Piątek, 27 listopada 2020

imieniny: Waleriana, Wirgiliusza, Ody

RSS

Epidemia na Śląsku:

Siłownia w domu? To proste! Zobacz co warto kupić, by nie stracić formy podczas pandemii

30.10.2020 09:00 | 0 komentarzy | EK
Ostatnia aktualizacja: 29.10.2020 20:59

Pandemia wywróciła nasz świat do góry nogami. Wprowadzane restrykcje utrudniają nam codzienne funkcjonowanie, a dla wielu z nas zamknięcie siłowni i fitness klubów oznacza nie tylko utratę miejsca gdzie możemy szlifować formę, ale też miejsca gdzie mogliśmy odreagować. Dodatkowo jesienna aura i wizja szerzącego się wirusa, nie zachęca do podejmowania aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby niedużym wysiłkiem skompletować sobie domową „siłownię” i dalej realizować swoje sylwetkowe cele.

Siłownia w domu? To proste! Zobacz co warto kupić, by nie stracić formy podczas pandemii
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Jeśli zależy Ci na utrzymaniu siły i wypracowanej muskulatury koniecznie zainwestuj w gumy oporowe. Ten niepozorny sprzęt pozwala konkretnie przepracować wiele partii mięśniowych, dając im silny bodziec, porównywalny do efektów uzyskiwanych na siłowni z wykorzystaniem wolnych ciężarów lub maszyn. Krótkie taśmy to najprostsze i jednocześnie najtańsze rozwiązanie. Każda guma charakteryzuje się progresywnym oporem – im mocniej ją rozciągasz, tym mocniejszy stawia opór, dzięki czemu buduje jednocześnie siłę mięśniową i odpowiednią stabilizację stawu, którym porusza. Warto zaopatrzyć się od razu w cały zestaw kilku taśm o różnej oporowości co umożliwi wykonywanie różnorodnych ćwiczeń z łatwą regulacją poziomu trudności. Te niepozornie wyglądające przybory zajmują niewiele miejsca, a świetnie nadają się do ćwiczeń wzmacniających dolne partie ciała. W internecie można znaleźć wiele ciekawych propozycji ćwycień z ich wykorzystaniem.

Warto też zaopatrzyć się w dłuższe taśmy oporowe. Podobnie jak minibandy występują w różnych oporowościach. Można je wykorzystać jako dodatkowe obciążenie w najbardziej podstawowych ćwiczeniach takich jak np. przysiad czy wyciskanie stojąc. Taśmy można także zaczepić o drążek rozporowy lub nogę kanapy, co dodatkowo zwiększa możliwości ćwiczeń jakie możemy wykonywać w domu.

Wybierz taśmy oporowe na stronie www.decathlon.pl >>>

Hantle skręcane to kolejny uniwersalny sprzęt, który idealnie sprawdzi się w treningach w warunkach domowych. W zestawie mamy gryf i kilka talerzy dzięki czemu ciężar hantli dobieramy stosownie do naszego poziomu zaawansowanie lub trudności ćwiczenia. Hantle świetnie sprawdzą się zarówno w ćwiczeniach siłowych na górne, jak i dolne partie ciała. Ciekawym rozwiązaniem są też odważniki kettlebell, dzięki którym można  m.in. połączyć trening siłowy z cardio!

Jeśli jednak Twoim priorytetem jest zgubienie kilku kilogramów konkretne cardio to podstawa. Rowerki stacjonarne, bieżnie czy orbitreki to najczęściej wybierane rozwiązanie pozwalające utrzymać kondycję i formę, a jednocześnie spalać kalorie i ujędrniać mięśnie dolnych partii ciała. To kompletna aktywność dla osób początkujących, które nie czują się jeszcze gotowe na bardziej wymagające treningi czy też nie przepadają za systemami typu HIIT czy tabata. Modele rowerków stacjonarnych przeznaczone do domowego użytku nie zajmują wiele miejsca. Dużym plusem jest również bardzo cicha praca więc spokojnie ćwicząc nie będziemy przeszkadzać pozostałym domownikom. Można też połączyć przyjemne z pożytecznym i w trakcie takiej sesji cardio obejrzeć zaległy sezon ulubionego serialu czy posłuchać muzyki lub audiobooka. Warto wybrać model, który ma dodatkowe funkcje pozwalające monitorować spalone kalorie, dystans, czas oraz prędkość. Zapewnią one dodatkowe wsparcie podczas osiągania swoich celów i pomogą mierzyć wyniki w trakcie domowego treningu.

Wybierz sprzęt fitness do swojej domowej siłowni na www.decathlon.pl >>>

Nic więc nie stoi na przeszkodzie żeby w obecnej sytuacji dalej być aktywnym i nie stracić ciężko wypracowanej formy. Przy naprawdę niewielkim nakładzie finansowym możemy skompletować w domu całkiem dobrą „siłownię”. Warto też poświęcić ten czas na poszerzenie swojej wiedzy treningowej, poszukać i spróbować nowych metod. Jest wysoce prawdopodobne, że takie przyniosą wymierne korzyści - pomogą zwalczyć rutynę, wzmocnić słabsze ogniwa, poprawić czucie mięśniowe czy też pomogą odkryć zupełne nowe bodźce.

Jak to mówi popularne przysłowie motywacyjne „ten kto chce znajdzie powód, ten kto chce znajdzie sposób”, więc nie czekaj i skompletuj swój własny domowy zestaw treningowy!

Materiał zawiera linki afiliacyjne

Materiał zewnętrzny