Kto do mnie dzwonił? Czyj to numer?
Codziennie rozdzwaniają się nasze telefony komórkowe - w większości są to jednak połączenia od nieznanych nam numerów. Nie jesteśmy w stanie zapisać wszystkich. Niektóre odbieramy, innych nie. Czasami oddzwaniamy, a niekiedy wychodzimy z założenia, że "jeśli to coś ważnego to zadzwoni jeszcze raz". Najlepiej takich telefonów nie odbierać, bo nie jest to do końca rozsądne, ale przecież nigdy nie mamy pewności, że to połączenie nie jest ważne. Jak to sprawdzić? Z pomocą przychodzą wyszukiwarki numerów.
Jak działają wyszukiwarki numerów?
Bardzo prosto. Wystarczy podać ciąg cyfr w specjalnym okienku, a następnie przeszukać bazę. Naszym oczom ukazuje się specjalna, dedykowana strona poświęcona temu numerowi. Pod spodem znajdują się opinie i komentarze od osób, które spotkały się z tym samym numerem. Dzięki temu możemy zobaczyć, czy telefon jest bezpieczny, niebezpieczny, nękający czy neutralny. To pomaga w świadomym podjęciu decyzji czy chcemy rozmawiać z osobą po drugiej stronie słuchawki, czy też nie.
Gdzie znaleźć wyszukiwarki telefonów?
Jak sprawdzić kto dzwonił, jeśli nie wiemy gdzie szukać takich informacji? A przecież w Internecie mnóstwo takich stron! Wystarczy wpisać odpowiednią frazę do wyszukiwarki i gotowe. Np. "kto dzwonił?" albo "czyj to numer?". Wtedy dostajemy jak na tacy mnóstwo najróżniejszych stron. Wszystkie działają bardzo podobnie. Ale tylko niektóre są naprawdę warte uwagi.
Jeśli mieszkacie za granicą i nie zależy wam na numerach z polskiej bazy, albo polskiego numeru nie wyszukuje - to znaczy, że musicie skorzystać ze strony, która działa na bazie numerów z Wielkiej Brytanii lub USA. Taką stroną jest pinbook.pl/totallookup - ma tutaj wszystkie numery z zagranicznych baz z UK i USA.
Po co sprawdzać numery?
Ponieważ wiele oszustw odbywa się za pośrednictwem połączeń telefonicznych. Jeśli odbieracie - narażacie się na wykradanie danych, a jeśli nie odbierzecie i oddzwonicie - możecie zapłacić naprawdę ogromny rachunek za telefon, a ktoś, kto wam to zrobił, będzie się bardzo cieszył. Możecie się również ustrzec przed telemarketerami. Świetny patent na to, by się przed tym uchronić, prawda?
Materiał zewnętrzny
@UPC POLSKA... UWAGA kombinatorzy. Na reklamację odpowiadają w dogodnym dla siebie terminie 30stu dni, bo sobie tak postanowili w regulaminie łamiąc polskie prawo!!! Brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od otrzymania żądania konsumenta skutkuje uznaniem tego żądania w zakresie i treści wskazanym w reklamacji. Od 25 grudnia 2014 roku zagadnienie odpowiedzialności sprzedawcy w takim przypadku reguluje ustawa o prawach konsumenta oraz Kodeks cywilny. Art. 5615 Kodeksu cywilnego mówi, że jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie wymiany lub usunięcia wady albo obniżenia ceny, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione. NIE DAJCIE SIĘ OSZUKIWAĆ PRZEZ UPC - JEŚLI NIE ODPOWIEDZĄ W CIĄGU 14 DNI MAJĄ OBOWIĄZEK UWZGLĘDNIENIA ŻĄDANIA KLIENTA !!!