środa, 3 czerwca 2020

imieniny: Klotyldy, Leszka, Tamary

RSS

Te sprawy załatwisz w urzędzie od 25 maja

23.05.2020 10:04 | 0 komentarzy | ż

Poszerzony został katalog spraw jakie już od poniedziałku 25 maja będzie można załatwić osobiście (po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu) podczas wizyty w Urzędzie Miasta w Raciborzu.

Te sprawy załatwisz w urzędzie od 25 maja
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Wizyta w urzędzie tylko w tych sprawach

Oto wykaz spraw w zakresie których możliwa jest osobista wizyta w urzędzie, poprzedzona telefonicznym umówieniem terminu:

  • rejestracja stanu cywilnego,
  • ewidencja ludności i dowodów osobistych,
  • świadczenie usług komunalnych,
  • wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
  • wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji oraz decyzji zezwalających na usuwanie drzew i krzewów,
  • infrastruktura telekomunikacyjnea w pasie drogowym drogi publicznej.

Godziny pracy

- Urząd Miasta Racibórz, do odwołania, nie prowadzi bezpośredniej obsługi ogólnodostępnej dla mieszkańców. Przed Urzędem została udostępniona skrzynka podawcza, do której można składać pisemne sprawy mieszkańców. Prosimy aby do każdego pisma dołączyć dane kontaktowe (np. nr telefonu, adres e-mail) w celu ułatwienia kontaktu - informuje magistrat.

Ponadto od 20 kwietnia br. urzędnicy raciborskiego magistratu pracują na dwie zmiany:

  • od godz. 7.00 do 13.00,
  • od godz. 14.00 do 20.00.

Pomiędzy godz. 13.00 a 14.00 biura Urzędu są odkażane i następuje wówczas przerwa w ich funkcjonowaniu.

Urząd Stanu Cywilnego pracuje w godzinach:

  • poniedziałek, wtorek i czwartek: od 7.00 do 15.00,
  • środę: od 7.00 do 17.00,
  • piątek: od 7.00 do 13.00.

Urzędnicy proszą o umawianie wizyt w USC telefonicznie (tel. 32 75 50 620), w godzinach pracy USC.

Załatw sprawy bez wychodzenia z domu

- Zachęcamy do załatwiania spraw i zgłoszeń przez Internet korzystając z Elektronicznego Systemu Informacji Miejskiej ESIM, elektronicznej skrzynki podawczej na Platformie ePUAP lub Platformie SEKAP - czytamy w komunikacie magistratu.

Ze sposobem korzystania z usług elektronicznych można zapoznać się poprzez informacje zawarte w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce e-Urząd/załatwianie spraw w Urzędzie (https://www.bipraciborz.pl/bipkod/11817867).

Instrukcja zgłoszeń poprzez ESIM dostępna pod adresem:

https://www.raciborz.pl/dla_mieszkancow/aktualnosci_dla_mieszkancow/Zgloszenie-publiczne-w-systemie-ESIM-instrukcja-krok-po-kroku/idn:8136

W razie pytań lub wątpliwości należy skontaktować się z Urzędem Miasta poprzez:

  • telefon: 32 75 50 600 (centrala telefoniczna)
  • pocztę: ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz
  • pocztę elektroniczną: boi@um.raciborz.pl

OPS, sanepid

O szczegółach funkcjonowania OPS można przeczytać tutaj:

https://www.raciborz.pl/urzad/aktualnosci_lista/OPS-numery-telefonow-platforma-informacyjna-dzialania-pracownikow/idn:8130

Powiatowa Stacja Sanitarno–Epidemiologiczna w Raciborzu prowadzi całodobową infolinię pod numerami telefonów: 604 106 359, 517 886 049.

W Raciborzu funkcjonuje również Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego.

Telefon do centrum: 606 878 220 lub e-mail: zk@um.raciborz.pl

źródło: UM Racibórz, oprac. ż