Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Bunt na Marcelu? Powodem niezadowolenia zbyt niskie pensje

Rośnie napięcie wśród załogi kopalni Marcel w Radlinie. - O godz 8.00 górnicy z Marcela odmówią zjazdu na dół - wiadomość o takiej treści dostaliśmy od jednego z czytelników. Powodem niezadowolenia pracowników mają być zbyt niskie wynagrodzenia.

Bunt na Marcelu? Powodem niezadowolenia zbyt niskie pensje

Nie potwierdziły się sygnały, że pracownicy z Marcela odmówili dziś zjazdu na dół. Jak do tej pory udało nam się ustalić, górnicy pracę rozpoczęli zgodnie z planem. Ale - jak się dowiedzieliśmy - rośnie niezadowolenie załogi z powodu zbyt niskich płac. Pracownicy kopalni nie czują się doceniani. Mają żal o to, że ich ciężka praca nie jest odpowiednio wynagradzana. Kopalnia notuje dobre wyniki, ale to nie przekłada się na lepsze wynagrodzenia. 

Strona związkowa zamierza wspierać pracowników w dążeniach do lepszego wynagrodzenia za pracę. - Na ten moment mogę powiedzieć tyle, że będą w tym kierunku prowadzone działania, bo czara goryczy się przelewa. Strona społeczna na pewno będzie się domagać wszczęcia rozmów w temacie wzrostu wynagrodzeń na rok 2020 - podkreśla stanowczo Krzysztof Wojciechowski, przewodniczący Związku Zawodowego Górników w Polsce PGG KWK „Marcel”.

Na rozmowy związane ze wzrostem płac w całej PGG liczy też centrala związkowa. Wprawdzie przedstawiciele centrali przypominają, że obowiązuje porozumienie z 2018 r. (chodzi o treść porozumienia z 2018 r. dotyczącego wzrostu wynagrodzeń w całej PGG, obowiązującego na lata 2018 i 2019), jednak został powołany zespół, który pracuje nad nowym układem zbiorowym pracy. - Porozumienia są zawarte i one obowiązują, ale oczywiście pracujemy nad tym, by wynagrodzenia były większe. Takie rozmowy powinny się niedługo rozpocząć - podkreśla Arkadiusz Siekaniec, wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Górników w Polsce.

Przypomnijmy, że jeszcze kilka miesięcy temu były już wiceminister energii Grzegorz Tobiszowski wskazał, że układ zbiorowy pracy w PGG powinien być skonstruowany tak, by zapewniać spółce elastyczność w okresach dekoniunktury, a jednocześnie dawać pracownikom stabilność zatrudnienia i wynagrodzenia. Za kluczowe uznał zapewnienie możliwości pokrywania przez PGG kosztów stałych - także zobowiązań finansowych z przeszłości, które od 2019 r. firma ma zacząć spłacać.

96 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Kwiczoł (93.179. * .35) 28.07.2019 08:30
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

pozamykać te nierentowne jak najszybciej

~Waldi (37.30. * .34) 28.07.2019 03:55
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Hm skoro marcel caly czas generuje tak potezbe zyski to tylko marcel i kopalnie ktore ten zysk maja stosownie do wielkosci zysku powinny byc wyplacane premie i dotyczyc powino do gornikow i zaklad przerobczy administracja nie powinna z tego miec żadnego profitu!
A panowie z kopaln ktore ow zyskow nie przynosza a nawet generuja straty no to zysku nie powinny dostawac bo i z jakiej racji

anonimus 27.07.2019 21:04
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Marcel wraz z Kampanią Węglową budował latami Arenę Zabrze, teraz jako PGG musi utrzymywać go wraz z piłkarzami i działaczami, tam idą krocie z zysku wypracowanego przez górników.

~amaxikw3t (77.65. * .242) 27.07.2019 19:58
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

A ile by chcieli, niech się cieszą że mają robotę

~Karinaa (93.179. * .35) 17.07.2019 21:18
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

z czegoś trzeba sfinansować 500+

~Spiker (83.10. * .135) 17.07.2019 21:03
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@kartek ... od mojej osoby niech się KWK Marcel odp... w bardzo kulturalny sposób, podobnie jak Ty od moich rodziców bo uwierz że nie powiedział byś mi tego w oczy ...

Jeśli kopalnia która ma przychody - jak tam ktoś niżej pisał - 300 milionów, nie potrafi zaangażować się w życie miasteczka w którym mieszka 17.000 ludzi i zrobić coś dla społeczności, a najsłabiej wynagradzanymi pracownikami są w niej Ci którzy wykonują najgorszą robotę to niech ta kopalnia jak najszybciej zbankrutuje bo jest to eldorado cwaniaków w postaci związkowców i innych sku... których przed likwidacją trzeba zasypać żywcem

Radlin nie potrafi ukończyć wiaduktu który tak naprawdę jest zwykłą kładką, nie ma dworca, stadion to jedna trybunka na trzy rzędy, kolonia jest nadal w całości nie odrestaurowana a całość wygląda jak jeden wielki hasiok bo jeden jedyny strategiczny zakład nie chce w niczym pomóc ... ?

~kartek (46.134. * .237) 17.07.2019 20:40
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

a może chcesz aby KWK Marcel zaangażował się w Twoje życie ? Jak nic nie robi w Radlinie ? Może chcesz aby KWK Marcel sponsorował Ci panią do gotowania, panią do sprzątania panią do prania A może jeszcze niech KWK Marcel za sponsoruje Ci panią do bzykania ??? Czy Twoi rodzice wiedzą co ty tu wypisujesz za bzdety na Nowiny.pl ?

~Spiker (83.10. * .135) 17.07.2019 18:05
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Ludzie, przecież tutaj ku...wa nie chodzi o to że górnicy są jakąś podrzędną grupą ludzi bo to charakterne chłopy a praca jaka wykonują w XXI wieku nadaje się dla robota a nie człowieka. Tutaj chodzi o to że są wykorzystywani przez różnych cwaniaków ze związków zawodowych i dyrekcji którzy zarabiają kilka razy więcej co górnik ścianowy - to raz.

Współcześnie kopalnie nie są motorem napędowym tylko przeżytkiem który utrudnia rozwój Śląska jako regionu - to dwa.

KWK Marcel pomimo dużych przychodów nie angażuje się w życie Radlina. Dawniej kopalnie finansowały sport, kulturę, sztukę a Marcel jest sam dla siebie - to trzy.

I tak nikogo nie obrażając są to trzy rzeczowe argumenty przeciwko współczesnemu górnictwu ...

Objektywny 17.07.2019 11:08
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@Środa. .... A ty widzę w temacie górnictwa to jesteś ekspertem ,poniżej czytam twoje komentarze które dowodzą pewnie ekspertyz górniczych, jesteś człowieku żałosny, rozumiem że mnie możesz nie lubić , ale za co tak bardzo nie lubisz tych których wymieniasz często w swoich komentarzach a w dodatku zmieniając swoje podpisy , musieli ci nieżle dokopać ,pozwolę się odnieść do twojej inteligencji ta strona nie jest o internaucie @Objektywny i innych czego nie doczytałeś pewnie w tytule, nie powiem żeś kretyn ....

~Środa (5.173. * .45) 17.07.2019 10:10
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

I już całkiem na koniec ja nie pisze tego dla ciebie tylko ludziom żeby przejżeli na oczy i poznali prawdę.Twoja opinia mnie nie interesuje wiec na przyszłość nie zabieraj głosu w tematach w których się nie znasz.
Poza tym nikt cię o zdanie nie prosił,włącz se tvp bo to jest dla ciebie wiarygodne.
Nie będę odpowiadał na twoje zaczepki bo na niczym się nie znasz i wprowadzasz chaos do każdej dyskusji.Nie masz kolegów w realu i nie masz ich w internecie biedny trollu.

~Środa (5.173. * .45) 17.07.2019 09:36
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Tys jest ciemny jak ten węgiel kolo.
Zmiana nicków tyś wymyślił wiec walczę twoją bronią to jedyna metoda na troll,dzisiej byda środa a jutro czwortek a ty bydziesz kolo,objektywny,niktwazny,norud,kotus,jaki ....... czy jeszcze większy glupek?
Nie będę karmił trolla.

Objektywny 17.07.2019 07:44
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Do(94.254.*.9) po pierwsze wymyśl sobie jakiś login bo braknie ci końcowych numerków ,proponuję byś się przekonał czy naprawdę dopłacasz do górnictwa i górników ,jeżeli tak to dlaczego ? ,abyś rozwinął sobie temat górnictwa wpisz sobie na Google tematy >Pojedynek na węgiel .....następnie >importu węgla z Rosji nie da się zatrzymać......a na koniec wpisz na Gogle >Zygmunt Frankiewicz :Cała prawda o górnictwie ...... daję ci te strony które mnie interesują może coś do ciebie dotrze ,jeżeli nie to nic na to nie poradzę ,poczytaj jeszcze Gogle ....>Polska Kuwejtem Europy .....Pozdrawiam .....

~Entliczekrybniczek (87.101. * .96) 16.07.2019 23:55
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Do ryli - Kaj wy teraz robicie? Na KWK Marcel czy w ROW Rybnik? Dziennie przelazicie pod tym neonem i odpowiedzi nie znocie. Ciemnota z was w tym Radlinie a jeszcze podwyżki chcecie?

~antypoPIS (46.134. * .42) 16.07.2019 23:02
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

do ~do_nizej (93.179. * .35) piszesz "Wiesz co mało mnie interesuje twoje zdanie i twoje dokumenty" i tu jest problem...... ja nie mam dokumentu ......o dopłacaniu do górnictwa i emerytur górniczych więc proszę i piszę o przedstawienie takiego dokumentu

~antypoPIS (46.134. * .42) 16.07.2019 22:37
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Niestety normą jest, że gdy ktoś nie ma merytorycznych argumentów, to zamiast odpuścić lub przyznać rację przeciwnej stronie, zaczyna wymyślać coraz to bardziej absurdalne uzasadnienia swoich poglądów. Normą jest też odwracanie wówczas kota ogonem, zmiana tematu czy personalne zaczepki.

~antypoPIS (46.134. * .42) 16.07.2019 22:34

kurna nie z maty z ZPT

~do_nizej (93.179. * .35) 16.07.2019 22:32
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Wiesz co mało mnie interesuje twoje zdanie i twoje dokumenty, pisze o tym by ludzie przejrzeli na oczy i poznali prawdę a nie ty trollu,który na nich żerujesz,żegnam

~do_nizej (93.179. * .35) 16.07.2019 22:29
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Pała z maty na świadectwie ?

~antypoPIS (46.134. * .42) 16.07.2019 22:26
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

wiesz ja piszę o dokumencie a ty piszesz o stronach internetowych wydaje mi się że to jednak różnica

~do_nizej (93.179. * .35) 16.07.2019 22:22
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

ty nawet jednej zwykłej strony na której pisze ze nie dopłacamy do gornictwa nie znajdziesz w całym internecie biedaku.
Znowu polegleś trollu

~antypoPIS (46.134. * .42) 16.07.2019 22:21
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

do ~do_nizej (93.179. * .35) to gdzie mogę znaleźć informację o dopłatach na Pudelku ??? Potrzebuję dokumentu o dopłatach do górnictwa i do emerytur emerytów górniczych

~do_nizej (93.179. * .35) 16.07.2019 22:14
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

gov tłuku to nie serwis informacyjny ani rocznik statystyczny wiec takich oczywistych informacji tam nie znajdziesz.

~antypoPIS (46.134. * .42) 16.07.2019 21:57
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

do ~do_objektywny (94.254. * .4) proste pytanie znajdę taką stronę czy nie ?

~antypoPIS (46.134. * .42) 16.07.2019 21:51
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

do ~do_objektywny (94.254. * .9) to ty podaj te strony gov które mówią że dopłacamy do górnictwa i do emerytur górników
I nie komentuje tu Objektywny

PONAWIAM ZAPYTANIE:

Do "~do_objektywny (94.254. * .4) czy znajdę jakąś stronę jak wpiszę w wyszukiwarce "ile dopłacamy do górnictwa" albo "ile dopłacamy do górniczych emerytur" jakąś stronę Naszego Rządu ? czyli strona która ma trzy literki "gov" a chodzi mi o Portal gov.pl. Jak tam napiszą ze dopłacamy to uwierzę ....

~do_objektywny (94.254. * .9) 16.07.2019 21:17
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

To dawaj objektywny te strony gov co pisze,że nie dopłacamy do gornictwa?
Matematyka - proste,jak ktoś płaci 25 lat i tyle samo pobiera emeryturę a inny płaci składki przez 40 lat i pobiera emeryturę przez 5 to kto komu dopłaca? Zapomniałem ze dla ciebie to za trudne,ale nie martw się inni to zrozumieją.

~do_masz (93.179. * .35) 16.07.2019 21:00
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

No to niźle nas ci "biedni górnicy" rolują

http://www.wolaludu.pl/blog/zarabiasz-srednia-krajowa-twoja-emerytura-powinna-byc-prawie-4-razy-wyzsza-niz-srednia-krajowa/

~antypoPIS (46.134. * .42) 16.07.2019 20:28
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

do ~masz (93.179. * .35) miałeś ciężkie dzieciństwo .... współczuję .... nawet czytać nie umiesz boroku ... zdrowia życzę

~antypoPIS (46.134. * .42) 16.07.2019 19:39
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Do "~do_objektywny (94.254. * .4) czy znajdę jakąś stronę jak wpiszę w wyszukiwarce "ile dopłacamy do górnictwa" albo "ile dopłacamy do górniczych emerytur" jakąś stronę Naszego Rządu ? czyli strona która ma trzy literki "gov" a chodzi mi o Portal gov.pl. Jak tam napiszą ze dopłacamy to uwierzę ....

~do_objektywny (94.254. * .4) 16.07.2019 19:21
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Wpisz sobie w wyszukiwarce "ile dopłacamy do górnictwa" albo "ile dopłacamy do górniczych emerytur"
wyskoczy ci tysiące stron, one oczywiście wszystkie kłamią bo to tylko ty masz rację.
a potem wpisz czemu nie dopłacamy do górnictwa to po ilości stron będziesz miał jasny obraz prawdy,a teraz leć na dziennik tvp tam jest tylko prawda,żegam

Objektywny 16.07.2019 16:55
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

https://forsal.pl/artykuly/1021131,gospodarki-oparte-na-weglu-ktore-panstwa-ue-sa-najbardziej-uzaleznione-od-paliw-kopalnych.html @(5.173.*.58) może zacznij w końcu myśleć niż następnym razem się wygłupisz .......

~do_5_173_58 (46.134. * .181) 16.07.2019 16:47
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

poprosiłem o dokument a nie artykuł z brukowca .... to już mądrzej pokazują wiadomości w TVP! ....
Objektywny on i tak nie zrozumie

Objektywny 16.07.2019 16:39
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Do poniżej. ...człowieku ochłoń tak się zapaliłeś w swoich przekonaniach że aż strach patrzeć jak się męczysz, mózg masz tak przeciążony głupotami pewnie jak stajesz na wadze wyświetla się napis- na wagę proszę wchodzić pojedynczo.O sprawach węgla czytaj ze zrozumieniem, przede wszystkim te małe czarne kreseczki i zawijaski to to są literki , to białe olej.Mała podpowiedż przeczytaj ile Niemcy zużywają węgla, i to nie znaczy dla nich cofanie się w rozwoju. nie powiem żeś debil! .....

~do_objektywny (5.173. * .58) 16.07.2019 15:39
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Ostatni raz ci napiszę objektywny bo nic do ciebie nie dochodzi poza tym co ci wpoili przez te "25 lot na grubie".

Wpisz sobie w wyszukiwarce "ile dopłacamy do górnictwa" albo "ile dopłacamy do górniczych emerytur"
wyskoczy ci tysiące stron, one oczywiście wszystkie kłamią bo to tylko ty masz rację.

Ale najlepsze jest to,że to twój ukochany pis zrobi z tym wreszcie porządek i pozamyka kopalnie oczywiście po decyzjach z unii,do której się teraz tak bardzo cisną mimo,że ich tam nie chcą.


Węgiel to przeżytek,ludzie już nie chcą tego syfu,świat idzie do przodu a ty chcesz całe życie jeździć "syrenką" bo ci ktoś powiedzioł,że to najlepsze auto.

~do_gosla (5.173. * .58) 16.07.2019 14:53
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Oczywiście płacili składki 2razy większe i 2razy dłużej niż zwykli ludzie.

~do_poniżej (46.134. * .181) 16.07.2019 14:38
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

pokaż jeden dokument że to ty dopłacasz do górnictwa i do emerytur a kasa na 500+ świnia+ krowa+ to skąd ?? naczytałeś się głupot i powtarzasz ja ci twoi "przez ostanie osiem lat poprzednich rządów" dziwne że PO nie dopłacało Emerytury są wypłacane przez zus na podstawie składek a nie dopłat

~sasasas (157.25. * .218) 16.07.2019 14:36
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

A jak ktoś odmawia pracy, to przecież jest zwolnienie dyscyplinarne, dziwne, że górników nigdy nie obowiązują terminy i procedury sporów zbiorowych, innych by dawno zwolnili...

~sasasas (157.25. * .218) 16.07.2019 14:34
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Każdy chce Wam ulżyć, to trzymacie się tej niewdzięcznej pracy rękami i nogami. Jak komuś źle, to należy zmienić pracę. A jakby to powiedzieli obecnie rządzący: uprzywilejowana kasta...

~do_gosla (5.173. * .58) 16.07.2019 12:53
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Właśnie dlatego się odzywają ludzie których to dotyczy a nie pracują na kopalni bo ciagle dopłacają z własnej kieszeni na te ich 13,14,15,16,ołówkowe,kredkowe,flapsowe,wczasowe i olbrzymie emerytury