Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Koniec z reklamową pstrokacizną na ulicach?

Specjaliści opracowali założenia uchwały krajobrazowej, która będzie określała zasady umieszczania reklam, obiektów małej architektury i ogrodzeń na terenie Wodzisławia. Część przedsiębiorców ma jednak zastrzeżenia.

Koniec z reklamową pstrokacizną na ulicach?

Często mieszkańców denerwują pstrokate reklamy przyklejone byle gdzie, wielkie billboardy, które zasłaniają elewacje, albo siatki reklamowe, za którymi kryją się okna. W skrócie - wiele osób narzeka na chaos reklamowy. W Wodzisławiu przestrzeń w tym zakresie ma zostać uporządkowana. Po wielu miesiącach prac został przygotowany projekt tzw. uchwały krajobrazowej. Dzięki niej reklamy w całym mieście będą funkcjonowały według przyjętych zasad i będą bardziej estetyczne, bo uchwała określi standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów, z jakich mogą być wykonane. Zmiany będą dotyczyć nie tylko reklam, ale też sytuowania w mieście obiektów małej architektury oraz ogrodzeń. Takie uchwały zostały podjęte np. w Krakowie czy Wrocławiu.

Przyszło mało osób

Zanim nowe zasady zostaną wprowadzone, konieczne są konsultacje z mieszkańcami. W poniedziałek (4 czerwca) w wodzisławskim urzędzie miasta odbyło się wysłuchanie publiczne dotyczące projektu uchwały krajobrazowej. Wzięli w nim udział m.in. przedstawiciele samorządów gospodarczych czy przedsiębiorcy. Tłumów nie było, co może dziwić, bo skutki uchwały będą dotyczyć wielu przedsiębiorców czy właścicieli obiektów.

Będzie czas

Prezydent Mieczysław Kieca podkreślał, że uchwała będzie niezwykle ważna z punktu widzenia ładu przestrzennego w mieście oraz korzystna dla uporządkowania przestrzeni reklamowej. Zapewnił, że uchwała nie będzie podejmowana w pośpiechu. Na pewno zostaną wprowadzą tzw. okresy dostosowawcze. Wstępne założenie jest takie, że najpierw projekt uchwały zostanie skierowany pod obrady radnych z miejskich komisji, później na sesję. Jeśli radni go przegłosują i uchwała zostanie opublikowana w dzienniku urzędowym, to od tego momentu będą 24 miesiące na wdrożenie jej założeń. - Nawet, jeśli przyjmiemy, że rada miasta podejmie uchwałę w tej kadencji, to jej efekty zobaczymy w styczniu 2021 r. Na pewno będzie czas na dostosowanie - zapewnił prezydent Mieczysław Kieca.

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
bystrzak 21.06.2018 12:55

Bez przesady, wcale nie jest tak źle.