Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Przystanek kolejowy w centrum Wodzisławia Śl.? "To nasze marzenie" mówi prezydent Kieca

Czy w Wodzisławiu Śl. powstanie nowy przystanek kolejowy? Całkiem możliwe. Miasto wraz PKP PLK oraz starostwem wodzisławskim ma szanse pozyskania środków na ten cel, co umożliwiłoby rozpoczęcie prac.

Przystanek kolejowy w centrum Wodzisławia Śl.? "To nasze marzenie" mówi prezydent Kieca
Nowy przystanek kolejowy miałby powstać w rejonie parkingu naprzeciw Galerii Karuzela. Według wstępnych szacunków koszt projektu budowlanego mógłby wynieść około 2 mln, a budowa torów i peronów około 23 mln zł.

„Wodzisław Śl. - Centrum” - to robocza nazwa przystanku kolejowego, który miałby powstać w rejonie parkingu naprzeciw Galerii Karuzela. Tym samym zapewniłby pasażerom szybsze dotarcie do centrum Wodzisławia Śl.,O tego rodzaju przedsięwzięciu mówiło się od dłuższego czasu. Ale losy inwestycji ważyły się i ostatecznie odstąpiono od jej realizacji. Teraz sytuacja się zmieniła.

Prezydent Mieczysław Kieca zapowiada, że w ciągu najbliższych dni złoży uzgodniony z PKP PLK wniosek na budowę przystanku „Wodzisław Śl. - Centrum”. Partnerem tego projektu jest Starosta Powiatu Wodzisławskiego, wyrażający wolę współpracy w tej realizacji. - Jeśli uda się pozyskać środki na ten cel, w ciągu najbliższych kilku lat będzie można zrealizować budowę nowego przystanku kolejowego w centrum miasta. Mówimy tu o budowie dwóch peronów o długości 150 m, dodatkowego toru i nowego toru odstawczego – zapowiada Mieczysław Kieca. - Budowa przystanku kolejowego "Wodzisław Śl. - Centrum" jest naszym marzeniem. Mam nadzieję, że uda się go zrealizować - dodaje.

Jaki jest cel budowy nowego przystanku? Jak tłumaczy prezydent Kieca, to przede wszystkim lepsza komunikacja w mieście. Pasażerowie kolei będą mogli korzystać z połączeń kolejowych, zwłaszcza tych o zasięgu lokalnym, w bliskości Starego Miasta, urzędów i wielu szkół. Takie rozwiązanie ma znacząco zwiększyć przemieszczanie się osób przez centrum miasta. Będzie też dogodnym rozwiązaniem dla uczniów czy klientów wielu instytucji. Wraz z przystankiem powstałaby cała infrastruktura towarzysząca jak miejsca postojowe, miejsca dla osób niepełnosprawnych, chodnik czy oświetlenie.

Mieczysław Kieca podczas jednego z posiedzeń komisji wspólnej rządu i samorządu dowiedział się o konsultowaniu przez PLK Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r. Wysłał do spółki pismo z wnioskiem o przystąpienie do projektowania przystanku oraz 1,2-kilometrowego odcinka torów. Zapewnił przy tym deklarację współfinansowania projektowania. Według wstępnych szacunków koszt projektu budowlanego mógłby wynieść około 2 mln, a budowa torów i peronów około 23 mln zł.

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

88 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~ja11 (193.46. * .252) 07.09.2020 11:31
0

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

Arteks 07.09.2020 11:02
0

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

Arteks 07.09.2020 10:54
0

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

Don_C 06.09.2020 15:57
0

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~Ja11 (84.234. * .121) 06.09.2020 10:18
oceniono 1 raz
1

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~op (91.192. * .86) 06.09.2020 09:42
oceniono 3 razy
-3

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

Don_C 06.09.2020 01:50
oceniono 2 razy
2

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

MGol 05.09.2020 12:04
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Masz rację ale właśnie o tym napisałem. Boguszowice i Chwałowice to były kiedyś osobne miasta, gdyby się odłączyły to w Rybniku nie byłoby żadnej kopalni. Oczywiście o budżecie miasta głównie decydują wpłacane podatki, subwencje i dotacje ale jest też drugi aspekt, podatek dochodowy. Im większa liczba mieszkańców tym to większa kwota. Większe miasta mają łatwiej w obecnych czasach, chociażby dlatego, że inwestorzy patrzą na nich bardziej przychylnie. Innym faktem jest to, że w każdym mieście musi być urząd miasta ale czym mniejsze miasto tym procentowo większe koszta utrzymania urzędu. Niestety za nie długo kolejne kopalnie zamkną i w całym regionie może być nie ciekawie bo póki co nie mamy alternatyw, chyba że za taką uważamy pracę w Czechach albo Gliwicach.

~takaprawda (91.195. * .238) 05.09.2020 06:58
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Ważne jest to czy gmina ma źródło dochodów a nie czy jest samodzielna czy nie. Pszow i Wodzisław dołują bo nie mają takiego źródła. Gdyby Rybnik nie miał dwóch kopalń i elektrowni to by po ichnim rynku hulał wiatr. Duże firmy płacące podatki i dające zarobek ludziom dają bogactwo gminie.

MGol 04.09.2020 21:19
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Oczywiście, że błędem było pozwolenie na odłączanie się dzielnic. Daleko szukać nie trzeba bo w Rybniku byli mądrzejsi i wyszło im to na dobre a przecież znaczna część dzielnic, kiedyś była samodzielna. Można się zastanawiać gdzie by dziś był Wodzisław gdyby, chociaż była jedna dzielnica więcej? Najbardziej na odłączeniu zyskały Marklowice i Rydułtowy natomiast Radlin i Pszów, chyba niekoniecznie.... Wracając do tematu, czekam, na chwilę, kiedy transport autobusowy w powiecie wodzisławskim będzie albo jednolity albo przynajmniej bilet będzie akceptowalny u innego przewoźnika bo tylko wtedy części osobom będzie się opłacało odstawienie samochodu.

~Łowca_debili (5.184. * .119) 02.09.2020 14:39
0

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~Łowca_debili (5.184. * .119) 01.09.2020 19:44
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~Loslauer (79.124. * .139) 01.09.2020 17:54
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

@Łowca_debili: Dlaczego nazywasz mnie paciulokiem? znamy się? mieliśmy jakiś kontakt? nie sądzę... i nie, Rybnik nie jest metropolią ani nią nie był, skąd wyciągnąłeś takie wnioski z mojego wpisu? Żadne miasto z naszego regionu nie jest i raczej nie będzie metropolią, nawet jeżeli mieszkańcy Rybnika tak uważają ;) ps. łów sobie dalej debili tylko uważaj żeby ktoś Cię za niego nie wziął po sposobie i stylu wypowiedzi w Internecie...

~Łowca_debili (5.184. * .119) 01.09.2020 14:57
oceniono 2 razy
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~Loslauer (79.124. * .139) 01.09.2020 12:01
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

Przede wszystkim to Wodzisław nigdy nie był metropolią jak niektórzy by chcieli to przedstawiać, kolej w mieście była usytuowana w złym miejscu, na obrzeżu poza faktycznym miastem, teraz są tam bloki itd ale kiedyś była droga do Rybnika i nic więcej, także wyluzujcie ludziska, miasto tak jak większość takich miasteczek się rozrosła po wybudowaniu kopalni czy innego przemysłu (vide Katowice) i nie ma się na to co obrażać, błędem Wodzisławia po 89 roku było pozwolenie na rozbiórkę miasta na Rydy, Pszów, Marklowice itd. niestety ale tego się nie da odwrócić... niech robią przystanek, przyda się na pewno, każda taka inwestycja jest potrzebna, kolejowa tym bardziej, bo za chwilę się zatkamy samochodami, trzeba dać ludziom szansę żeby się na powrót przyzwyczaili do kolei ale to trochę potrwa - i przede wszystkim dopasować rozkłady do ludzi a nie ludzi do rozkładu! A miasto jako organ służący ludziom powinien się dogadać z PKP i zatrudniać kasjerów - to jest służba dla społeczeństwa, koszty trzeba ponosić a ludzie to docenią i nie będą psioczyć że stacja jest a nie ma kasy biletowej. Są zadania do których trzeba dokładać ale ważny jest interes społeczny i wg mnie właśnie tak powinno być. Howgh powiedziałem :)

MGol 31.08.2020 21:58
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Przystanek w centrum już dawno powinien powstać, tak jak i drugi tor na odcinku aż do Chalupek. Argument, że pociagi pojadą dłużej jest chybionym ponieważ, pociągi intercity i tak się tam nie zatrzymią a pociągi regionalne te pół minuty albo i więcej są w stanie bez problemu zaoszczędzić, nie wspomnę już o tym o ile mogłaby wzrosnąć przepustowość na tym odcinku.

Arteks 31.08.2020 18:58
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

@Zaczynaszwkurzactrollu - a znasz jakieś miasta na Śląsku poza Żorami czy Wodzisławiem, gdzie wraz z dociągnięciem kolei nie nastąpił boom przemysłowo-budowlany? Ja nie znam... Tylko te dwie mieściny oparły się normalnym, cywlizacyjnym tendencjom. Dlaczego wyskakujesz z trollem - ja piszę na temat cały czas na temat.

~Zaczynaszwkurzactrollu (87.101. * .96) 31.08.2020 15:53
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

@Arteks- trollu - stare miasta i ich centra powstawać zaczęły nawet 700 lat temu a nie 100 lat temu jak robili kolej. Ale cóż troll albo tego nie wie albo nie chce wiedzieć.

~Bogumińska (31.0. * .150) 31.08.2020 12:57
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

Arteks 31.08.2020 12:27
oceniono 5 razy
-3
Zgłoś

@Don_C - jeszcze jedna wspólna cecha Wodzisławia, Biłgoraja i Goczałkowic - brak na dworcu kas biletowych... ;(

Arteks 31.08.2020 12:20
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

@staryzyd - np. miejskości. @ja11 - co ja negatywnego napisałem? Popieram ideę rozwoju transportu szynowego i nowych przystanków. To ty zawsze zawsze negujesz jak u sąsiadów się coś dzieje bo w twoim Jastrzębiu nuuuda. @Don_C - może twoje wpisy są szczere ale trochę nierealne. Dworzec w Goczałkowicach powinieneś porównywać z Wodzisławiem - tak samo przelotowa stacyjka z niewielkim budynkiem bez przejścia podziemnego. Prudnik również porównuj z Wodzisławiem - miasteczko bez gmachów i malutkimi kamieniczkami. Natomiast moje porównanie było stosowne. Tak jak w Biłgoraju tak w Wodzisławiu nie doszło do procesów rozwoju centrum dzięki doprowadzeniu kolei.

~Qwerty24 (78.10. * .22) 30.08.2020 01:52
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

dlaczego na zdjęciu widać numer rejestracyjny samochodu ? Ta osoba powinna was pozwać,takie wpadki to w brukowcach

~staryzyd (31.60. * .183) 29.08.2020 15:10
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Hmm, a czego można zazdrościć Rybnikowi?...

~Ja11 (84.234. * .121) 29.08.2020 13:33
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Komme przeczytaj jeszcze raz że zrozumieniem. Z tą zazdrością to cię poniosło.

~komme (188.137. * .64) 29.08.2020 11:06
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

@Ja11 ale przecież @cocolino i @arteks nie piszą nic negatywnego o przystanku - wręcz przeciwnie, popierają tę ideę. Wiochę robią tu ewidentnie SJZ-y które zazdroszczą Wodzisławiowi kolei, dworców czy Rynku których nie mają. Po co wodzisławianie mieliby pisać coś negatywnego na swoje miasto czy pomysł swojego prezydenta? Wodzisławianie nie zazdroszczą niczego Jastrzębiu tylko Rybnikowi.

~Ja11 (84.234. * .121) 29.08.2020 10:03
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Hmm raczej nie sądzę że jastrzębianie coś tu wypisują negatywnego na temat tego przystanku. Wątpię czy się orientują w obietnicach Kiecy. Jednak zawsze jakiś Arteks czy coccolino się może trafić i brylować negatywnie na nie swoich forach. Mimo wszystko stawiam że negatywne wpisy są od wodzisławian.

Don_C 29.08.2020 01:51

Po moim szczerym i jedynie prawdziwym wpisie @Arteks się zaognił i przekroczył regulamin. No cóż trafiła prawda z Gogolinem i Prudnikiem :-)

~Bogumińska (31.0. * .179) 28.08.2020 23:34
oceniono 1 raz
1

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~Leszo (5.173. * .241) 28.08.2020 22:05
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Przystanek jest niepotrzebny bo do Wodzislawia po nic się nie jeździ a wokół niego nic nie ma, parę domków, smierdzacy ściek i resztki cmentarza żydowskiego. Wystarczy stary dworzec przy którym przynajmniej są bloki.

~Zdrowynaumysle (188.146. * .243) 28.08.2020 21:32
oceniono 1 raz
1

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~Artefiks (87.101. * .96) 28.08.2020 18:32
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

Arteks 28.08.2020 18:05
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

Arteks 28.08.2020 17:59
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

@Don_C - dworzec w Goczałkowicach "bije go na łeb", "kamienice jak w Prudniku" - to byś musiał napisać w kontekście Jastrzębia albo Wodzisławia - istotnie kubaturą dworzec w Goczałkowicach jest podobny do tego w Wodzisławiu. Ja ze swojej zabudowy i swojego dworca jestem zadowolony ale czemu wy zawsze hejtujecie sąsiadów i to co oni mają lepsze czy większe? :) @skinheadzik - niech jest tyle co w 40 tys. miasteczku - ALE JEST. W Wodzisławiu i Jastrzębiu w ogóle nie ma miejskiej tkanki. A jeśli ktoś wysiądzie na przystanku Wodzisław Centrum to powitają go krzaczory i wielki parking który od godzin popołudniowych jest pusty. Prawdziwego centrum miasta niestety tam podróżnik spoza Wodzisławia nie znajdzie...

~skinheadzik (31.179. * .1) 28.08.2020 17:05
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Arteks i jego tkanka miejska. Akurat w Rybniku jak na 130 tys miasto, to tej tkanki miejskiej jest tyle co 40 tys miasteczku. A poza tym twoją tkankę pod beretem też nieźle przeżedziło

Don_C 28.08.2020 15:37
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@Arteks- te bajki są dobre dla wodzisławskich mongolow co jeżdżą do waszej strefy. Rybnik ma jeden z najsłabszych dworców w Polsce .Nawet dworzec w Goczalkowicach bije go na łeb. A kamienice wasze można porównać z tymi w Gogolinie czy Prudniku.

~Mafia (151.34. * .174) 28.08.2020 12:43
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Wszyscy dobrze wiemy że kieca tej inwestycji nie zrobi to jest fakenews dla swoich wyborców nic nie robi to trzeba puscić info by myśleli że coś sie dzieje. Niestety jedni dali sie nabrać

Arteks 28.08.2020 11:53
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

@rare123 - a dlaczego inwestować ciągle w drogi? Niech ludzie mają alternatywę w podróżowaniu. Kolej w przeciwieństwie do dróg wspiera polski przemysł, polskie przedsiębiorstwa - a nie tak jak auta które napędzają kasę szejkom, oligarchom rosyjskim i koncernom samochodowym. Warto trochę pomyśleć czasami.

Arteks 28.08.2020 11:50
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

Nie mają racji ci którzy uważają, że przystanki w terenach gęsto zaludnionych nie powinny być gęsto poumieszczane. W Tychach przystanek kolejowy jeden od drugiego jest w odległości 600 m. A z Rybnika Towarowego do Rybnika Niedobczyc jest 1 km. @Don_C - Rynek jest centrum każdego miasta ale w przypadku większości z nich po wybudowaniu kolei w XIX wieku - okolice dworców zostały zabudowywane kamienicami czy różnymi instytucjami publicznymi wykorzystując nowe możliwości w przemieszczaniu się. W Wodzisławiu do takiego procesu nie doszło podobnie jak w Augustowie czy Biłgoraju. Po prostu za mały ośrodek ale w innych śląskich miastach okolice dworców stały się atrakcyjnymi miejscami do tworzenia nowej miejskiej przestrzeni. Jeśli ktoś chce dojechać do Starostwa czy Urzędu Skarbowego pociągiem w przypadku Rybnika ma taką możliwość, w przypadku Wodzisławia nie. I choćby dlatego warto taki kolejny przystanek wybudować. Jeśli powstanie przystanek Wodzisław Centrum - może wreszcie znikną te niewykorzystane parkingi między torowiskiem i Karuzelą i dojdzie tam wreszcie do stworzenia tam jakieś miejskiej tkanki?

~Rare123 (83.26. * .159) 28.08.2020 11:38
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

Może najpierw naprawimy infrastrukturę drogową? Nie ukrywajmy najwięcej osób przemieszcza się samochodami po Wodzisławiu. Większość z mieszkańców pracuje z dala od Wodzisławia. Czy na prawdę tak to odciąży ruch w Wodzisławiu? Wątpię. Mamy rozkopane wszystkie drogi dojazdowe i założę się z wami że remont będzie trwał w nieskończoność. Szkoda pieniędzy na coś z czego mało kto będzie korzystał. Spójrzcie jak obwodnica Rybnika odciążyła główną dojazdową. Czemu my się z nią nie połączymy? Wodzisław został odcięty i jest to prawda. Gdy tylko otworzy się Racibórz to będzie po zabawie dla nas.