Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Czego potrzebuje firma przenosząca się do internetu?

Lata pandemii pokazały jak szybko możemy przeorganizować swoje dotychczasowe działania. W 2020 roku pojawiło się ponad 12 tysięcy nowych sklepów internetowych. To znacznie utrudniło konkurencję wielu dotychczasowych sprzedawców, a także pokazało, jak wysoka jest bariera wejścia do internetu.

Czego potrzebuje firma przenosząca się do internetu?

Rozmawialiśmy z kilkoma właścicielami agencji marketingowych z Gdańska, którzy prawie jednogłośnie ocenili, że koszty założenia sklepu internetowego i doprowadzenia go do sensownego poziomu wynoszą obecnie ponad 20 tysięcy złotych. Wcześniej, w 2018 roku oscylowały one w granicach 6-10 tysięcy.

Poniżej chcemy przedstawić, jakie nowoczesne metody należy stosować, aby sklep prosperował.

Jakie są możliwości sprzedaży w internecie i dlaczego firmy z niego korzystają

Firmy coraz częściej przenoszą się do Internetu, który ma wiele zalet. Jest jednak kilka rzeczy, które firmy muszą zrobić, aby zapewnić pomyślne przejście.

Po pierwsze, należy dobrze zaprojektować stronę internetową, która:

  • jest łatwa w nawigacji,
  • działa szybko
  • i dostarcza informacji, których szukają klienci.

Po drugie, właściciele firm muszą upewnić się, że stosują skuteczne techniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, aby ich stronę można było znaleźć. Wbrew pozorom jest to ważny czynnik o który trzeba zadbać już na starcie - korekta złego stanu rzeczy w późniejszym etapie może znacznie wydłużyć czas oczekiwania na rezultaty biznesowe. Innymi słowy, warto zadbać o SEO, czyli to by witryna pojawiła się w wynikach wyszukiwania. 

Po trzecie wreszcie, niemal wszystkie sklepy muszą korzystać z platform mediów społecznościowych, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Te tematy omówimy skrótowo w dalszej części tekstu.

Podstawy: strona internetowa, domena, hosting

Kiedy firma po raz pierwszy decyduje się na przeniesienie swoich operacji do Internetu należy zadbać o podstawy.

Aby stworzyć stronę internetową należy poszukać dobrego wykonawcy, znającego się zarówno na wykonywaniu sklepów internetowych, naprawianiu ich (i edytowaniu) oraz promowaniu. Z tego powodu polecamy kompleksowe agencje marketingowe, zajmujące się e-commerce.

Witryna musi być hostowana na serwerze sieciowym, a nazwa domeny witryny musi być zarejestrowana. Warto zarejestrować nazwy domen z różnymi rozszerzeniami, aby później jakiś nieprzychylny konkurent nie zajął nam nazwy domeny na przykład z członem .com na końcu. Do tego domenę można jeszcze zabezpieczyć znakiem towarowym, ale nie jest to tak skuteczne i tanie jak pierwsza opcja.

Gdy wszystkie te podstawy zostaną wdrożone, firma będzie mogła skutecznie korzystać z dobrodziejstw Internetu, aby osiągnąć swoje cele. 

Tworzenie treści: tekst, obrazy, filmy

Ponieważ Internet stał się coraz bardziej powszechny w społeczeństwie, musimy dostosować się do swoich docelowych odbiorców. Jednym ze sposobów, w jaki dziś się realnie zarabia jest przeniesienie swoich treści i rozmów z klientami do Internetu. Istnieje szereg porad, jak to szczegółowo robić. Ogólnikowo powiemy, że trzeba być ludzkim i odpowiadać na potrzeby i pytania klientów. To wszystko można tworzyć na blogu i w postaci artykułów, a także sięgnąć po obrazy i filmy.

Tworzenie treści do internetu może być świetnym sposobem na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Jest lepsze niż tradycyjne, analogowe metody (a szczególnie reklamy drukowane). 

Może to być również bardziej opłacalny sposób tworzenia treści bo zwykle jeden materiał da się opublikować w wielu różnych miejscach, pod różnymi postaciami (grafika, tekst, film, audycja) i czerpać z niego korzyści.

Pamiętaj jednak aby podczas tworzenia treści online wziąć pod uwagę grupę docelową. Czym będą zainteresowani? Co przykuje ich uwagę? A przede wszystkim, jakie przejście ze stanu niechcianego, do pożądanego oferuje im nasza firma? Nasz sklep?

Tworząc treści do internetu, należy również wziąć pod uwagę optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO). Dzięki temu Twoje treści będą pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania, co zwiększy prawdopodobieństwo, że ludzie je zobaczą. 

Jak ważne są zdjęcia produktowe i zdjęcia reklamowe do promowania własnego biznesu

Większość firm jest obecna w Internecie, niezależnie od tego, czy jest to strona internetowa, sklep, media społecznościowe, czy jedno i drugie. Kluczowym elementem promocji Twojej firmy w internecie są wysokiej jakości zdjęcia Twoich produktów lub usług. Zdjęcia reklamowe powinny być wyraźne i profesjonalne, natomiast zdjęcia produktów powinny dokładnie przedstawiać sprzedawany przedmiot.

Chociaż potencjalni klienci mogą znaleźć Twoją firmę w internecie bez oglądania żadnych zdjęć, posiadanie wysokiej jakości zdjęć może pomóc Ci wyróżnić się na tle konkurencji (a jeśli konkurencja jest profesjonalna, to chociaż być na równym z nią poziomie) i przyciągnąć więcej klientów. Ludzie są wizualnymi stworzeniami i często podejmują decyzje na podstawie tego, co widzą. Badania wykazały, że strony produktów ze zdjęciami są częściej oglądane i udostępniane gdy zdjęcia są wysokiej jakości i w obrębie witryny dba się o estetykę.

Inwestowanie w wysokiej jakości fotografię to jedna z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić, aby promować swoją firmę w Internecie. Profesjonalne zdjęcia sprawią, że Twoje produkty będą wyglądać bardziej atrakcyjnie, a nawet pomogą zwiększyć sprzedaż. Ponadto wykorzystasz je w różnych miejscach sieci - nie tylko w roli zdjęć do produktów, ale też jako pliki do reklam, infografik, katalogów. Możesz je nawet umieścić w materiałach wideo. Do profesjonalnego wykonywania zdjęć produkotwych polecamy firmę bezcieniowa.pl 

Interakcja z klientami: e-mail, media społecznościowe, fora 

Ponieważ Internet stał się bardziej rozpowszechniony w społeczeństwie, nowoczesne sklepy internetowe musiały dostosować swoje działania, aby utrzymać się na powierzchni. Jednym z najważniejszych sposobów, w jaki należy tego dokonać jest interakcja z klientami za pośrednictwem poczty e-mail, mediów społecznościowych, grup tematycznych i forów.

Poczta e-mail jest popularną metodą komunikacji dla firm od czasu, gdy internet stał się popularny. Wysyłanie wiadomości jest szybkie, łatwe i zazwyczaj bezpłatne. Z kolei platformy społecznościowe pozwalają firmom na interakcję z potencjalnymi i obecnymi klientami w bardziej nieformalnym otoczeniu. Fora zapewniają klientom przestrzeń do zadawania pytań i przekazywania opinii. Mogą być również wykorzystywane do promowania specjalnych ofert lub wydarzeń.

Ogólnie rzecz biorąc, interakcja z klientami jest niezbędna dla firm, które chcą odnieść sukces w erze cyfrowej.

Na zakończenie

Jeśli prowadzisz firmę i chcesz przenieść swoje operacje do Internetu, musisz wykonać szereg czynności technicznych i marketingowych. Ten proces wcale nie jest łatwy, dlatego warto dobrze przemyśleć każdy ruch i mieć możliwość łatwej zmiany technologii, aby w przyszłości nie utknąć z jednym, niesprzyjającym rozwiązaniem.

Materiał zewnętrzny