Jak wymienić silniczek elektryczny wycieraczek?
Bez działającego silniczka elektrycznego żadna wycieraczka nie będzie w stanie poprawnie pracować. Silniki wycieraczek dostępne obecnie na rynku mogą się zepsuć już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów, jednak niektóre z nich wytrzymują nawet do końca mechanicznego życia samochodu. W momencie ich awarii wymiana silników wycieraczek jest stosunkowo prosta.
Nieużywane szwankują
Wycieraczki najczęściej przydają się w okresie jesienno-zimowym, natomiast latem używa się ich zazwyczaj sporadycznie. Niestety, zbyt duży przestój w pracy wycieraczek może skutkować awarią mechanizmu wprawiającego w ruch pióra wycieraczek. Mechanizm ten składa się na ogół z silniczka elektrycznego, przekładni oraz układu drążków odpowiedzialnych za poruszanie się ramion oraz piór wycieraczek. Sercem tego układu jest silnik, i to właśnie on najczęściej zawodzi szczególnie w tylnej wycieraczce, której kierowcy bardzo rzadko używają.
Gorzej, wolniej, głośniej
O tym, że z wycieraczkami dzieje się coś niedobrego, bardzo łatwo się przekonać podczas codziennej jazdy. Zazwyczaj działają one o wiele gorzej, wolniej, a podczas ich pracy słyszalny jest nienaturalny i nieprzyjemny dla ludzkiego ucha hałas. Przyczyną nieprawidłowej pracy wycieraczek nie musi być zawsze ich zużycie. Problem może leżeć na przykład w rozładowanym akumulatorze lub w przepalonym bezpieczniku. Jeżeli jednak wyeliminujemy te możliwości, jako ewentualne przyczyny niedziałania wycieraczek w samochodzie, to z całą pewnością mamy do czynienia z awarią silniczka elektrycznego.
Jak wymienić silnik wycieraczek?
Przed przystąpieniem do wymiany tego elementu należy zaopatrzyć się w odpowiedni, działający zamiennik, który będzie pasował do konkretnego modelu samochodu – podpowiada doradca w sklepie z wycieraczkami samochodowymi iParts.pl, który gwarantuje najwyższą jakość oferowanych części. Przed demontażem wycieraczek warto zaznaczyć ich pozycję na szybie przy pomocy zwykłej taśmy klejącej. Zdecydowanie ułatwi to nam późniejsze prace montażowe. Po wykonaniu takiej czynności można śmiało przystąpić do zdjęcia piór oraz odkręcenia ramion wycieraczek.
Silnik wycieraczek najczęściej jest zlokalizowany pod maską w pobliżu podszybia samochodu. Przed demontażem warto mu się dokładnie przyjrzeć. Być może powodem awarii jest znajdująca się na nim korozja i wymiana całego elementu nie będzie konieczna. Demontując silnik należy dokładnie przyjrzeć się jego położeniu, a najlepiej zrobić dokumentację fotograficzną, aby wiedzieć, w jaki sposób prawidłowo zamontować nowy element. Pamiętajmy również o kostkach instalacji elektrycznej i ich odpowiednim zabezpieczeniu.
Po zainstalowaniu nowego silnika należy zadbać o właściwe jego podpięcie oraz kilkukrotne sprawdzenie czy w ogóle działa. Gdy wszystko jest w porządku, montujemy cięgna, a następnie ramiona oraz pióra wycieraczek. Dzięki naklejonym wcześniej taśmom na szybie możemy teraz prawidłowo ustawić wycieraczki, zaoszczędzając tym samym mnóstwo czasu i pracy.
Materiał zewnętrzny
Bardzo przydatny artykuł. Sam niedawno musiałem wymienić taki silniczek w swoim samochodzie i szukałem ciekawego poradnika :) Właśnie na iParts kupiłem silniczek elektryczny i choć nie do końca wiedziałem jak wykonać jego wymianę, udało mi się to zrobić :)
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu