Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Serwisy społecznościowe uwielbiane przez Polaków

Kiedy dokładnie w walentynki, 14 lutego 2001 roku, w polskiej sieci został uruchomiony serwis Fotka.pl, nikt nie przypuszczał, a zwłaszcza jego twórcy, że w branży social media drzemie aż tak duży potencjał. Od tamtego dnia minęło już sporo czasu, a dziś prym wśród serwisów społecznościowych uwielbianych przez Polaków wiedzie Facebook, którego 10-lecie w naszym kraju świętowaliśmy w 2018 roku. Jakie są najbardziej lubiane serwisy social media wśród naszych rodaków?

Serwisy społecznościowe uwielbiane przez Polaków

Czy Polacy są aktywni w social media?

Oszacowano, że w 2018 roku liczba użytkowników internetu na świecie wynosiła ponad 4 mld, czyli o 248 milionów osób więcej niż w 2017 roku. Jednocześnie aktywnych użytkowników przeróżnych serwisów społecznościowych jest już 3,2 mld, czyli o 362 miliony więcej niż rok wcześniej.

Raport Hootsuite i We Are Social, udostępniony przez DataReportal, wskazuje, że z internetu w Polsce korzysta około 80 proc. mieszkańców, a ich liczba wzrosła o 2 mln w stosunku do roku poprzedniego. Wśród tych osób znajduje się niezwykle liczna, bo 17-milionowa grupa użytkowników portali społecznościowych, stanowiąca 45 proc. wszystkich mieszkańców Polski.

Z jakich serwisów społecznościowych najczęściej korzystamy?

Wśród najbardziej lubianych serwisów społecznościowych w naszym kraju wymienia się, rzecz jasna, Facebook.com, ale nie tylko. Serwis Marka Zuckerberga ma w Polsce 17 mln aktywnych użytkowników w miesiącu, a ich liczba wzrosła o około 13 proc. od początku 2017 roku do połowy 2018 roku. Najczęściej z FB korzystamy za pośrednictwem smartfonów i innych urządzeń mobilnych. Zdecydowaną większość aktywnych internautów logujących się na Facebook.com stanowią ludzie młodzi, z przedziału wiekowego 18-24 lat oraz 25-34 lat. Jak podaje Gemius publikujący dane dotyczące korzystania przez Polaków z serwisów społecznościowych, w grudniu 2018 roku Facebook docierał do 76,47 proc. polskich internautów – o niemal 6 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Jest zdecydowanym liderem rynku.

Kolejnym popularnym serwisem społecznościowym jest Instagram, gdzie swoimi zdjęciami dzieli się ponad 5 milionów aktywnych użytkowników z Polski, czyli około 14 proc. całej populacji. W grudniu 2018 roku według raportu Gemius docierał on do 25,05 proc. Polaków, notując wzrost o ponad 7 punktów procentowych rok do roku.

Co ciekawe, na podium w dziedzinie uwielbianych przez Polaków serwisów społecznościowych znalazł się też serwis Wykop.pl, gromadzący w grudniu 2018 roku 18,78 proc. polskich internautów – o 6 punktów procentowych więcej niż w grudniu 2017 roku. Warto przy tym podkreślić, że jest to rodzimy serwis.

Na kolejnych miejscach w tym rankingu uplasowały się serwisy:

  •    Twitter.com – 4,4 mln użytkowników w grudniu 2017 roku oraz 4,9 mln użytkowników w grudniu 2018 roku, zasięg około 17,51 proc. internautów w Polsce;
  •    Pinterest.com – 2,3 mln użytkowników w grudniu 2017 roku i 2,8 mln użytkowników w grudniu 2018 roku, zasięg 9,96 proc.;
  •    Plus.Google.com – 1,6 mln użytkowników w grudniu 2017 roku wobec 1,29 mln użytkowników w grudniu 2018 roku, zasięg 4,60 proc.;
  •    NK.pl – 1,299 mln użytkowników w grudniu 2017 roku oraz 1,28 mln użytkowników w grudniu 2018 roku, zasięg 4,56 proc.;
  •    Reddit.com – 768 tys. użytkowników w grudniu 2017 roku oraz 1,11 mln użytkowników w grudniu 2018 roku, zasięg 3,96 proc.

W zestawieniu tym brakuje na pewno YouTube. W Polsce respondenci podczas 9. edycji badania Wave powiedzieli, że 37,3 proc. z nich korzysta z YouTube’a przynajmniej raz dziennie. Na świecie przeciętnie jest to 34,1 proc. użytkowników. Szybki internet umożliwia bezproblemowe korzystanie z YouTube’a i oglądanie filmów. Wystarczy do tego domowy internet bez limitów w UPC, który zapewnia zawrotną szybkość transferu danych dzięki wykorzystaniu technologii światłowodowej.

Facebook bezdyskusyjnym liderem

W maju 2018 roku obchodzono w Polsce 10-lecie istnienia polskiej wersji serwisu społecznościowego Facebook. On sam w USA ma już ponad 15 lat i wciąż zyskuje nowych użytkowników. Stworzona przez Marka Zuckerberga platforma społecznościowa wyparła z polskiego rynku niegdyś popularną Naszą Klasę, która pozwalała znajdować dawnych znajomych ze szkolnej ławy.

Serwis Facebook przyciąga różne grupy internautów, o czym świadczy fakt, że 1,6 mln Polaków na FB to niepełnoletni użytkownicy, w wieku od 13 do 18 lat.

Drugi z ulubionych serwisów społecznościowych w Polsce, Twitter, portal, na którym można „ćwierkać”, czyli wpisywać krótkie wiadomości tekstowe, cieszy się znacznie mniejszą popularnością w porównaniu z innymi krajami na świecie. Dom mediowy UM z grupy IPG Mediabrands szacuje, że Twitter jest trzy razy mniej popularny w Polsce niż w skali globalnej. Podobne różnice występują też w przypadku Instagrama czy Netfliksa oraz komunikatora WhatsUp, który zastępowany jest aplikacją Messenger.

Codziennie na Twittera loguje się 4,6 proc. użytkowników sieci w Polsce, ponad trzy razy mniej niż średnia światowa, wynosząca 15 proc. wszystkich internautów.

Jak radzą sobie polskie portale społecznościowe?

Znakomite wyniki na tle zagranicznych serwisów społecznościowych ma Wykop.pl, z zasięgiem w 2018 roku na poziomie 14,5 proc. Całkiem dobrze radzą sobie też pierwsze serwisy społecznościowe wymyślone przez Polaków. Portal Fotka.pl miał w grudniu 2018 roku aż 475 766 realnych użytkowników, co odpowiada zasięgowi na poziomie 1,69 proc. Lepiej radzi sobie popularna niegdyś Nasza Klasa. Trzeba jeszcze wspomnieć o serwisie GG.pl, który dostarczał słynny komunikator internetowy. W grudniu 2018 roku miał on 267 842 realnych użytkowników.

Sfera social media cały czas się rozwija i trudno sobie wyobrazić obecnie, że internauci nagle mieliby się od niej odwrócić. Bardziej prawdopodobne jest zaoferowanie poszczególnym grupom użytkowników wyspecjalizowanych serwisów społecznościowych, które będą spełniać ich zindywidualizowane potrzeby.

Materiał zewnętrzny

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].