Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Bibliotekarze podnoszą swoje umiejętności

Po raz kolejny raciborscy bibliotekarze pozyskali z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego środki na podnoszenie swoich umiejętności poprzez udział w szkoleniach. We wrześniu, w ramach projektu "Kompetentny bibliotekarz = nowoczesna biblioteka" odbyły się szkolenia z zakresu budowy potencjału biblioteki wobec wyzwań nowych pokoleń, badania potrzeb klientów bibliotek i strategii marketingowych.

Kim jest pokolenie Y i Z? Co ich wyróżnia? I dlaczego pokolenie Y nazywamy cyfrowymi imigrantami a pokolenie Z cyfrowymi tubylcami? Nowy rok szkolny raciborska biblioteka rozpoczęła od szkolenia „Jak przyciągnąć Millenialsów (Y) oraz pokolenie „Z” do bibliotek?”, które poprowadził Marcin Skrabka z firmy Good Books. Prowadzący przedstawił garść statystyk, zdradził z jakich urządzeń mobilnych najchętniej korzystają omawiane pokolenia, podzielił się z uczestnikami ciekawymi pomysłami na zorganizowanie przestrzeni bibliotecznej spełniającej wymogi pokolenia „Z” i zaproponował szereg działań mających na celu przyciągniecie do biblioteki Millenialsów.

Kolejne szkolenie dotyczyło technik badających potrzeby użytkowników bibliotek. Prowadzący spotkanie – Marcin Skrabka omówił m.in. różnorodne techniki badawcze, w tym narzędzia online oraz podpowiedział jak analizować zgromadzone dane. Znajdź cel ankiety, postaraj się zrobić jak najkrótszą ankietę, w jednym pytaniu pytaj o jedną rzecz, ale także: stosuj narzędzia internetowe, znajdź wolontariuszy przy dystrybucji czy ustaw tablet do głosowania przy ladzie bibliotecznej. To tylko niektóre z bardzo szczegółowych wskazówek dotyczących zbudowania krok po kroku idealnego kwestionariusza, które zostały omówione w trakcie szkolenia.

Czy biblioteka jest firmą a czytelnik klientem? Ostatnie wrześniowe szkolenie w ramach projektu „Kompetentny bibliotekarz = nowoczesna biblioteka” wprowadziło bibliotekarzy w świat marketingowych strategii. Prowadząca szkolenie Marta Kryś z Good Books omówiła czym jest branding, a czym pozycjonowanie na rynku i na konkretnych przykładach pokazała, jak dobra reklama może oddziaływać na potencjalnego klienta. Poruszono także temat wykorzystywania nowych technologii informacyjnych, a na koniec sprecyzowano, które działania promocyjne odnoszą wymierne korzyści w bibliotekach a których lepiej unikać.

Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Źródło: MiPBP w Raciborzu, opr. (d).

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].