Niedziela, 20 stycznia 2019

imieniny: Fabiana, Sebastiana, Dobroniegi

RSS

Co oznacza audyt SEO?

12.01.2019 13:55 | 1 komentarz | (s)

Tworząc stronę firmową, od samego początku powinniśmy dbać o to, by była ona dobrze pozycjonowana w wyszukiwarkach internetowych. Nie jest to trudne zajęcia, choć czasochłonne i dotyczy bardzo wielu dziedzin – od tego, jakie słowa kluczowe wybieramy po to, jak nasza strona jest napisana. Im ładniejszy i „czystszy” kod źródłowy, tym lepiej.

Co oznacza audyt SEO?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Nic więc dziwnego, że dość szybko powstała taka sługa jak audyt SEO. Nawet jeżeli sami nie piszemy swojej strony, a robi to doświadczony informatyk, warto wziąć pod uwagę usługę firmy zewnętrznej w tej sprawie.

Audyt SEO ma zadanie wykryć, gdzie należy nanieść poprawki, co utrudnia stronie znalezienie się na pierwszych miejscach, jakie zmiany należy wdrożyć. Prawda jest taka, że im szybciej zaczniemy współpracować pod kątem audytu SEO, tym lepiej dla naszej strony. Prezentując ja gotową, ograniczamy swoje pole manewru do zmian. Audytując ją jeszcze w momencie powstawiania, zostawia się pole do bieżącego edytowania nie tyle błędów, co funkcji, których wyszukiwarki nie lubią i zmiany ich na takie, które są przez nie traktowane pierwszorzędnie.

Informatyk, zajmujący się budową strony owszem, jest mniej więcej na bieżąco z tym, jak to wszystko funkcjonuje, jednak ma na głowie napisanie każdej najmniejszej części strony, a algorytmy przeglądarek niestety lubią się zmieniać. Audyt zewnętrzny pozwala nam na bezpieczne kontrolowanie, czy wszystko jest zgodne z najnowszymi trendami oraz czy nic nie zostało przeoczone. Przy prostych stronach łatwo tego dopilnować, jednak niejednokrotnie strony firmowe są bardzo rozbudowane.

A dobrze wypozycjonowana strona, sprzyja napływowi nowych klientów. Według https://oms.slupsk.pl/adwords/ podobnie działająkampanie adwords, które promują strony pod konkretnymi hasłami w wyszukiwarce. A jest to promowanie bardzo sprytne, gdyż na pierwszy rzut oka trudno rozróżnić, w jaki link klikamy – z reklamy, czy może z wyszukiwania naturalnego? Mało kto wczytuje się w detale i oznaczenia, a taka reklama pozwala utrwalić wizerunek naszej firmy. I następnym razem, użytkownik zamiast hasła ogólnego, może już wpisać w wyszukiwarkę przekierowanie bezpośrednio do nas.

Podobnie ma się reklama w mediach społecznościowych, która utrwala wizerunek naszej firmy, wśród użytkowników poszczególnych portali. Skierowana do nich na zasadzie konkretnych zainteresowań, czy poprzez funkcję „znajomi fanów strony” bardzo łatwo trafiamy do osób potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami.

Jednak należy przygotować się na cierpliwość – budowanie własnego wizerunku i zaufania wśród klientów, zawsze wymaga czasu. Dlatego dobrze zlecić to firmom zewnętrznym specjalizującym się takimi działaniami, a samemu poświęcić czas na prowadzenie firmy i dbanie o swoich klientów.

Materiał zewnętrzny