Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Miejska komunikacja. Jak jechać by dojechać?

O wrażenia z podróżowania zielonymi autobusami po Raciborzu – po licznych zmianach rozkładu jazdy – spytaliśmy pasażerów i przechodniów. Co sądzą o usługach Przedsiębiorstwa Komunalnego, jak traktują ich kierowcy? Czy darmowa komunikacja sprawdziłaby się w mieście? Pytali na ulicach Raciborza Mariusz Weidner i Dawid Machecki

Miejska komunikacja. Jak jechać by dojechać?

Danuta z Raciborza

Chętnie korzystam z miejskich autobusów, ale muszę się zawsze dopasować pod ich kursowanie, przez co odnoszę wrażenie, że komunikacja nie jest dla ludzi, tylko ludzie są dla komunikacji miejskiej. Spisuję rozkłady jazdy i tak sobie potem radzę. Widzę często, że autobusy się dublują na liniach. W pewnych godzinach jest ich mnóstwo, nawet za dużo, a następnie mamy długie czasy oczekiwania na kolejny kurs. Te kumulacje i przerwy mi się nie podobają. Nie będę za to narzekała na jakość podróżowania, bo autobusy są czyste, kierowcy uprzejmi. Pod tym względem jest dobrze. Pamiętam jednego nieco niegrzecznego starszego pana za kierownicą, ale to się skończyło przed rokiem. Ja pamiętam jeszcze czerwone autobusy i to w porównaniu ze współczesnością było jakieś szaleństwo. Kierowcy jeździli jakby pasażerów nie było. Mocne hamowanie, szybki zryw. Ludzie upadali w autobusach. Tę słynną zmianę rozkładu jazdy jakoś przeżyłam, ale z informacjami o kursach trzeba było wtedy być na bieżąco, bo tak często były korekty. Nie zastanawiałam się czy darmowa komunikacja sprawdziłaby się w mieście. Jako emerytka mam tańsze bilety i koszty przejazdu nie są zbyt drogie.

Raciborzanka

Wolałabym nie mówić, bo musiałabym powiedzieć, że kierowcy jeżdżą jak z kartoflami. Rozkład jazdy może być, ale do kierowców mam wiele uwag. Powinni się zmienić, i to nawet co drugi nadaje się do poprawki. Z córką jechałam i proszę spojrzeć, ma kolano w opatrunku bo upadła. W dodatku drzwi przed nosem jej kierowca zamknął. Nie wierzę w skargi bo w Raciborzu jedna ręka drugą myje. Dwójką jechałyśmy w kierunku ulicy Kozielskiej, Miedoni. Dzwoniłam nawet do prezesa Muchy w tej sprawy, ale ten kierowca co nie uważał, to dalej jeździ tą linią. Nic nie poskutkowało. Prezes mi nic nie powiedział. Jak spotkam tego kierowcę to mu powiem. Od czego ma lusterka? To nie pierwszy raz jak się skarżę na usługi przewozowe, bo pisałam skargę pisemną na panią kontroler. Często jeżdżę autobusami, bo jak trzeba się przemieszczać to jak inaczej? Dla mnie to ważna forma transportu. Rozkład nie jest zły, tylko autobusy muszą przyjeżdżać na czas. Przyznam, że zmiany nie wyszły na dobre, a kolejne korekty wyszły na gorsze.

Katarzyna Pytlik z Brzezia

Komunikacja w Raciborzu to porażka. Nie ma czym dojechać do centrum. Ja jeżdżę z Brzezia. Pracuję na trzy zmiany i na nockę muszę dużo wcześniej wyjechać, podobnie długo czekam na powrót z nocnej zmiany. Latem problem jest mniejszy, czeka się łatwiej, ale jak przyjdzie zima i mrozy? Kończy się tym, że ludzie rezygnują z autobusów i zbierają się na wspólny przejazd samochodem. Nie zawsze się udaje, a nie każdego stać na auto. Nie zgłaszałam tych problemów bo to jest tylko odbijanie piłeczki. Kierowcy? A co oni mogą? Nie wierzę, że to zadziała. Ten nowy rozkład zepsuł wszystko co było dobre. Po co autobus jedzie jeden za drugim? Takie kumulacje są bez sensu, niech to będzie rozsądniej rozłożone. Jakby ktoś bez głowy układał te kursy. Potem autobusy są puste, nierentowny kurs jest i do likwidacji. Ten kto wymyślił zmiany to nie jeździ autobusami. Kierowcy w Raciborzu nie są źli, jak się spieszą to przez te napięte rozkłady jazdy. Ja jeżdżę z Brzezia ponad 20 lat i wiem, że wcześniej z dojazdem było lepiej. Przecież po to są autobusy żeby nie chodzić te 6 czy 7 kilometrów.

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].