Czy w 2020 roku będzie się jeszcze opłacało założyć sklep internetowy?
Serfując po sieci w poszukiwaniu komponentu do mojego komputera naszła mnie myśl, czy w świecie internetu można jeszcze założyć nowy sklep online, wcisnąć się do już i tak napęczniałego rynku i coś zarobić. Zakupy online robiłem już przed 2010 rokiem. Wtedy sieć wyglądała zupełnie inaczej. Było kilka porządnych sklepów internetowych. Te mniej znane się omijała głównie za sprawą często występujących oszustw. Dzisiaj to wygląda zupełnie inaczej.
Serfując po sieci w poszukiwaniu komponentu do mojego komputera naszła mnie myśl, czy w świecie internetu można jeszcze założyć nowy sklep online, wcisnąć się do już i tak napęczniałego rynku i coś zarobić. Zakupy online robiłem już przed 2010 rokiem. Wtedy sieć wyglądała zupełnie inaczej. Było kilka porządnych sklepów internetowych. Te mniej znane się omijała głównie za sprawą często występujących oszustw. Dzisiaj to wygląda zupełnie inaczej. Gdy potrzebuję produktu mam dostęp do serwisów zrzeszających sprzedawców, setki sklepów internetowych, porównywarki cenowe które dają niesamowity wybór sklepów internetowych, do których zaufanie można podeprzeć na opiniach. Nie śmie twierdzić że takich platform wcześniej nie było, ale na pewno nie dawały takiego wyboru jak dzisiaj. W dużej części przyczyniliśmy się do tego my użytkownicy internetowych. Kupujemy tak dużo w tak wielu sklepach internetowych, że wystarczy że tylko część z nas będzie zostawiała opinie i z dobrego ziarna e-commerce zostanie odsiane to złe.
Wydawać by się mogło że na rynku sklepów internetowych panuje wręcz ścisk. Postanowiłem zasięgnąć rady ekspertów z Design Cart. Wnioski z rozmowy stawiają sprawę jasno. W sklep warto zainwestować ale już nie każdy może to zrobić.
Gdy rynek w Polsce e-commerce się rozwijał, powstawały nowe sklepy internetowe, na które było ogromne zapotrzebowanie. Wtedy wystarczyło zainstalować oprogramowanie e-commerce i zaaplikować sporo linków prowadzących do sklepu internetowego. Można było wszystko kupić za jednym zamachem. Miesiąc i jest, sprzedaż leci.
Dzisiaj jest inaczej. Zainstalowanie platformy sprzedażowej to zdecydowanie za mało. Tak mało że nie ma się szans że ktokolwiek odwiedzi nasz sklep internetowy. Ale czy to znaczy że rynek e-commerce w Polsce jest zamknięty z powodu przepełnienia?
Rynek e-commerce w Polsce ma po prostu inne wymagania niż kiedyś. Sklep internetowy opłaca się założyć ale po pierwsze musi wyglądać zachęcająco. Na stronie internetowej z realizacjami DC możecie zobaczyć współczesne trendy wizualne e-commerce. Nie mają nic wspólnego z domyślnym szablonie instalowanych platform sklepowych.
Nie które sklepy internetowe cechuje oryginalność konstrukcyjna i funkcjonalna. Są nimi sklepy internetowe dedykowane tworzone np.: na frameworkach takich jak x-cms.
Oryginalność, jakość, cierpliwość i systematyczna praca to cechy które musi posiadać nowy e-biznes by zaistnieć w sieci. Musi wyróżniać się spośród tysięcy innych platform sprzedażowych funkcjonalnością oraz wyglądem. Sklep internetowy dzisiaj musi posiadać nie tylko jakościowy produkt w dobrej cenie ale i jakościową obsługę czyli proste zamawianie, szybkie przetwarzanie oraz błyskawiczna wysyłka. W dwa dni robocze zamówiony produkt powinien być już u klienta. Cierpliwość i systematyczna praca są niezbędne w marketingu internetowym. Efekty promocji sklepu internetowego nie są widoczne od razu, a działania marketingowe aby przyniosły efekty muszą być realizowane systematycznie.
Z jednej strony aby dzisiaj otworzyć dochodowy biznes internetowy, trzeba się napracować i posiadać znacznie większy kapitał niż kiedyś. Z drugie strony w zamian otrzymujemy dostęp do znacznie większej grupy klientów niż kiedyś. Wiedza dotycząca marketingu, promocji sklepu internetowego jest znacznie łatwiej dostępna niż kiedyś. Dziesięć lat temu poszukiwało się jej na anglojęzycznych portalach.
Materiał zewnętrzny