Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Czy prezydent miasta powinien popierać protestujących? Kieca: to rządzący wyprowadzili ich na ulice

Prezydent Wodzisławia Śl. Mieczysław Kieca udzielił poparcia uczestnikom protestów organizowanych pod auspicjami Ogólnopolskiego Strajku Kobiet, które kilkanaście dni temu przetoczyły się również przez Wodzisław Śl. Prezydent pytany, czy w dobie pandemii udzielanie takiego poparcia było rozsądne odpowiada, że miał do tego prawo.

Czy prezydent miasta powinien popierać protestujących? Kieca: to rządzący wyprowadzili ich na ulice

WODZISŁAW ŚL. Przed tygodniem informowaliśmy, że 28 października w mediach społecznościowych prezydent Kieca zwrócił się do „spacerujących” po mieście protestantów: „Całym sercem jestem z Wami”. Z kolei II zastępca prezydenta Wojciech Krzyżek pozdrawiał protestujących z okna Urzędu Miasta, I zastępca prezydenta Iwona Kalinowska uczestniczyła w proteście. Zdaniem niektórych mieszkańców miasta, zwłaszcza tych starszych, to poparcie dla protestujących w dobie epidemii było nie na miejscu. W tej sprawie otrzymaliśmy np. telefon od pana Stanisława Przybyły z Wodzisławia. – Co to ma być, że prezydent Kieca popiera te protesty w takiej sytuacji epidemiologicznej, jaką obecnie mamy w mieście? Czy redakcja jest pewna, że prezydent takiego wsparcia udzialił? – nie dowierzał pan Stanisław. Otóż prezydent udzielił, czym zresztą sam się pochwalił w mediach społecznościowych.

O to poparcie zapytaliśmy prezydenta. Dlaczego przedstawiciele miasta, w osobach Prezydenta i Jego zastępców udzielili poparcia protestującym, mimo że odbywają się one w trakcie epidemii? Jak swoją decyzję wyjaśnią tym mieszkańcom, którzy uważają takie wsparcie za niepotrzebne czy wręcz szkodliwe? – Mamy do tego prawo. Zwyczajnie, jak każdy inny człowiek, mamy prawo do swoich poglądów. I co więcej, mamy prawo swoje poglądy wyrażać. Nigdy nikogo nie zachęciłem do bezpośredniego udziału w tych protestach. Nigdy nikogo nie namawiałem do czynnego udziału w zgromadzeniach. Jednak rozumiem powody takich wydarzeń. Rozumiem cały mechanizm społeczny, który obserwujemy. I jedyne, co mnie dziwi, to brak odpowiedzialności klasy rządzącej! Taka reakcja społeczna była w tym wypadku niemal pewnikiem. Zwłaszcza teraz, kiedy od miesięcy wszyscy znajdujemy się w wyjątkowej sytuacji, pełnej ograniczeń, restrykcji, narastających frustracji. To zawsze był gorący temat w naszym kraju. I taki zapalnik wrzucony w przestrzeń społeczną w takim momencie uważam za skrajny brak odpowiedzialności. Do TK wniosek skierowało 119 posłów. Zrobili to 19 listopada zeszłego roku. Mieli zatem niemal rok, by coś zrobić, podjąć dialog, przewidzieć konsekwencje, próbować im zapobiec. Czy coś tych 119 posłów zrobiło? Kolejną sprawą jest sam wyrok TK w takiej chwili dziejowej. A, jak stanowi art. 93 ustawy o TK, TK mógł przełożyć rozprawę i tym samym wydanie wyroku z ważnych przesłanek społecznych. Nie było takich przesłanek? Naprawdę szalejąca epidemia nie jest przesłanką, by nie dolewać oliwy do ognia? – odpowiada prezydent.

A może mimo wszystko włodarz miasta powinien raczej zachęcać protestujących i wybierających się na protesty do ograniczenia tej formy protestu na terenie miasta? – Wszelkie protesty były inicjatywą społeczną, realizowaną niezależnie ode mnie. Czy nie mam obaw? Mam i miałem je od samego początku. Miałem nadzieję, że protesty, które obserwujemy w całym kraju, w naszym mieście będą odbywały się w spokojnej atmosferze. I tak było. Zupełnie nie zawiodłem się na wodzisławianach i ich rozwadze. Wyszli na ulice, tłumnie jak nigdy, by głośno powiedzieć, na co się nie godzą. Nie zanotowaliśmy jednak żadnych burd, aktów wandalizmu, skandalicznych zachowań. Więc powtórzę: rozumiem gniew na ulicach, rozumiem jego mechanizm, ale daleki jestem od namawiania kogokolwiek do narażania się na niebezpieczeństwo – odpowiada Mieczysław Kieca.

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

104 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~@mazur (83.4. * .128) 19.12.2020 01:09
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

bardzo jest naciągane
tym razem to twoje rymowanie
nie żal mi takich prawiczków
jak ty @ZweiteUberAlles

~kriso (94.254. * .169) 02.12.2020 22:52
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Kieca ty jesteś takim samym obłudnikiem jak Schetyna,Tusk i cała POwska banda

~skuterr (109.231. * .82) 02.12.2020 08:37
oceniono 2 razy
2

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~ZweiteUberAlles (193.200. * .16) 02.12.2020 07:39
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

a jednak Julietki
kształcone
przez destruktorów matury
dają podnietki
komuchom
odejścia od natury

~@mazur (83.4. * .182) 02.12.2020 00:48
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

są na tym portalu tacy
którzy nie myślą wcale
najlepszym tego przykładem
niejaki @ZweiteUberAlles

~ZweiteUberAlles (193.200. * .16) 30.11.2020 11:40
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

nie dali rady kodziarze peerela
nie dali ubecy ulicy
ale "Julietki dały" Polsce imbę dealera
pigułki "gwałtu nierządnicy"

~KUKUnaMUNIU (77.255. * .190) 25.11.2020 12:21
oceniono 3 razy
3

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~tobib (46.134. * .94) 24.11.2020 13:43
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

nie dali rady górnicy
nie dali rady rolnicy
ale kobiety dały radę "pisowi"
partii która traktuje zwykłych ludzi
jak by to byli niewolnicy

~Antypis (5.173. * .99) 24.11.2020 08:07
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Fajny artykuł m.in. o strajku kobiet
https://www.google.pl/amp/s/natemat.pl/amp/327805,czy-to-koniec-rzadow-pis-nie-bedzie-trzeciej-kadencji-lewicka

~Antypis (5.173. * .99) 24.11.2020 07:54
oceniono 1 raz
-1

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~@mazur (83.4. * .60) 23.11.2020 23:40
oceniono 2 razy
-2

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~komentator1 (37.120. * .54) 22.11.2020 17:14
oceniono 1 raz
1

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~Konsztanty (5.173. * .21) 22.11.2020 16:48
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

a może coś neutralnego i mądrego na zakończenie tego sporu?

https://www.salon24.pl/u/srr-88/1082540,polska-2020-narod-od-lat-podzielony-zamiast-jednoczyc-sie-w-trudnym-czasie

~komentator1 (37.120. * .54) 22.11.2020 16:43
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~Konsztanty (5.173. * .21) 22.11.2020 16:21
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Poczytaj sobie obiektywny felieton,który ktoś napisał ponad rok temu,trudno się z nim nie zgodzić dzisiaj ;
https://krytykapolityczna.pl/felietony/jas-kapela/10-nowych-powodow-dlaczego-pis-przybliza-nas-do-smierci/

~wruzka (37.120. * .54) 22.11.2020 15:51
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Wszystkich protestujacych na Gulak wywieść, a nowa Polskę będą budować Dziadki i Nawiedzeni.

~Konsztanty (5.173. * .21) 22.11.2020 13:23
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Jasne,że rozmowa jest bezcelowa a prawda leży po środku.
Podaj mi tylko te strony na których pisze,że protesty zwiększyły liczbę zachorowań nic więcej nie chce,tylko żeby były jakieś wiarygodne,np. min zdrowia,sanepid itp.
Wiem,że na tym dyskusja się zakończyła bo nie znajdziesz takich źródeł.

~jugol (5.184. * .214) 22.11.2020 13:20
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

obiektywny
proste pytania
dlaczego te kobiety i nie tylko one, protestują i wyszły na ulice ?
co sprowokowało niezadowolenie tych kobiet ?
jak w dzisiejszych czasach (pandemia) można legalnie zaprotestować, nie zgadzając się z decyzjami rządzących ?
tylko proszę bez wywodów moralno - uspołeczniających ( wiem jesteś specem w tej dziedzinie )

Objektywny 22.11.2020 12:44
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Do. (5.173.*.x) widocznie masz problemy z słuchaniem i czytaniem .(-Google - Tragiczny wzrost umieralności na kowid w Polsce ) nie przekonasz mnie do twoich racji ,do swoich też cię nie przekonam ,dyskusja jest bezcelowa prowadzi do nikąd ,ty znowu wyciągasz argumenty których sam nie rozumiesz , czyż nie napisałem po co senat jak starczyła by ulica i np.pani Lempart ? obyś nie musiał zmieniać zdania co do pandemia dopiero kiedy przekonasz się na własnej skórze albo kogoś z rodziny co to jest kowid i jak działa —dorośnij życzę zdrowia .....

~Konsztanty (5.173. * .21) 22.11.2020 11:24
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Nie wiem jakie statystyki ci wzrosły bo nawet w tej twojej tvp spadają.Ale niech ci będzie ze wzrosły z powodu strajku kobiet.
Owszem wybory były ale bez tvp wyniki byłyby inne.
Prosty przykład wybrano p.Grodzkiego na marszałka senatu co nie było po myśli obecnie rządzących wiec zaczęto go szkalować,ciagle pisząc ile to łapówek pobrał.Dla tych prostych ludzi co mają tylko tvp kłamstwo powtórzone sto razy staje się prawdą. Pan Grodzki dalej pełni swoją funkcje i nawet mając taką władze,sądy w swoich łapach nie potrafili go zdyskredytować ,tak postępuje władza wybrana przez ludzi?
Pasuje ci plucie na człowieka,który nie jest jednym z nich?Szacunek dla myślących inaczej,szacunek dla kochających inaczej,szacunek dla wszystkich bo wszyscy jesteśmy Polakami czy coś zmyślam?

Objektywny 22.11.2020 10:37
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Do (5 .173.*.x). Tylko jeżeli wszystko można ugrać i zmieniać na ulicach ,kląć jak szewce niszczyć ,pluć to w takim razie po co- Wybory za miliony po co nam rząd ,sejm ,senat w utrzymaniu milionowym ? kiedy starczy jedna pani np. Lempart której może pandemia pokrzyżowała zyski ????? i nieświadomi młodzi ludzie na ulicach ? Chociaż nie mam pretensji do tych młodych ludzi na tych manifestacjach tylko do ich rodziców wiedzy i nauki ,dlaczego nikt im nie powie nie uświadomi że zdrowie i życie ludzkie jest najważniejsze nie ma czegoś ważniejszego . ,Nie przekonasz nikogo że przez te zgromadzenia nic się nie dzieje , większość ludzi widzi i rozumie że statystyka zachorowalności i zgonów w ostatnim czasie wzrosła i to nie tylko u seniorów ,ty sobie możesz wieżyć co chcesz, to mnie nic do tego ,ale jak czytam komentarze twój i twoim podobne to zaczynam się zastanawiać co jest z naszą edukacją nie tak ? Młody człowieku życzę ci zdrowia przede wszystkim, i obyś nie musiał chcieć zmądrzeć kiedy stanie się to już niemożliwe .....

~do_objektywny (5.173. * .21) 22.11.2020 09:43
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

"....pluciu na rząd ,wyzwisk ,przeklinania , ja nie potrafię znależ sensu tych protestów ,myślę że wyjaśnisz mi to bez obrażania ......."

To może ja ci to wytłumaczę:
jeżeli władza jest tak bezczelna,bezkarna i doprowadza ludzi do ostateczności to wcale się ludziom nie dziw,że muszą w taki sposób protestować (narażając nawet zdrowie swoje i swoich bliskich),jeżeli ktoś ludzi dzieli na swoich i hołotę, na lepszych i gorszych,jeżeli językiem nienawiści i szczuje i podburza w tvp to uwierz,że ci gorsi mają prawo protestować w SŁUSZNEJ sprawie?
wyjaśniłem?
teraz proszę ty mi wyjaśnij bez obrażania jaka jest twoja wizja całej tej sytuacji w kraju i nie pisz o złej stronie protestów roznoszących wirusa (bo to nieprawda)
Wszystko jest u nas super?
Wszystko ci pasuje?
Idealnie jest?

Objektywny 22.11.2020 08:24
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

" Prezydent Wodzisławia Śl. Mieczysław Kieca udzielił poparcia uczestnikom protestów " ......czy nie to jest tematem tego artykułu ????? A nie internauta Obiektywny ? (5.173 .*.x) to co sam robisz, sam komuś przypisujesz nieładnie dzieciaku , a przede wszystkim za dużo korzystasz z punktu dziesiątego regulaminu gazety do moich komentarzy .Co zaś do minusów ? takie jest moje prawo kiedy nie zgadzam się z komentarzem. @mazur o jakich normalnych ludziach ty piszesz ,chyba nie o tych którzy w dobie pandemii narażają siebie swoich bliskich nie tylko na utratę zdrowia a nawet życia ,o co tak naprawdę chodzi tym którzy prowokują te protesty już wiesz ? To mi wyjaśni ,bo w tym ryczeniu obrażaniu dzisiaj nawet papieża który nie tylko jest ważny dla Polaka ale i dla świata ,pluciu na rząd ,wyzwisk ,przeklinania , ja nie potrafię znależ sensu tych protestów ,myślę że wyjaśnisz mi to bez obrażania .Zapytam jeszcze jak byś widział w sytuacji obecnej pandemii poprzedni rząd ??? ....

~Konsztanty (5.173. * .21) 22.11.2020 06:59
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Mazur bardzo trafny komentarz.
objektywny (zawsze piszę z małej litery bo dla mnie to zero) niedługo wam odpisze......... pod innym nickiem i dostaniecie po minusie (jak dzieci w przedszkolu)
Powoli nawet redakcja go nie znosi bo większość komentarzy jest bez sensu i nie na temat wiec są usuwane..
Niestety gościu łyka propagandę tvp i powtarza te ich bzdury w kółko,biedny człowiek czy już wariat?

~@mazur (83.4. * .138) 22.11.2020 01:46
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@~pisaćtrzaumić objektywny żyje w swoim świecie. jak zresztą każdy pisowiec. coś, co dla nas, normalnych jest białe, dla pisowców jest czarne. i powtórzę się, bo już to na tym portalu pisałem - nie miałbym nic do tego, że pisowcy mają swój świat, gdyby tylko ten ich świat nie przenikał się z naszym światem - normalnych ludzi.

~pisaćtrzaumić (5.184. * .147) 21.11.2020 23:26
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

obiektywny troluje i stawia minusy komentarzom

~historyk (37.120. * .60) 21.11.2020 20:50
oceniono 1 raz
-1

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~pisaćtrzaumić (5.184. * .147) 21.11.2020 20:42
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

~@mazur (83.4. * .225)

bardzo dobry komentarz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

przypomnę komentarz

"~Polka (91.192. * .117) 15.11.2020 18:50

Brawo prezydent! "

obiektywny troluje i pisze :

" Objektywny 15.11.2020 19:24

@Polka ....cieszy mnie że bijesz brawa Prezydentowi naszego kraju Andrzejwi Dudzie ....popieram .... "

~@mazur (83.4. * .225) 21.11.2020 01:52
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

@Objektywny, czyżbym pierwszy raz w historii świata i tego portalu był świadkiem, że ty, zaciekły obrońca aktualnego p.o. prezydenta Polski andrzeja d.się z nim nie zgadzasz? a dokładniej - nie zgadzasz się z jego podejściem do tematu pandemii?

Objektywny 20.11.2020 08:14
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Mazur ...... lepiej bym ich nie nazwał .Prezydent może sobie popierać CO chce ! ,jak chce i kogo chce, ja jestem innego zdania protesty w dobie pandemii są niebezpieczne i nielegalne .Dlatego uważam kiedy ktoś z biorących udział w tych protestach zostanie zarażony i w późniejszym czasie zachoruje albo ktoś z jego rodziny , powinnien sam się leczyć i na swój rachunek ,bo ja nie chcę się dokładać do leczenia tych ignorantów , policja przecież niektórych spisuje jak czytam , to z identyfikacją problemu nie będzie......A ty możesz być - czy nie być nawet zwisowcem byle rozsądnym co nie jest takie trudne kiedy współpracuje się z rozumem ......


~JudaszIskariota (88.156. * .207) 20.11.2020 06:24
oceniono 3 razy
-1

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~@mazur (83.4. * .112) 20.11.2020 00:58
oceniono 5 razy
-3
Zgłoś

@~Gladkijezyk w stosunku do kobiet prostujących w arcyważnej dla nich sprawie masz określenie "babole"? gdybym był bardzo złośliwy, to bym napisał, że babol cię urodził. ale ponieważ nie jestem pisowcem, to napiszę tak - skoro nie rozumiesz o co walczą kobiety, to widocznie jesteś gejem.

~Pasażer (77.111. * .11) 19.11.2020 20:34
oceniono 3 razy
1

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~Zwykły (5.173. * .192) 19.11.2020 20:23
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

JestGit (5.173. * .250) Miłego patrzenia życzę :)))

~JestGit (5.173. * .250) 19.11.2020 20:13
oceniono 1 raz
-1

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~Zwykły (193.176. * .52) 19.11.2020 20:08
oceniono 1 raz
1

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~JestGit (5.173. * .250) 19.11.2020 19:57
oceniono 1 raz
-1

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~JudaszIskariota (88.156. * .23) 19.11.2020 18:51
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

Objektywny 19.11.2020 14:34
oceniono 1 raz
-1

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~Winsynt (37.248. * .73) 19.11.2020 09:32
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Jeżeli nie są wyprowadzane miejskie pieniądze na POpieranie tych spędów, to niech sobie szefo POpiera. Gorzej , jak moje pienìadze w formie miejskiej kasy, idą na te spędy