Piątek, 5 marca 2021

imieniny: Adriana, Fryderyka, Oliwii

RSS

Marketing dla małych i średnich firm - czy zmiany są potrzebne? Akademia PR Commplace na tropie case study

27.01.2021 11:45 | 0 komentarzy | (s)

Ogromna liczba firm nie wyobraża już sobie prowadzenia działalności bez wsparcia marketingowego. Przy złożoności rynków i liczebności konkurencji, która stale prześciga się w dostarczaniu coraz to nowych komunikatów, brak działań marketingowych jest ryzykowny. Akademia PR Commplace przygotowała więc małe case study na temat tego, czy zmiany i systematyczne prowadzenie działań marketingowych mają sens!

Marketing dla małych i średnich firm - czy zmiany są potrzebne? Akademia PR Commplace na tropie case study
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Ewolucja 7P, czyli marketing potrzebny od zaraz!

W obecnych czasach, w których produkty i usługi mnożą się każdego dnia, brak działań marketingowych i promocyjnych mógłby wiązać się z zaprzestaniem przepływu środków finansowych w firmie. Tak naprawdę to marketing jest paliwem firmy - analogicznie rzecz ujmując, im więcej spójnych i przemyślanych działań marketingowych, tym więcej klientów pozyska firma. Dlatego przez wiele marketing ewoluował, dostosowując się do zmieniających się warunków i nowych, szalenie przydatnych narzędzi. Stał się jednocześnie jeszcze bardziej sprecyzowany. Na początku definicja marketingu, jaką jest marketing mix w koncepcji 4P polegał wyłącznie na 4 elementach: produkt, cenę, miejsce i promocję. W związku ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów, marketing musiał dokonać pewnego przełomu i tak obecnie możemy mieć do czynienia z nową odsłoną marketingu, jaką jest 7P! Do mocno ugruntowanych elementów marketingu dołożono kolejne 3 - ludzi, świadectwo materialne oraz procesy. Dlaczego 7P jest uważane obecnie za skuteczniejszą metodę marketingu? O tym przeczytasz w artykule commplace.pl/blog/marketing-mix-7p-jak-ewoluuje-marketing/.

Budowa marki premium - czy marketing ma bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży?

Tworzenie strategii dla marki premium to zupełnie inne wyzwanie - wymaga specjalnego podejścia i wsłuchania się w potrzeby specyficznych klientów. Tu nie ma znaczenia ilość, a jakość - należy skupić się na detalu. W przypadku marki premium niezwykle istotne jest wprowadzanie nowego produktu na rynek. To wymaga specjalnego podejścia do tematu i wyodrębnienia najlepszych cech produktu. Premiera wydaje się być idealną okazją do wzmożonych działań marketingowych marki. Tu można pokazać cały wachlarz możliwości, który skłoni odbiorców do zainteresowania. Polega on nie tylko na zaproponowaniu nowych działań, ale także na audycie dotychczasowych przedsięwzięć i weryfikacji działań konkurencji. Na tej podstawie należy opracować plan i skutecznie go wdrażać. Więcej na ten temat przeczytasz na commplace.pl/blog/jak-zbudowac-marke-premium-i-wplynac-na-wzrost-sprzedazy-nowy-klient-z-branzy-grzewczej-unico/

Nowa strona internetowa - czy warto inwestować w takie przedsięwzięcie?

Czy warto zmieniać coś co wydaje się być dobre? Jeśli chodzi o stronę internetową, należy najpierw wykonać dogłębną analizę, czy rzeczywiście przynosi ona korzyści. Warto stworzyć stronę intuicyjną, łatwą w odbiorze, a jednocześnie oferującą klientom to, co najlepsze w firmie. Jeśli strona ma już kilka lat, warto ją zmodyfikować choćby ze strony czysto wizualnej - taka zmiana z pewnością wyjdzie marce na dobre. Więcej o stworzeniu nowej strony internetowej przeczytasz na commplace.pl/blog/nowa-strona-internetowa-dla-quadra-net-nowe-zadanie-dla-commplace/

Rebranding marki - czy klienci o nas nie zapomną?

W nazwie rebranding nie zawsze kryje się całkowita zmiana, która przyćmiewa dotychczasowe osiągnięcia marki. Czasem wystarczy mały lifting, który pozwoli odnieść się do najważniejszych cech firmy w sposób wizualny. Zmiana pokazuje innowacyjność i chęć kreowania przyszłości przez markę. Chcesz zmian - zacznij od siebie - takie motto idealnie odzwierciedla ideę rebrandingu. To znak, że marka nie stoi w miejscu, a systematycznie się rozwija. Przykład udanego rebrandingu znajdziesz w ommplace.pl/blog/rebranding-marki-etisoft-nowe-logo/

Zmiany powstałe podczas kryzysu? Ryzyko, czy widok w przyszłość marki?

Stale zmieniające się warunki i chaos w trakcie kryzysu informacyjnego może doprowadzić markę do naprawdę poważnych komplikacji. Doskonałym pomysłem będzie w takim przypadku posiadanie pogotowia kryzysowego firmy, najczęściej w postaci wykwalifikowanej agencji PR, która zajmie się przywróceniem i utrzymaniem kontroli. Radzenie sobie z sytuacją kryzysową to dla wielu przedsiębiorstw i organizacji ogromne wyzwanie, szczególnie wtedy, kiedy w grę wchodzi przyszłość pracowników, jak i całej firmy. Wyspecjalizowana agencja doradzi, czy czas na zmiany! A te w kryzysie bardzo często są potrzebne tu i teraz. Ich implementacja również nie jest prosta, bowiem warunki mogą zmieniać się z godziny na godzinę. Dlatego ważne jest, aby ktoś nad tym zapanował. Czasami innowacyjne pomysły są prawdziwym kluczem do sukcesu i przywrócenia sprawnego funkcjonowania organizacji. Informację o tym, jak możesz uzyskać pomoc wizerunkową w czasie pandemii, znajdziesz na commplace.pl/blog/zarzadzanie-kryzysowe-wspieramy-podczas-pandemii/

Materiał zewnętrzny