Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Raciborzanie wrócili na szlak

Szymon Warsz, Marek Warsz i Dawid Łomnicki wznowili projekt "Szlakiem w nieznane. Korona Europy dla Raciborza". Celem przedsięwzięcia jest zdobycie najwyższych szczytów (lub wzniesień, jeśli kraj ma charakter nizinny) we wszystkich państwach europejskich. Marzeniem Szymona jest osiągnięcie tego wyczynu przed osiemnastymi urodzinami.

Marek Warsz, Szymon Warsz, Paulina Arewszatian, Łukasz Kornatka oraz Dawid Łomnicki na Monte Titano (739 m n.p.m) - najwyższym szczycie San Marino.

Po wstrzymaniu projektu Korony Europy na trzy miesiące, w końcu wyruszyliśmy w następną, długo wyczekiwaną podróż. Celem było Wzgórze Watykańskie 75 m n.p.m. – najwyższe wzniesienie w Watykanie oraz Monte Titano 739 m n.p.m. – najwyższy szczyt San Marino. Tym razem wraz z nami na pokładzie zameldowali się Paulina Arewszatian oraz Łukasz Kornatka. Z Raciborza wyruszyliśmy przed 1 w nocy 10 lipca. Kierowaliśmy się w stronę lotniska w Wiedniu, bo właśnie stamtąd lecieliśmy do Rzymu. Po wylądowaniu musieliśmy zaprzyjaźnić się z włoskim upałem, więc od razu poszliśmy na plażę. Niedługo później wypożyczyliśmy samochód i pojechaliśmy do centrum Rzymu na nocleg.

Celem drugiego dnia był Watykan. Ten kto nas obserwuje na Facebooku już pewnie wie, że nie obyło się bez przygód. Najwyższy punkt w Watykanie znajduje się w Ogrodach Watykańskich, które nie są dostępne dla turystów. Kiedyś były dwie możliwości: przejazd minibusem lub wycieczka pieszo z przewodnikiem. Obie opcje były dostępne do zakupu online. No właśnie - były, ale już nie są. Przez Internet można kupić tylko wycieczkę minibusem. Jadąc, dowiedzieliśmy się, że nie ma opcji wyjścia z busa i zrobienia zdjęcia. Tak więc ostatecznie na najwyższym szczycie byliśmy, tylko że minibusem. Po podpytaniu m.in. watykańskiej policji, strażników dowiedzieliśmy się, że nie ma opcji zakupu biletów na Ogrody Watykańskie pieszo z przewodnikiem. Zrobiliśmy sobie więc zdjęcia na placu św. Piotra. Szczyt uznajemy za zdobyty.

Następnego dnia stanęliśmy na najwyższym szczycie San Marino. Góra znajduje się w centralnej części państwa. Na szczycie znajdują się trzy wieże, a najwyższa z nich to ta środkowa. Turystów bardzo mało, przepięknie. Ostatniego dnia wróciliśmy do stolicy Włoch, aby wieczorem polecieć z powrotem do Wiednia i wrócić do Raciborza. W Rzymie zobaczyliśmy m.in. Koloseum i Łuk Triumfalny, jednak ciężko cokolwiek zwiedzać, gdy termometr wskazuje około 40 °C. Tym samym zdobyliśmy kolejno 12. i 13. szczyt w drodze po Koronę Europy. Tak więc za nami już 1/4 całego projektu. Działamy dalej! Już za kilka dni staniemy na Ben Nevisie, czyli najwyższym szczycie Wielkiej Brytanii.

Marek Warsz

Korona Europy dla miasta Racibórz

Czternastoletni Szymon Warsz zamierza przed osiągnięciem pełnoletności zdobyć najwyższe szczyty każdego z europejskich krajów. W podróżach towarzyszy mu jego tata Marek oraz Dawid Łomnicki. Do tej pory raciborzanie zdobyli już najwyższe szczyty Austrii, Belgii, Białorusi, Estonii, Hiszpanii, Holandii, Litwy, Luksemburga, Łotwy, Francji oraz Włoch.

Ludzie

Dawid Łomnicki

Radny Miasta Racibórz, założyciel Street Workout Racibórz

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].