiodła od przystanku Wodzisław Łużycka do dworca autobusowego z wyłączeniem przystanków przy ul. 26 Marca, Matuszczyka i Pszowskiej. W Radlinie obydwie trasy zostaną bez zmian.

Korespondencja MZK z Radlinem trwała od lutego. Benedykt Lanuszny, dyrektor Biura Związku tłumaczy, że linia 217 pokrywa się z linią 201, więc jej likwidacja nie powinna budzić sprzeciwu pasażerów. „Jak wynika z przeprowadzonych napełnień linią tą średnio przewozimy około 0,7 pasażera na jeden kilometr” pisze Lanuszny w piśmie z 7 marca. Tłumaczy, że likwidacja linii spowoduje ograniczenie ilości wozokilometrów w Radlinie o 81,2 km w dzień roboczy, 63,9 km w sobotę i 23,2 km w niedzielę. Miesięcznie ograniczyłoby to wozokilometry w Radlinie o około 2077 km, co zmniejszyłoby dotację tego miasta do MZK o 5816 zł.

Władze Radlina poproszone o opinię odparły krótko – nie dla zmian. MZK zaproponował więc rozwiązanie pośrednie. Jeśli Radlin nie zgadza się na całkowitą likwidację 217, można zostawić jej część w granicach tego miasta. Linia 217 mogłaby też zostać bez zmian. Daniel Wawrzyczek, przewodniczący zarządu MZK napisał burmistrzowi Radlina, że miasto musiałoby wtedy finansować całą linię, czyli również odcinek wodzisławski. Linia w Wodzisławiu kosztowałaby Radlin miesięcznie 7358 zł. Propozycje związku nie zachwyciły burmistrza, ani radnych Radlina. Ze względów ekonomicznych odmówiły finansowania. Zbigniew Podleśny, zastępca burmistrza Radlina napisał, że utrzymanie linii w całości leży w interesie mieszkańców. Ułatwia dojazd do szkół, zakładów pracy czy szpitala, jak również do dzielnicy Wodzisławia Radlin II. Ostatecznie lepsze byłoby zostawienie radlińskiego odcinka linii 217 niż likwidacja w całości o ile, jak informuje Zbigniew Podleśny, nie zwiększyłoby kosztów ponoszonych przez Radlin. Po tak postawionej sprawie MZK podjął decyzję o całkowitym zlikwidowaniu linii 217 i skróceniu tras 203 i 211 w Wodzisławiu.

46 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~ded (37.30. * .23) 01.01.2013 19:01

komentujecie stare atrtykuły... przeciez to jest z 1 listopada 2011 ...ded

~lolo (83.26. * .108) 01.01.2013 18:55

Trzeba będzie jak najszybciej zrobic prawko i ich wszystkich miec gdzieś. Brak dojazdu do budowlanki. Co to wogóle ma znaczyc? SKANDAL!!

~kierowca (164.126. * .154) 28.06.2012 18:08

I po co to było ? I tak Wodzisław zlikwidował sam wszystkie autobusy! Nie ma go w MZK, nie ma połączeń poza Wodzisław. Sam się zamurował...

~Bumcykcyk (195.20. * .216) 26.10.2011 20:32
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Moj kolega jest niepełnosprawny i jedyny autobus ktorym jezdził do szpitala na zastał zlikwidowany Skandal

~johan (188.137. * .166) 26.10.2011 20:23

Wali mnie to

~Uczeń 2 (91.224. * .34) 26.10.2011 20:22
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Bez sens! 203 i 211 jadą pod budowlankę teraz przez głupich durniów młodzież będzie musiała kawałek śmigać do szkoły.. lub jakaś przesiadka.

~Uczeń (195.20. * .216) 26.10.2011 20:11

Co to ma byc z PKS na XXX-lecia isc

~do poniżej (80.238. * .20) 17.10.2011 19:31
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

na swięta bedzie nastepna premia,

~ka jak kajak (80.238. * .11) 17.10.2011 19:28
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

~Postępowiec masz rację.Najlepiej oszczędności przeznaczyć na premie.Święta idą.

~Podpisz się... (77.255. * .37) 16.10.2011 19:59
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

wiecie co, linie 217 nawet nie obslugiwal autobus tylko busik kartoflany przerobiony na busa. Jechaliscie ta linia?Kiecus grosze za ta linie placic w porownaniu z autobusem. Zauwazylem, ze wodzislawski szczurek uwziął się na radlin 2 i wilchwy. Ciągle jakas afera, w radlinie 217, SP 21 na maju p. Ganita.

~Krytyk (78.133. * .112) 16.10.2011 19:41
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Ty Kieca za te 140 tysięcy premii specjalnej którą wypłaciłeś sobie i pracownikom Urzędu Miasta w Wodzisławiu to ile kursów 217- stki by szło zapłacić. Ale Kiecy ciągle mało i mało zgarniać tego publicznego szmalu!Za granicę do zaprzyjażnionych miast ile razy w tym roku pojedziesz za darmo?

~kooluś (195.66. * .16) 16.10.2011 19:12
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Masz rację, ze w Wodziu nie ma pracy. W mojej klatce gdzie mieszka 15 rodzin, to czterech pracuje w Jastrzębiu, dwóch w Rybniku, a AŻ jeden w Wodzisławiu. Reszta bezrobotna, czeka nas zagłada.

~Gdzie jest Świta ???!!! (83.30. * .113) 16.10.2011 18:45
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Gdzie jest reformator Świta???!!! Po co nauczycielom autobusy jak mają wypasione bryki!!!

~SR (80.238. * .20) 16.10.2011 18:17
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

To absurdalne co niektórzy piszą bo sporo w Wodzisławiu prawie w ogóle nie ma miejsc pracy tzn. że większość wodzisławian dojeżdża do Rybnika, Jastrzębia czy Radlina. Więc likwidacja komunikacji miejskiej może się przełożyć na wzrost bezrobocia w Wodzisławiu które już jest przecież wysokie. No i muszę się wam pochwalić, że Rybnik nie tylko nie likwiduje linii autobusowych ale co jakiś czas dodaje nowe! Władze Rybnika mają co raz większą świadomość, że słabsza komunikacja miejska to mniej mobilne społeczeństwo i więcej aut na drogach.

~kazmież (77.255. * .37) 16.10.2011 14:47
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

wiekszosc negatywnie myslacych o komunikacji miejskiej ma wziete na kredyt auta, spią z przerwami w nocy, bo nie wiedzą jak go splacic. Taka jest prawda. Pamietajcie, nie bedzie pracy nie bedzie auta, potem na autobus...a autobusow nie bedzie. Kieca robi w wodziu tylko kariere, nastepnych wyborow i tak juz nie wygra (zreszta niewiadomo kazdy na PO narzekal i znowu wygrali). Ciekaw jestem jak matki z dziecmi, starsze osoby beda jezdzily do przychodni w radlinie 2 jak 217 kiecuś skasuje. A co z mlodzieza co dojezdza na biery z radlina 2? Gdzie sa ci, co plakali ze chca szkoly pozamykac? Gdzie ten facet w okularach co gadal ze kieca "to nie facet, nie ojciec" itd?Jakos w 2000r utworzono linie 217, caly radlin 2 sie jej domagal, teraz nagle staje sie niepotrzebna. Zaniedlugo benzyna dobije do 6zl, z gazem tez coraz gorzej a kieca i szymczak szukaja poraz kolejny oszczednosci. Dojdzie do tego, ze autobus bedzie konczyl w pszowie i tam niech sobie dalej idą z buta do wodzislawia.

~zastanawiam się (87.205. * .192) 16.10.2011 12:46
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Trzeba na to popatrzeć szerzej. 1. Władze centralne obciąża gminy dodatkowymi zadaniami. Kłopoty ma wiele z nich i to nie tylko przez oswiatę ( niektóre chcą ogłaszać upadłość - miasteczka o wielkości 20-80 tyś. ludzi). 2. Można wydawać pieniądze na bieżące utrzymanie miasta, ale co z inwestycjami? Bez wkladu własnego ani rusz ! 3. Kryzys światowy wpływa na finanse państwa, a to wpływa na budżety gmin. 4. Strach przed inwestycjami z powodu kryzysu nie wpływa pozytywnie na rozwój przedsiebiorczości itd itd. A zresztą najłatwiej jest narzekać dla samego narzekania. Jest to nasza cecha narodowa i musimy się z tym pogodzić. Władzom samorządowym w Polsce jest bardzo trudno..............

~Podpisz się... (188.137. * .150) 16.10.2011 12:25

Pasażer-popieram Cię w 100%

~kierowca pociongu (87.101. * .60) 16.10.2011 12:06
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Najlepiej zlikwidowac wszystko.

~Postępowiec (87.101. * .60) 16.10.2011 11:40
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Podatnik chyba ma rację. Nakłady na komunikację w Wodzisławiu są nieproporcjonalne do liczby mieszkańców korzystających z niej. Zostawić 2-3 linie i to wystarczy. Resztę wyciąć i zaoszczędzić środki na inne cele.

~Samotna do podatnika (80.238. * .20) 16.10.2011 11:28
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Trzeba być kompletnym idiotą aby uważać, że autobusy są niepotrzebne. A jak ci się pacanie auto zepsuje to czym pojedziesz do pracy???

~Pasażer (78.133. * .112) 16.10.2011 10:46
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Tak rządzi Wasz idol Kieca . Cymbały!!!

~August (80.238. * .20) 15.10.2011 23:18
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

Kieca powinien wylecieć a nie autobusy!

~podatnik (87.101. * .60) 15.10.2011 22:39
oceniono 6 razy
-2
Zgłoś

Odnosnie przykladu z przychodnia to powiem Ci tak. Ci ktorzy chca z tego korzystac to niech korzystaja ale niech za to placa ze swojej kieszeni a nie z mojej. I tak sam z komunikacja. Przyjdzie jakas firma istworzy kursy taki na jakie jest zapotrzebowanie i bedziesz sobie mogl jezdzic ile chcesz. A miasto wtedy kupe kasy zaoszczedzi. Wodzislaw i Radlin dobrze robia ze nie chca wiecej placic.

~Rota do podatnika (80.238. * .20) 15.10.2011 22:35
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

Ale ty sam sobie przeczysz bo z jednej strony piszesz, że każdy ma auto (co jest swoją drogą nieprawdą!) a potem piszesz, że paliwo jest drogie i coraz droższe. Nie wziąłeś pod uwagę tego, że zaniedługo dojazdy autem dla wielu osób nie będą w ogóle opłacalne jak cena beznzyny przekroczy 6 zł? Teraz jeszcze sytuację ratuje tani gaz ale jeśli on też będzie drożeć to zaniedługo może być tendencja odwrotna - przesiadania się ludzi z aut na pociągi i autobusy! I nie patrz samolubie tylko przez swój pryzmat. Są osoby niepełnosprawne, biedne których nie stać na auto, emeryci, młodzież do 18 roku życia, turyści, osoby które ze względu na jakieś choroby nie mogą ubiegać się o prawo jazdy ub takie które je straciły i masa innych ludzi. Ja nie korzystam z przychodni - czy to powód aby ją zlikwidować? W Niemczech jest więcej aut niż w Polsce a nikt nie likwiduje komunikacji miejskiej. Zgadzam się z innymi przedmówcami że Wodzisławiem rządzą całkowici dyletanci!

~podatnik (87.101. * .60) 15.10.2011 22:23
oceniono 12 razy
-6
Zgłoś

Pierdy to opowiadasz TY kolego. Kazdy ma auto i to jest fakt. Po co marnowac tyle kasy dla garstki ludzi. Niech sami placa za siebie a nie ze ja musze za to placic ze ktos sobie jezdzic po calym miescie za 2 zl. Trudne mamy czasy i nie warto wydawac kasy na cos co jest niepotrzebne. Trzeba racjonalizowac wydatki tam gdzie to nie wplynie mocno na mieszkancow. A likwidacja komunikacji miejskiej w Wodzislawiu wcale nie spowoduje klopotow. Po miesiacu ludzie sie przyzywczaja i beda jezdzic swoimi autami albo skuterami i wtedy kazdy bedzie placic za siebie. Teraz placa ci co nie jezdza na tych ktorzy jezdza. To ma byc sprawiedliwosc? Nie rozsmieszaj mnie. Wodzislaw jest na tyle malym terytorialnie miastem ze jest wszedzie blisko i nie ma proablemu z dojazdem w kazdy zakatek. Komunikacja miejska w Wodzislawiu jest calkowicie niepotrzebna i powtarzam to jeszcze raz. Urzednicy dzialaja racjonalnie obcinajac te kursy gdzie dlugosc linii to 15 km a jezdzi nimi srednio 5 osob. Bo jak juz pisalem wczesniej paliwo jest drogie i coraz drozsze, kierowcy tez oczekuja podwyzek plac a nie obnizek i z czegos to trzeba sfinansowac. Jak myslisz skad idzie kasa na place dla kierowcow, na naprawy autobusow? Wszystko z podatkow ludzi najczesciej tych ktorzy w ogole nie korzystaja z kom. miejskiej. Jak jestes taki bogaty to kup autobus i rozwoz za darmo od rana do wieczora ludzi po miescie prosze bardzo. Ale rob za swoja kase a nie za moja bo ja z kom. miejskiej w ogole nie korzystam i nie chce za nia placic.

~Myślący do podatnika (80.238. * .20) 15.10.2011 22:08
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

Kogo ty nazywasz darmozjadem? Może sam nim jesteś? Nie udowodniłeś dlaczego jakiś urząd czy szkoła i biblioteki mają funkcjonować, a komunikacja miejska nie. Tylko pleciesz te same pierdy w kółko... Gdyby nagle ruszyły w miasto wszystkie auta to byś głupolu miał miasto całkowicie zakorkowane i byś stał nawet na wyjeździe ze swojego bloku - a ludzie ze Śródmieścia jakby wszyscy mieli auta to musieliby mieć nowe parkingi np. za torami! Przecież wyraźnie widać, że te autobusy nie jeżdzą puste i to mimo, że ich rozkłady są kiepskie. Gdyby ludzie mieli lepszą komunikację to by więcej osób nią jeździło a wię teoretycznie byłyby rentowniejsze. Zresztą autobusy są o wiele bardziej rentowniejsze od innych dziedzin życia miasta bo podróżni płacą za bilety, a użytkownicy wypożyczający książki w bibliotece - nie płacą za to ani grosza. Ale Wodzisław to nie jest normalne miasto więc wcale mnie nie zdziwi że tak jak napisał Ringo - władze Wodzisławia zlikwidują komunikację miejską.

~podatnik (87.101. * .60) 15.10.2011 21:42
oceniono 11 razy
-5
Zgłoś

Wszystkiego zlikwidowac nie mozna. Jakis urzad musi byc, jakies szkoly czy biblioteki tez. Ale w dzisiejszych czasach w kazdej rodzinie sa po 2-3 auta i nie ma problemu zeby podjechac 2 km. Juz nie przesadzajmy. Wodzislaw to nie jest Warszawa gdzie sa duze odleglosci miedzy dzielnicami i duzy ruch samochodow ktory powoduje korki. W Wodzislawiu korkow nie ma prawie nigdy i autem mozna podjechac o dowolnej porze dnia. Bez sensu jest placic setki tysiecy albo miliony zl co roku tylko po to zeby ktos mial prawie darmowy przejazd. Wszystko kosztuje teraz i to niemalo. Jak chcecie utrzymac komunikacje jak za bilet byscie chcieli placic tylko 2zl a litr paliwa kosztuje 5,30zl. Do tego musi byc kierowca a przeciez za 1000zl zaden kierowca z kategoria D nie wstanie nawet z lozka. Wiecie ile litrow paliwa spala autobus? Moze spalic kilkadziesiat litrow na 100km podczas jazdy po miescie. Ci co chca jezdzic autobusami to niech placa tyle zebym ja nie musial dokladac do ich wycieczek. No chyba ze ktos sie zrewanzuje i np zaplaci za moje zakupy w sklepie? Ale jakos nie ma do tego chetnych. Ci co jezdza autobusami to maja nastawienie takie ze mi sie nalezy bo ja chce sobie jezdzic i tak ma byc. Niewazne ze ktos musi za to zaplacic. Wam sie chyba wydaje ze kasa spada z nieba. Sama skrzynia biegow w autobusie kosztuje z 15000zl ale was interesuje tylko bilet za 2 zl i stawiac wymagania. Sami sobie placcie za swoje wycieczki a nie czekajcie az ktos wam bedzie przejazdy sponsorowal. Darmozjady jedne. Zlikwidowac niepotrzebna komunikacje miejska w Wodzislawiu i problem zniknie a miasto zaoszczedzi kupe kasy i bedzie mozna to przeznaczyc na naprawde potrzebne rzeczy i inwestycje.

~Myślący do podatnika (80.238. * .20) 15.10.2011 21:27
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Może masz rację odnośnie komunikacji ale pod pewnym warunkiem, że zgodzisz się iż: 1) w Wodzisławiu nie jest potrzebny Urząd Miasta - można przecież nasze miasto przyłączyć np. do Radlina 2) nie ma potrzeby tak dużej ilości gimnazjów i szkół średnich - wszak młodzi mieszkańcy innych miast i wsi nie muszą dojeżdżać do Wodzisławia 3) nie ma potrzeby utrzymywania ośrodka kultury - zawsze można podjechać do Rybnika 4) nie ma potrzeby utrzymywania szpitala w Wodzisławiu - przecież w Jastrzębiu czy Rydułtowach a więc blisko są szpitale 5) nie ma potrzeby utrzymywania powiatu wodzisławskiego - przecież można powiat wodzisławski przyłączyć do powiatu rybnickiego albo powiatu raciborskiego 6) nie ma potrzeby utrzymywania bibliotek - w końcu jest internet, są księgarnie - po co ponosić takie koszty? Tak więc skoro tak jak piszesz komunikacja jest niepotrzebna i "każdy" ma swoje auto - można w Wodzisławiu zlikwidować wszystko, a zaoszczędzone pieniądze rozdzielić między biednych...

~WKUR,, (77.253. * .62) 15.10.2011 21:22
oceniono 8 razy
-2
Zgłoś

Wszystko niszczą!!1 Utrudniają nam życie! !! Kieca Szymczak i Ogrodnik wkrótce zostaną wywiezieni na taczkach!! Dość tego olewanbia mieszkańców!!!!!!!!

~podatnik (87.101. * .60) 15.10.2011 21:21
oceniono 14 razy
-4
Zgłoś

Moim zdaniem komunikacja autobusowa jest niepotrzebna w Wodzislawiu Sl. Szkoda kasy. Teraz kazdy ma swoje auto a jak nie ma to niech jedzie z kolega albo sasiadem. Dla paru osob nie wolno marnowac tyle kasy. Albo wprowadzic ceny rynkowe zeby placili ci ktorzy korzystaja a nie tak ze ja nie jechalem autbusem z 5 lat a musze z moich podatkow dotowac cwaniakow ktorzy by chcieli za 2 zl cale miasto objechac i jeszcze by chcieli zeby spod ich domu odwiezc i pod dom zawiezc. Zaplaci jeden z drugim 15 zl to bedziesz mog wymagac a nie byscie chcueli jezdzic prawie za darmo. Bo za na to musze placic ze swoich podatkow a wy korzystacie i smiejecie mi sie w twarz.

TAXI-BUS 15.10.2011 21:17
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

~wyborca a po co w tym kraju senat ?

~do poniżej (80.238. * .20) 15.10.2011 20:37
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

zgadzam się całkowicie z Toba,to władza ma byc służbą dla mieszkańców i dbac o dobro tychże obywateli, najwyraźniej władza zapomniała kto ją wybrał ,dlaczego nie było w tej sprawie konsultacji społecznych,czyżby władza nie chciała wiedzieć co o tym sadzą mieszkańcy na codzień korzystający z komunikacji miejskiej?,to nic innegho jak lekceważenie mieszkańców i działanie na ich szkodę,

~Mieszkaniec (80.238. * .11) 15.10.2011 20:08
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Chciałbym żeby w internecie były dokładne koszty obsługi linii MZK np. w Wodzisławiu i kwoty jakie dopłaca do tych linii miasto.Nie wykluczam cięć ale może okazać się że jednak jak się chce to nie trzeba aż tak drastycznych posunięć.Ja zaczął bym od rozmowy z ludźmi przecież to dla nich i to oni wiedzą jak najlepiej usprawnić komunikację w tym mieście.Tylko rozmowy i współpraca bo nie ludzie dla władzy ale władza jest służbą dla ludzi a jak ktoś te pojęcie myli to sorki ale nie ma dla niego miejsca.

~do poniżej (80.238. * .20) 15.10.2011 19:50
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

wynagrodzenie z MZK pobiera Kieca nie Szymczak i to Kieca likwiduje komunikację miejską,

~Ringo (80.238. * .20) 15.10.2011 19:48
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Całkowitą winę za likwidowanie komunikacji miejskiej w Wodzisławiu ponosi nasz przedstawiciel w MZK czyli najemnik pszczyński Szymczak! W Pszczynie nie ma komunikacji miejskiej więc on doszedł do wniosku, że tu też jest niepotrzebna. Tylko, że nie wypada jej zlikwidować od razu bo zrobiłby się rwetes - to likwiduję ją pomału ale skucesywnie. Przypomnę, że to już trzecia redukcja linii/kursów w ciągu ostatnich trzech lat! A różnica między Wodzisławiem a Pszczyną jest taka, że stamtąd co chwilę odjeżdżają pociągi a z Wodzisławia jest ich bardzo mało tak więc podstawą komunikacji są autobusy miejskie. Poza tym Pszczyna to małe miasteczko w którym poza rynkiem prawie nie ma żadnych osiedli czy dzielnic, a Wodzisław jest przecież bardzo rozciągniętym miastem. Dzisiaj wam to mówię! Za rok Szymczak znowu zlikwiduje z dwie linie i tak zostanie w Wodzisławiu na koniec kadencji tych nieudaczników w 2014 roku po jednej linii do Jastrzębia, Rydułtów, Pszowa i Rybnika przez Radlin. Innych nie będzie! Chyba, że ludzie odwołają wreszcie TĘ POZBAWIONĄ ROZUMU BANDĘ KTÓRA NISZCZY TO MIASTO OD 2006 ROKU!!!!!!!

~wyborca (80.238. * .20) 15.10.2011 19:44
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

masz rację,Obywatele do Gmin...tylko obawiam się,że mieszkańcy tych kandydatów nie poprą,tak się stało w wyborach do senatu ,ruch Obywatele do Senatu -jeden kandydat dostał się do senatu,tak więc chyba ludzie nie dojrzeli do takiego głosowania,smutne ale prawdziwe,

~Mieszkaniec (80.238. * .11) 15.10.2011 19:32
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

A może już czas zebrać się i kandydować w wyborach nie jako partia ale po prostu jako MIESZKAŃCY.Przecież to co się do tej pory dzieje daje wiele do myślenia.

~!!!!!!!!!!!!!!!! (87.101. * .60) 14.10.2011 22:21
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Natychmiastowa LIKWIDACJA Wodzislawia-Wsi

~Podpisz się... (77.255. * .37) 14.10.2011 22:11
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

ciekawe jak młodzież z radlina 2 bedzie dojezdala do szkoly w radlinie...trzeba zrobic to referendum bo zaniedlugo kieca da rozkaz zlikwidowania chodników, bo trzeba je sprzatac...

~wodzislawianka (77.255. * .37) 14.10.2011 22:07
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

to nie wina MZK tylko kiecy i szymczaka. Tytuł powinien byc " PRZEGRANA BITWA Z KIECĄ O LINIĘ AUTOBUSOWĄ". Najłatwiej zwalić na mzk.