Czwartek, 25 maja 2017

imieniny: Grzegorza, Magdy, Marii Magdaleny

RSS

Jutro jest dziś. „Elektryczna” opona już u Prusickiego

12.04.2017 10:34 | 0 komentarzy | MK

Choć to jeszcze pieśń przyszłości na ziemi raciborskiej i samochody na prąd to drogowa egzotyka, serwis Prusickiego ma już w ofercie opony Bridgestona dla tych pojazdów.

Jutro jest dziś. „Elektryczna” opona już u Prusickiego
W sklepie u Prusickiego dostepne sa obie wersje opony do elektrycznego BMW – letnia i zimowa
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Na Raciborszczyźnie to właśnie zakład Prusickiego reprezentuje markę Bridgestone i jest pierwszy jeśli chodzi o prezentację ich nowinek technicznych. – Klienci rozkochani w motoryzacji często rozmawiają ze mną o nowych rozwiązaniach branży, którą się zajmujemy. Z przyjemnością pokazuję im opony aut przyszłości, bo zapewne elektryczne auta zdominują niedługo rynek – mówi nam Piotr Prusicki. Dlatego bez wahania zdecydował się prezentować nowy produkt Bridgestone w sklepie przy warsztacie i dwie opony do elektrycznego BMW intrygują klientów swym futurystycznym wyglądem.

Co wyróżnia oponę do elektro–auta?

W oczy rzuca się jej szerokość. Jest znacznie węższa niż standardowe koła. – Aktualnie producenci stawiają na większe i szersze modele. Zapewniają lepsze prowadzenie pojazdu i odpowiadają coraz większym hamulcom stosowanym w samochodach, bo takowe zapewniają wyższy stopień bezpieczeństwa w jeździe. Opony są większe także dlatego, że felgi mają duże rozmiary – wyjaśnia ekspert od wulkanizacji. Dlaczego koła do samochodu na prąd są węższe? By uzyskać niższe opory toczenia i możliwość przebycia jak najdłuższej trasy. Opona Bridgestona jest wąska, ale duża – osadzona na 19–calowej feldze. Z takich rozmiarów korzystają np. luksusowe mercedesy.

Wada, która stała się zaletą

Duża i wąska opona do elektrycznego BMW jest bardziej sztywna niż opony do pojazdów spalinowych. Jej sztywność przekłada się na wspomniane opory toczenia. W tradycyjnych samochodach nie mogą być one zbyt niskie, bo te nie trzymałyby się drogi. W aucie elektrycznym to zaleta –  przejedzie więcej kilometrów. Marka Bridgestone jest związana z koncernem BMW. Popularne „beemki” jeżdżą głównie na tych oponach, a modele elektryczne są wyposażone wyłącznie w produkty tej firmy. Opona kosztuje 600 zł. Jak przyznaje P. Prusicki to cena zbliżona do wydatku na 19–calowe koło do samochodu tradycyjnego. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że duże opony są używane do samochodów z górnej półki cenowej, a tu mowa o małym pojeździe miejskim. To jednak efekt nowości i wyjątkowości na rynku motoryzacyjnym.

Z gwoździem w drogę

Opona do elektrycznego BMW to kolejna nowinka od Bridgestone, którą może pochwalić się zakład Prusickiego. Wcześniej do Raciborza – premierowo – zawitały modele Bridgestone Drive Guard. Chodzi o opony, które  mimo  uszkodzenia  na drodze, z wbitym gwoździem są nadal sprawne i można na nich przejechać dystans nawet 80 km przy prędkościach do 80 km/h, a samochody te nie były fabrycznie wyposażone w opony typu Run-Flat. Piotr Prusicki osobiście testował ten produkt i potwierdza, że opona mimo braku w niej  powietrza  sprawuje  się tak  jakby  uszkodzenia  nie było. Test odbywał się zarówno po torze jak i w normalnych warunkach drogowych, na podmiejskiej „powiatówce” w rejonie Poznania. – Byłem pozytywnie zaskoczony. Zwykła opona już dawno by się rozpadła, a felga uległaby dużym uszkodzeniom – przyznaje specjalista od opon. Co istotne, cenowo Run–flat jest droższy od standardowych kół o 30%. – To rozsądna różnica, a parametry tej opony na mokrej drodze, w deszczu, są rewelacyjne. Mnóstwo mamy klientów, którzy mają defekt na drodze i szukają pomocy, a tu bez problemu pojedzie się dalej – podkreśla pan Piotr.

Zapraszamy!

Auto Serwis Prusicki
Racibórz, ul. Głubczycka 59
tel. 32 418 15 71
www.prusicki.pl

W ofercie opony, tłumiki, bagażniki, akcesoria samochodowe, serwis czujników T.P.M.S.

(as)