Czy pendrive może być skutecznym gadżetem reklamowym?
W ostatnim czasie jednym z najczęściej wykorzystywanych rodzajów gadżetów reklamowych są zdecydowanie pendrive'y. Łatwo to wytłumaczyć – przenoszenie danych jest elementem codziennego życia i pracy współczesnego człowieka, dlatego taki gadżet na pewno będzie chętnie używany. W tym artykule wyjaśnimy, na jakie elementy należy zwracać uwagę, wybierając gadżet reklamowy tego typu, by naprawdę trafił do serc klientów.
Parametry techniczne – czego oczekuje współczesny użytkownik?
Najistotniejszym aspektem, na podstawie którego ocenia się pamięci USB są oczywiście ich parametry techniczne. Najbardziej podstawowym z nich jest oczywiście pojemność. Aby spełnić potrzeby współczesnego użytkownika, pendrive powinien cechować się co najmniej pojemnością rzędu od czterech do ośmiu gigabajtów. Pendrive o takiej pojemności nie powinien być szczególnie kosztowny, a zarazem ma dużą szansę na spełnienie potrzeb klienta.
Sama pojemność to jednak nie jedyny z parametrów, które decydują o użyteczności gadżetu. Bardzo ważna jest bowiem również prędkość zapisu i odczytu danych. Największą szybkość zapisu i odczytu danych oferują pendrive'y wykorzystujące technologię USB 3.0, dlatego celując w najbardziej wymagających użytkowników, warto wyposażyć się w urządzenia tego typu.
Zaskocz użytkownika formą
Powyżej wymienione aspekty decydują o użyteczności pendrive'a, jednak w przypadku gadżetu reklamowego bardzo istotna jest także unikalna estetyka, dzięki której będzie dobrze eksponował markę i zapadnie użytkownikom w pamięć. Dotyczy to zarówno całościowego designu urządzenia, jak i logotypu. W obu tych przypadkach mamy naprawdę dużo możliwości.
Jeśli chodzi o to pierwsze, warto zwrócić uwagę na oferowane przez firmę Memorabbit pendrive reklamowe, które posiadają bardzo ciekawe obudowy wykonane nie tylko z metalu, ale i np. skóry czy drewna. Takie materiały nie tylko świetnie się prezentują, ale i cechują się bardzo dobrą wytrzymałością. Na pewno sprawią na klientach o wiele lepsze wrażenie, niż typowe obudowy plastikowe. Warto też zwrócić uwagę na pamięci przybierające nietypowe formy, jak np. pendrive'y pełniące jednocześnie funkcję otwieracza do butelek. Dzięki temu intrygują nie tylko wyglądem, ale i użytecznością wykraczającą poza samo przechowywanie danych. Klienci na pewno będą chętnie korzystać z nich na co dzień.
Z perspektywy budowania rozpoznawalności marki bardzo ważna jest także wspomniana już powyżej ekspozycja loga. Logotyp powinien być nienachalny, a zarazem zwracający uwagę schludnym i ciekawym wyglądem. Warto zwrócić uwagę na takie opcje jak na przykład naklejka epoksydowa, która dodaje pięknego efektu przestrzennego i zabezpiecza druk albo niezwykle solidnie prezentujący się napis tłoczony w eko-skórze. Logo Twojej firmy zasługuje na to, by zaprezentować się jak najpiękniej!
Dodatkowe rozwiązania
Istnieje jeszcze kilka ciekawych opcji, na które możesz się zdecydować, jeżeli chcesz uczynić pendrive jeszcze bardziej atrakcyjnym gadżetem reklamowym. Jeżeli jesteś gotowy na nieco większy wydatek, możesz zdecydować się na przykład na zastosowanie fabrycznego antywirusa. Wielu klientów na pewno doceni taką dbałość o ich bezpieczeństwo!
Coraz więcej firm wybiera także możliwość wgrania na pendrive danych związanych z promowanym przez nie produktem lub marką. Jeżeli sam pendrive zadowoli użytkownika, na pewno będzie chciał je sprawdzić, dzięki czemu staną się bardzo skuteczną formą reklamy. To tylko jedna z wielu możliwości, które pendrive'y dają firmom szukającym skutecznego gadżetu reklamowego. Nic dziwnego zatem, że jest to tak często wybierana opcja, jeśli chodzi o reklamową elektronikę!
Materiał zewnętrzny