Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

2 mln euro na kolej do Jastrzębia-Zdroju

W sierpniu Anna Hetman zwróciła się do premiera Mateusza Morawieckiego z listem w sprawie wsparcia starań Jastrzębia-Zdroju odnośnie przywrócenia połączenia kolejowego z Aglomeracją Śląską.

2 mln euro na kolej do Jastrzębia-Zdroju

W Katowicach w trakcie Impact Revolution, ogłoszono pozyskanie na ten cel odpowiednich środków.

Prawie 2 mln euro na przygotowania do budowy 30-kilometrowego odcinka, dzięki któremu pociągi dojadą do Jastrzębia-Zdroju. To fragment trasy Katowice-Ostrawa, która ma być budowana przez Centralny Port Komunikacyjny wspólnie z czeskim zarządcą torów SŽDC (czeski odpowiednik PKP).

Pieniądze na budowę torów do Jastrzębia-Zdroju, największego polskiego miasta bez dostępu do kolei, mają pochodzić z konkursu unijnego CEW. Dokładnie na ten cel przyznano dofinansowanie w wysokości 1,75 mln euro. Środki mają zostać przeznaczone na prace przygotowawcze do budowy szlaku kolejowego od granicy polsko-czeskiej do Jastrzębia-Zdroju i połączenia z istniejącą linią Chybie-Żory. Planowany odcinek o długości 30 km stanowi brakujące ogniwo na Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T. W ramach prac zaproponowany zostanie też przebieg nowego korytarza kolejowego Jastrzębie-Zdrój - Katowice.

Na razie finansowanie obejmuje 30 km trasy, co oznacza likwidację wykluczenia kolejowego Jastrzębia-Zdroju. Gdy odcinek powstanie, podróż pociągiem z Katowic do Ostrawy będzie trwać 40 minut. Ukończenie całego komponentu kolejowego planowane jest do 2035 roku, a jeżeli uda się przyspieszyć prace to nawet w 2030.

Ludzie

Anna Hetman

Prezydent Jastrzębia-Zdrój

7 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
cocolino 12.10.2019 23:51

@Arteks
Wodzisław nie potrzebuje kolejnej stacji kolejowej wystarczy przystanek Wodzisław Miasto i Turzyczka, gdyż odbudowali linii na Jastrzębie rozwiąże problem - drugi tor będzie przez to.
Więc rząd o tym myśli, a kolej Gliwice-Knurów-Leszczyny-Rybnik jest w gestii marszałka - samorządu wiec sądzę że w końcu uruchomi taką linię najprawdopodobniej z wydłużenia linii SKM Wodzisław-Radlin-Rybnik-Leszczyny.

~MadaFaker (31.0. * .133) 11.10.2019 09:16
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~Slónzokpolski (5.173. * .90) 11.10.2019 06:56

Z Śląska aglomeracja-do Ostrawa.

~MadaFaka (31.0. * .224) 10.10.2019 17:57
oceniono 1 raz
-1

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~SJZ (46.134. * .220) 10.10.2019 15:10
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Biedne peło tyle na projektowali przez osiem lat, a tu nagle pierdyknęło i dyktatorzy z PIS przejęli władzę.Skandal .Może do Timermansa jakiś gryps, wsPOmoże chociaż duchowo POKOnanych ?

~lekarzpsychiatrii (31.0. * .248) 10.10.2019 14:17
oceniono 1 raz
-1

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

Arteks 10.10.2019 13:01
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Przedwyborcza kiełbasa, niezgodna z wytycznymi władz województwa które uznały trasę z Jastrzębia przez Chybie do Katowic jako zbyt przeciążoną do wprowadzenia nowych pociągów (po remoncie linii pojawi się dużo więcej pociągów z Katowic do Cieszyna/Wisły + więcej pociągów do Tychów i Bielska). Pomysł jest też nierealny z powodu szkód górniczych i nowej kopalni w rejonie Bzia. A jeśli byłby realizowany to 2 mln EUR to chyba koszt samego wykonania projektu. Realizacja kosztowałaby miliardy. To sprytny chwyt wyborczy dla Jastrzębian ze strony PiS która przez ostatnie 4 lata olewała totalnie potrzeby kolei na Śląsku. Usunięto przygotowany przez PO projekt przebudowy węzła katowickiego, usunięto przebudowę stacji Racibórz, nie realizowany jest projekt budowy stacji Wodzisław Centrum, nie jest budowany potrzebny drugi tor z Jaśkowic do Leszczyn. Nie remontuje się dworców na Śląsku, a co najwyżej je burzy jak np. w Czerwionce czy Raciborzu. A między Gliwicami a Rybnikiem jest infrastruktura kolejowa i sieć trakcyjna, a władze województwa z PiS nie chcą uruchomić tam regularnego połączenia bo... nie ma taboru. A dla Jastrzębia się znajdzie? Ja nie wierzę. KIEŁBASA WYBORCZA i tyle.