Czwartek, 2 kwietnia 2020

imieniny: Franciszka, Władysława, Urbana

RSS

ZUS: Jest uproszczony wniosek o odroczenie płatności [PDF]

24.03.2020 09:43 | 0 komentarzy | d

Przedsiębiorcy, którzy chcą skorzystać m.in. z odroczenia składek na ubezpieczenia społeczne ze względu na epidemię koronawirusa, mogą już skorzystać z uproszczonego wniosku – poinformowała prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Wniosek jest dostępny na stronie internetowej ZUS oraz w portalu Nowiny.pl.

ZUS: Jest uproszczony wniosek o odroczenie płatności [PDF]
Dokument można przesłać elektronicznie – za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, pocztą tradycyjną lub złożyć w skrzynce dostępnej w placówce ZUS
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

– Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, po uzgodnieniu z Komisją Europejską, że odroczenie o trzy miesiące składek oraz zawieszenie realizacji umowy zawartej z ZUS nie stanowią pomocy publicznej. W tej sytuacji ZUS opracował i udostępnił uproszczony wniosek dla przedsiębiorców – podkreśla prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Zaznacza, że wniosek jest przeznaczony dla wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od sposobu prowadzenia przez nich księgowości.

Aby wypełnić uproszczony wniosek, wystarczy jedynie podać podstawowe dane, w tym NIP, REGON lub PESEL. – Należy w nim również zawrzeć uzasadnienie, w jaki sposób epidemia koronawirusa wpłynęła na sytuację finansową wnioskodawcy, że nie miał możliwości opłacenia w terminie należności. Ponadto wnioskujący musi zaznaczyć odpowiednią kratkę, w zależności od tego, o co wnioskuje, czy o odroczenie terminu płatności składek, czy zawieszenie układu ratalnego, bądź też o zawieszenie spłaty już posiadanej umowy o odroczenie. Okres przesunięcia to 3 miesiące – tłumaczy Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Dokument można przesłać elektronicznie - za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, pocztą tradycyjną lub złożyć w skrzynce dostępnej w placówce ZUS. Jeżeli ZUS pozytywnie rozpatrzy sprawę, wyśle do przedsiębiorcy umowę na wskazany przez niego adres e-mail lub pocztą. Po otrzymaniu umowy należy ją przejrzeć i podpisać, a następnie przekazać do ZUS. W czasie epidemii można wysłać skan, a oryginał dostarczyć później.

Wniosek