Piątek, 30 października 2020

imieniny: Zenobii, Przemysława, Edmunda

RSS

Z OSTATNIEJ CHWILI:

Towarzystwo Entuzjastów Kolei pisze do lokalnych polityków w sprawie kolei dużych prędkości: Zawiedliście, jak zwykle

02.10.2020 13:54 | 86 komentarzy | web, ż

Zarząd Towarzystwa Entuzjastów Kolei pozytywnie odniósł się do informacji nt. pominięcia Jastrzębia-Zdroju w planach budowy Kolei Dużych Prędkości w naszym regionie. Jednocześnie nie szczędzi gorzkich słów kierowanych pod adresem lokalnych polityków.

Towarzystwo Entuzjastów Kolei pisze do lokalnych polityków w sprawie kolei dużych prędkości: Zawiedliście, jak zwykle
Zdjęcie poglądowe
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Entuzjaści kolei stoją na stanowisku, że Kolej Dużych Prędkości powinna omijać najeżone szkodami górniczym Jastrzębie-Zdrój, a jej przystanek powinien znaleźć się w Wodzisławiu Śl. Stąd też można byłoby poprowadzić dogodną odnogę kolei do samego Jastrzębia-Zdroju (z pominięciem szkód górniczych najwyższej kategorii).

- Więc w czym problem? Otóż w tym, że każde grabie grabią do siebie, tyle że te wodzisławskie nie mają zębów. Nikt nie pyskuje, że mieszkańcy Wodzisławia i ponad 150-tysięcznego powiatu dziesiątki różnych spraw muszą załatwiać w sąsiednich ośrodkach, ale gdyby cokolwiek o znaczeniu regionalnym miało powstać właśnie tu, zaraz rozpętuje się piekło. Przecież to dziura i nic tu nie ma! Pytanie czy musi już na zawsze pozostać dziurą w każdej dziedzinie? Cóż by się stało, gdyby w tej dziurze była przynajmniej regionalna stacja szybkiej kolei i wszyscy mieszkańcy okolicznych metropolii mieliby do niej w miarę blisko? - pisze zarząd TEK w liście otwartym do lokalnych polityków (całość w załączniku).

Pobierz list_otwarty_TEK.pdf (format pdf, rozmiar ~553.87 k)

Zobacz również:


Towarzystwo Entuzjastów Kolei z siedzibą w Wodzisławiu Śl. zostało powołane w 2012 roku. Od 2014 roku działa jako stowarzyszenie rejestrowe, a od 2019 r. jako organizacja pożytku publicznego. Celem TEK jest "przeciwdziałanie postępującemu wykluczeniu komunikacyjnemu oraz zapobieganie dalszemu niszczeniu infrastruktury i opuszczonych linii kolejowych".