Niedziela, 26 maja 2019

imieniny: Filipa, Pauliny, Eweliny

RSS

Aktywny senior to zdrowy senior

10.10.2016 08:00 | 0 komentarzy | (q)

Chcesz pozostać w dobrej formie do późnej starości? Dbaj o swoją kondycję!

Aktywny senior to zdrowy senior
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Obecnie średnia długość życia Polki to ponad 80 lat, ale w Europie Zachodniej kobiety są aktywniejsze i żyją jeszcze dłużej. Po 40 roku życia w naszym organizmie zachodzą zmiany. Spada masa kości, zmniejsza się koordynacja ruchowa, tracimy masę mięśniową, spowalnia się nasz metabolizm, a organizm nie regeneruję się tak szybko, jak za młodych lat – to często powoduje pogorszenie naszego samopoczucia i zamykanie się w „czterech ścianach”. Najlepszym lekarstwem na te zmiany jest prowadzenie aktywnego trybu życia połączonego z racjonalnym odżywianiem.

Zajęcia AKTYWNI 50+ składają się z trzech elementów treningowych. Pierwsza część to rozgrzewka, którą stanowią ćwiczenia o charakterze ożywiającym, angażującym wszystkie stawy. Kolejnym etapem jest część wzmacniająca, gdzie przy użyciu różnego rodzaju przyborów ćwiczone są poszczególne partie ciała. Zajęcia kończą ćwiczenia rozluźniające i relaksacyjne, które sprzyjają odprężeniu i doprowadzają organizm do stanu wypoczynku. Już po pierwszych zajęciach uczestnicy odczuwają przypływ energii, wyraźnie poprawia się samopoczucie i radość życia. Regularne i systematyczne ćwiczenia nie tylko pomogą stracić kilka zbędnych kilogramów, ale także usprawniają pracę wszystkich układów i narządów, zmniejszając tym samym ryzyko wystąpienia wielu chorób wieku dojrzałego (m.in. osteoporozy, miażdżycy, cukrzycy, zawału serca czy bólów reumatoidalnych). Poprawiają uwapnienie kości, „smarowanie” i zakres ruchomości stawów, dotleniają mięśnie i usprawniają kręgosłup, co pomaga łatwiej wykonywać wiele codziennych czynności i utrzymać dobrą formę przez długie lata.

Wysiłek fizyczny to także duża dawka pozytywnych emocji – ruch powoduje wydzielanie endorfin (hormonu szczęścia), który działa lepiej niż niejedno lekarstwo, a zajęcia w grupie sprzyjają zawieraniu nowych znajomości. Tylko regularna aktywność fizyczna, 2 – 3 razy w tygodniu przynosi oczekiwane rezultaty.

PAMIĘTAJ – ruch to zdrowie w każdym wieku, a więc nie czekaj i zmień swój tryb życia na bardziej aktywny już od dziś.

20 października obchodzimy w Raciborzu w Akademii Fitness „Europejski Dzień Seniora”!

Zapraszamy serdecznie!

Joanna Armatys, instruktor fitness i właścicielka klubu