Jak automatyzacja marketingu zwiększa sprzedaż w sklepie internetowym?
Automatyzacja marketingu to duża oszczędność czasu i pieniędzy. Jak sama nazwa wskazuje - polega na zautomatyzowaniu pewnych czynności, które wcześniej musiały być wykonywane ręcznie. Systemy Marketing Automation to w branży e-commerce dobry sposób na zwiększenie sprzedaży, bo opierają się na narzędziach gromadzących dane na temat klientów, dzięki czemu możemy stworzyć dla nich spersonalizowaną ofertę, która jest odpowiedzią na ich potrzeby i preferencje konsumenckie.
Automatyzacja marketingu w e-commerce
Marketing Automation optymalizuje czas poświęcony na działania marketingowe i równocześnie je udoskonala. Na podstawie zachowania klienta na stronie, jego wcześniejszych wyborów konsumenckich, historii zakupowej, a nawet przeglądanych produktów, możemy określić jego potencjał i dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb.
Przywiązanie do marki, a także większe zaangażowanie klientów to jeden z efektów automatyzacji marketingu. Przekłada się to też na korzyści finansowe - pozyskanie nowego klienta jest droższe aż o 6 razy, niż utrzymanie już obecnego. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na związanie klientów z marką jest stworzenie programu lojalnościowego. Dzięki systemowi eCRM, np. takim jak edrone (sprawdź na edrone.me), można automatycznie podliczyć ile dany klient wydał w sklepie. W zależności od kwoty proponujemy mu voucher na kolejne zakupy, kod rabatowy, lub stałą zniżkę.Zyskuje na tym zarówno sklep, jak i klient – my związaliśmy go z marką, a on dokonuje korzystniejszych dla siebie zakupów (więc nie przechodzi do konkurencji).
Zalety systemów CRM
Zalet korzystania z systemu eCRM jest wiele. Możliwość reagowania na zachowania klientów w czasie rzeczywistym jest jedną z nich. Dzięki automatyzacji marketingu możemy wysyłać klientowi wiadomości np. o porzuconym koszyku (to chyba największy problem e-commerce). Korzystając z gotowego scenariusza wysyłamy wiadomość, która ma zachęcić klienta do finalizacji zakupów. Można zaproponować rabat, obniżyć koszty wysyłki albo po prostu wysłać graficzne przypomnienie o produktach z koszyka. Tym samym ratujemy aż do 30% porzuconych koszyków.
Spersonalizowana komunikacja z klientem jest kluczowa w systemach typu Marketing Automation. Wysyłka newsletterów nabiera dzięki temu bardziej osobistego charakteru. Nie tylko znamy imię klienta (dzięki czemu możemy imiennie zatytułować maila), wiemy także, jakie produkty ostatnio przeglądał - i możemy uzupełnić naszą wiadomość o dynamiczne elementy, czyli zdjęcia produktów, które interesują klienta najbardziej. Wysyłka takiego newslettera jest szybka i zautomatyzowana.
Systemy typu CRM w pełni wykorzystują potencjał, jaki daje automatyzacja marketingu. Skorzystaj z niego, jeśli chcesz zoptymalizować swój czas, podnieść sprzedaż w e-sklepie i uzyskać szybszy zwrot inwestycji.
Materiał zewnętrzny
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu