Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Naprzód chce wybudować w Pszowie instalację do przetwarzania odpadów

Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) miałaby stanąć przy ul. Kraszewskiego, niedaleko dwóch hałd, na 4,5-hektarowej działce.

Naprzód chce wybudować w Pszowie instalację do przetwarzania odpadów
RIPOK miałby powstać przy ulicy Kraszewskiego w Pszowie, w niedalekim sąsiedztwie dwóch hałd

- Do urzędu miasta wpłynął wniosek firmy Naprzód Rydułtowy, która byłaby zainteresowana wydzierżawieniem działki na okres do 25 lat. Działka ta w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dopuszcza prowadzenie tego typu działalności - poinformowała na styczniowej sesji burmistrz Pszowa, Katarzyna Sawicka-Mucha.

Naprzód Rydułtowy na wydzierżawionym terenie chciałby wybudować Regionalną Instalację Przetwarzania Opadów Komunalnych. Inwestycja byłaby gotowa w 2017 roku.

Instalacja przejęłaby obowiązki Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, ale w ramach przedsięwzięcia planowane jest również stworzenie: instalacji do przetwarzania odpadów zielonych i innych biodegradowalnych, instalacji do odzysku innego niż recykling odpadów komunalnych i rozbiórkowych, instalacji do mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, a także instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.

Miejsca pracy

Burmistrz Katarzyna Sawicka-Mucha podkreślała, że nowa inwestycja na terenie miasta oznaczałaby m.in. nowe miejsca pracy (na początek około 40) oraz stałe wpływy do budżetu miasta z tytułu czynszu dzierżawnego. Nowy zakład odprowadzałaby też należne podatki. Co istotne, funkcjonowanie RIPOK-a oznaczałoby nie więcej niż 24 kursy śmieciarek dziennie (w obydwie strony), nie wliczając już istniejących kursów śmieciarek obsługując Pszów. Odpady, które trafiałyby do Pszowa, byłyby już po pierwszym sorcie.

Radni chcą więcej informacji

Informacja o możliwości budowy RIPOK-a na terenie Pszowa wywołała duże poruszenie. Do tej pory temat był omawiany tylko przez radnych jednej komisji. Pozostałe komisje nie dyskutowały w tej sprawie. Później projekt uchwały o wyrażeniu zgody na wydzierżawienie terenu trafił do porządku obrad styczniowej sesji, ale już na samej sesji został wycofany, ponieważ radni mieli wiele pytań w związku z inwestycją i uznali, że temat powinien zostać najpierw szerzej omówiony.

- Czy odbędą się konsultacje z mieszkańcami? - dopytywał radny Marcin Grzenia. Burmistrz Katarzyna Sawicka-Mucha potwierdziła, że odbędzie się w tej sprawie spotkanie dla mieszkańców w Miejskim Ośrodku Kultury w Pszowie. Termin spotkania dopiero zostanie ustalony.

Decyzja o wprowadzeniu do porządku obrad projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości zaskoczyła też jednego z mieszkańców, który przyszedł na sesję i stwierdził, że najpierw powinny odbyć się rozmowy z mieszkańcami Pszowa.

Wizja lokalna

Przedstawiciele urzędu miasta oraz radni będą mieli okazję wziąć udział w wizji lokalnej w Dzierżysławiu (woj. opolskie), gdzie firma Naprzód prowadzi RIPOK obsługującą region południowo-wschodni województwa opolskiego (tamtejsza RIPOK jest dwa razy większa niż ta, która miałby powstać w Pszowie). - Po zebraniu informacji podejmiemy decyzję do do zasadności lub nie montażu tego typu instalacji - stwierdziła burmistrz Sawicka-Mucha.

Śmieci z dużego terenu

- Informacja musi zostać rzetelnie przedstawiona całej społeczności. Mówimy o przetwarzaniu odpadów nie tylko z Pszowa, ale z dużo większego obszaru, bo z powiatu wodzisławskiego, Jastrzębia Zdroju, Kornowaca i Lysek - podkreślił radny Paweł Kołodziej.

(mak)

71 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
zefel 21.02.2016 01:19
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Do ZuZa7542-A ten przywoływany przez Ciebie Andrzej A.(oboje znamy pełne nazwisko),to jakiś Bóg,czy tylko ma powiązania z lokalnym samorządem?Żyjemy w miarę już normalnym kraju,i wszelkie nieprawidłowości i nadużycia należy ścigać i tępić z całą konsekwencją.Nie obawiać się reperkusji ze strony establishmentu,z większością jeszcze nikt nie wygrał.Kłanianie się bożkom,te czasy minęły bezpowrotnie.Trzeba zachować swoją godność,i wszelkiemu złu odważnie się przeciwstawić.Nawet zwierzę ma prawo do godnego traktowania,wystarczy tylko głośno domagać się przysługujących Nam praw,a wtedy tych sobków uciszymy.

Witkacy 19.02.2016 08:38

A pan zastępca z Pszowa chodzi podobno po radlinie i opowiada, że i tak zrobią tam RIPOK bo sprzedają Naprzodowi ten grunt. Plotka, czy rzeczywistość ?

Frtiz75 13.02.2016 07:40

do zefel , ale według Pani Burmistrz Pszowa my się wszyscy mylimy , my się na niczym nie znamy
to będzie pod zadaszeniem !!! powiedziała i według jej danych i najnowszych technologi ( ? )
to będzie nieskazitelne czyste i zdrowe powietrze powietrze !!!!!!!!!!!
tylko głęboko oddychać prawda Pani Burmistrz ???????????

Frtiz75 13.02.2016 07:40
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

do zefel , ale według Pani Burmistrz Pszowa my się wszyscy mylimy , my się na niczym nie znamy
to będzie pod zadaszeniem !!! powiedziała i według jej danych i najnowszych technologi ( ? )
to będzie nieskazitelne czyste i zdrowe powietrze powietrze !!!!!!!!!!!
tylko głęboko oddychać prawda Pani Burmistrz ???????????

zefel 13.02.2016 01:32

Aha,tak mi się przypomniało,odnośnie zakrytej hali do utylizacji,czy ktoś się z Was spotkał z krytą chlewnią lub tuczarnią świń?W zależności od powiewu wiatru,daje nawet na parę kilometrów.

zefel 13.02.2016 01:19

Z tego co się zorientowałem,to władze Rydułtów też są przeciw budowie tego obiektu.A może jednak damy radę to wspólnymi siłami zablokować?Wiem,sami jesteśmy producentami tych śmieci i ścieków,ale trzeba być nierozsądnym,aby gromadzić to pod własnym oknem.Są miejsca i tereny,na których można to zlikwidować,bez większej szkody dla mieszkańców i środowiska.Oczywiście,wiąże się to ze zwiększonymi kosztami transportu,ale firmy zajmujące się zbiórką i utylizacją śmieci,aż tak ogromnych strat nie poniosą.Wiadomo,przemożna chęć zysku podsuwa różne diaboliczne pomysły,ale temu należy postawić zdecydowany opór.

Frtiz75 12.02.2016 16:01

jako stary mieszkaniec Pszowa . nie mogę zrozumieć jednej rzeczy , może mi to ktoś wytłumaczy ?
były Burmistrz Pan Hawel planował na hołdzie stoki narciarskie , saneczkowe i inne atrakcje .
ale to nawet trochę pasuje :
PAN BURMISTRZ HAWEL ZJEŻDŻALNIE !!
NOWA BURMISTRZ SPALARNIE ŚMIECI .........
NOC I DZIEŃ .......
TAKIE CZASY NASTAŁY
TYLKO PRZYKLASNĄĆ TAKIM INICJATYWOM
SZCZEGÓLNIE NOWEJ BURMISTRZ ......

rad 12.02.2016 13:11
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

kolo - to nie ma znaczenia, czy KWK ANNA jest nisko położona. Bo nie jest istotne, że odpadów nie będzie widać. Istotne, że będzie czuć smród. Myślisz, że kawałek płotu zatrzyma smród? Co ty człowieku mówisz!! Ludzie którzy tam mieszkają przez tyle lat musieli znosić uciążliwe sąsiedztwo kopalni, a dla Ciebie to jest argument, żeby teraz ich truć śmieciami!? Człowieku, zastanów się trochę.. Nie w tym rzecz, żebyśmy teraz wskazywali różne lokalizacje w ramach miasta. Po prostu trzeba wspólnymi siłami walczyć, żeby TEGO CHOLERSTWA W OGÓLE W MIEŚCIE NIE BYŁO!!!

Frtiz75 12.02.2016 12:34

to jest cisza przed burza , w Pszowie czy tak czy siak powstanie to cholerstwo , które będzie nas
truć !
ktoś przecież musi udowodnić kto tu rządzi ?
wspomnijcie kiedyś moje słowa ....
PRAWDA ?????????

MAXIMUSS 12.02.2016 12:10

http://www.telewizjatvt.pl/node/35496
no i koniec spekulacji ,tylko czy na pewno ? na stronie
http://www.pszow.pl/aktualnosc-2-79-regionalna_instalacja_przetwarzania.html
można znaleźć tu cyt."A co najważniejsze, decyzja o powstaniu RIPOKu jest w gestii Urzędu Marszałkowskiego, a nie lokalnego samorządu, jak to próbują co poniektóre osoby przedstawić".

Frtiz75 12.02.2016 07:25

Lidk4 - żałuj że nie słyszałaś tonu wypowiedzi tej Pani , ta arogancja , pycha , nonszalancja płynęła z każdego słowa tej bzdurnej wypowiedzi !
Przecież ja tutaj rządzę w Pszowie ! a wy ( mieszkańcy Pszowa ) tutaj nic nie znaczycie i to co
JA POWIEM TO BĘDZIE ZROBIONE !
koniec i basta ......

Lidka4 12.02.2016 06:39
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@bylekto- bo wszyscy się smieja ze ta pani lyka wszystko co jej niektórzy pod suna . a najgupsza inwestycja to była inwetycja w ta pania . powinno się zrobic referendam za jej odwołaniem zaczym zrobi nastepna gupote

Frtiz75 11.02.2016 19:02
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

dzisiaj o godz. 18.30 w telewizji TVT - Rybnik słyszałem dobrą wiadomość w Raporcie , ze jednak władze Pszowa rezygnują z budowy RIPOK-u .
to fajna wiadomość , ale to co potem usłyszałem , wypowiedź Pani Burmistrz Pszowa która dosłownie zwaliła mnie z nóg.
A mianowicie : Że to jest bardzo dobra inwestycja która jest pod zadaszeniem i wybudowana według najnowszych wymogów obecnych czasów i nie ma się czego obawiać .
jak długo żyję na tym świecie głupszej wypowiedzi nie słyszałem , i to osoby na tak wysokim stanowisku !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BRAWO BRAWO PANI BURMISTRZ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.

Witkacy 10.02.2016 21:31
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Wierzyłem także do momentu, jak na stronie Pszowa ukazało się stanowisko w sprawie RIPOK. To przesądza sprawę. Trudno się z takiego czegoś wycofać. Choć też uważam, że czas na wycofanie jeszcze jest. Tylko pozostaje wybór - albo rozpocząć wojnę z przychylnie nastawionymi (dotychczas) sąsiadami, albo nie poprzeć swoich doradców. Każde rozwiązanie odbije się poważnie na przyszłości pani burmistrz i naszego Pszowa

Frtiz75 10.02.2016 20:15
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

A ja wierzę że Pani Burmistrz wraz z Przewodniczącym Rady Miasta Pszów , dadzą nam konkretną odpowiedź czy będzie ta budowa , czy przyszli po rozum do głowy ..... !

zefel 10.02.2016 19:28

Do poniższego komentarza-wydaje mi się,że Twoja odezwa,jest jak wołanie na puszczy,sobie a muzom.Większość osób z tzw.świecznika,nie rozumie znaczenia słów HONOR,ODWAGA.Żywię ogromną nadzieję,iż się mylę.

Frtiz75 10.02.2016 17:43
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Szanowna Pani Burmistrz Pszowa
Jeżeli Pani jeszcze posiada trochę honoru i odwagi przed swoimi wyborcami , którzy na Panią głosowali .
TO PROSZĘ ZAPRZECZYĆ WSZYSTKIM SPEKULACJOM KTÓRE TUTAJ PROWADZIMY NA TEMAT
RIPOK-u !
Ma Pan jeszcze na tyle odwagi ???????????????

Objektywny 10.02.2016 00:01
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

@Arteks.....początek komentarza dobry.....a reszta koło cwaj albo- jeszcze gorzej to że miasto biedne to nie musi na dodatek być śmierdzące, a pieron mie biere jak czytom gupoli co by za srebrniki dali się i drugo dziura w d..ie wiertnyć ,Biedny to nie znaczy głupi ? nie powiem żeś debil .......

Arteks 09.02.2016 23:43
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

@zefel - tok rozumowania komentatora pod nickiem @koło mógłby zrozumieć po jakieś obserwacji tylko lekarz-psychiatra. Ja z nim rdyskutowałem na różne tematy w ciągu kilku ostatnich lat i mogę stwierdzić jednoznacznie, że on się nie pisze jak normalny człowiek, szybko się gubi, zapomina co pisał wcześniej i przeczy sobie. A jak ktoś mu to udowodni to zazwyczaj jest przez niego zwyzywany... I w tym się zgadzamy. Natomiast nie zgadzam się, że Pszów to zła lokalizacja bo jeśli nie ma szans na innych inwestorów - powinno się brać każdego. W Pszowie nie ma żadnych miejsc pracy - brak miejsc pracy to brak wpływów podatków CIT czy PIT, a także od nieruchomości. Efekt - Pszów to obecnie jedno z najbiedniejszych polskich miast odnośnie dochodów. Jakiś czas temu była lista samorządów pod kątem dochodów - Pszów był w gorszej sytuacji finansowej na tej liście niż niektóre samorządy z płn. postpegeerowskiej Polski... :/

zefel 09.02.2016 22:22
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Ja nie rozumiem toku rozumowania osoby pod inicjałem koło.Przecież większość Twoich adwersarzy odcina się od lokalizacji zakładu utylizacji śmieci na terenie miasta Pszowa.A Ty ciągle swoje o urbanizacji,uzbrojeniu terenu,mediach,KWK Anna,przecież kopalnia to też Pszów,który zdaniem mieszkańców ma być wolny od smrodu i przetwarzanych śmieci.A swoją drogą,oba miasta,Rydułtowy i Pszów,dostatecznie już zostały zdegradowane przez działalność istniejących tam kopalń,że następna śmierdząca atrakcja,nie przysporzy nikomu radości,a wręcz przeciwnie.

Witkacy 09.02.2016 20:10
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

A sytuacja się rozwija:
http://www.nowiny.pl/115462-pszow-o-ripok-u-ma-to-byc-inwestycja-w-halach-pod-dachem.html

koło 08.02.2016 19:29
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

rad-KWK jest w dolinie, ma wały ochorne, do tego ma uzbrojenie, dziesiątki lat ładowano tam kamień, wegiel i różne miały, nikt nie narzekał, bo to jest właśnie teren aby nic nie przedostało sie po za gruba, stąd ten mój pomysł. Natomiast obecne miejsce jest bez uzbrojenia i bez jakichkolwiek zabiezpieczeń, znajduje sie na prawie "szczycie" pszowa, po prostu teren jest wysoko położony i zero wałów i to jest niebezpieczne, a KWK ANNA jest nisko położona i ma na około siebie wały.

Frtiz75 08.02.2016 18:55
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Do Witkacy , doradca od spraw promocji mieszka w Radlinie jemu nic nie grozi
zresztą gdzie Pszów a gdzie Radlin
on może spać spokojnie .....

Frtiz75 08.02.2016 16:37
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Do Obiektywny , ty żyjesz w świecie bajek i masz twoje rozumowanie dziecka z przedszkola
i bardzo cię proszę uczony człowieku nie odpisuj mi , bo na odpowiedź już nie zasłużysz
obudź się i zejdź z krainy marzeń do rzeczywistości

Witkacy 08.02.2016 14:40
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Myślę panowie, że nie tędy droga. Wszyscy mamy to samo zdanie - więc ni kłóćmy się z sobą. Przykro mi natomiast, że pani burmistrz nawet się nie wypowiedziała w tej sprawie. O co tu więc chodzi ? Co na to jej doradca od promocji ? Pisał, że "za jego czasów" znacznie poprawiły się relacje w mieście. Przestał poprawiać te relacje, jak został zastępcą ? Jak widzę w schemacie organizacyjnym to jemu podlega ochrona środowiska i gospodarka komunalna. Czyli gościu z Radlina robi nam wysypisko. Fajnie

Objektywny 08.02.2016 14:30

Do poniżej ......ja ciebie nie znam -i nie wiem czyś pajac czyś baran ? ale wiem na pewno że to ja mam rację , byś nie -pajacu przeczytał mój komentarz ze zrozumieniem , to byś doczytał że zgadzam się ,nasze życie to nie bajka ? i dlatego wybieramy ludzi którzy uczciwie nas będą reprezentować ,ale kiedy zaczynają rządzić na widzi mi się i nie sprawdzają się .....to powiem ci nie- pajacu że jest takie prawo by ich odwołać ,nie wiem jak ty?ale ja nadal wierzę że żyję w Polsce przyjaznej dla mieszkańców miast i wsi .... i mówię nie dla cwaniactwa i elit pazernych na pieniądze wykorzystując do tego władzę ,oraz temu kto mi narzuca będąc na moim między innymi utrzymaniu warunki dla mnie nie do zaakceptowania ,a wiesz dlaczego? bo nie jestem pajacem > nie-pajacu .....

Frtiz75 08.02.2016 12:09
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

do Obiektywny , ty pajacu na jakim ty świecie żyjesz ? chyba stworzonym przez siebie !!!!!!!!!!!!!!!
ale duże słowa mieszkańcy mają decydujące słowo ? gówno prawda ! chyba w twoim świecie
to co burmistrz powie to musi być zrobione , ani rada miasta ani my mieszkańcy nie mamy nic do gadania , my mamy dwa prawa , nic nie gadać i po cichu siedzieć !!!!!!!!!!!!!!!!!
przejrzyj na oczy , w jakim ty świecie żyjesz ? w bajkowym ??????????

Objektywny 08.02.2016 11:23
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Proponował bym prześledzić podobne problemy mieszkańców np. http://zw.pl/mieszkancy-zdezorientowani-wypowiedzi-pani-burmistrz-i-wios/......

Objektywny 08.02.2016 11:05
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Czegoś tu nie rozumiem - to nie burmistrz jest od decydowania co ?jak? gdzie ?i za ile ?tylko mieszkańcy , a burmistrz jeżeli ktoś nie zrozumiał kim jest burmistrz, to tłumaczę.... osobą wybraną przez mieszkańców aby ich reprezentował ,to znaczy że głos mieszkańców jest najważniejszy ,a co z radnymi miasta też wybrani przez mieszkańców ,dobrze zapytać co oni w tym temacie mają do powiedzenia jeżeli nie wyrażą zgody to burmistrz nie ma nic do powiedzenia , a o ile i radni i burmistrz nie zaakceptują sprzeciwu mieszkańców jest jeszcze referendum ,sam często zauważam że po osiągnięciu władzy w miastach czy gminach , radni, czy to prezydenci , burmistrzowie,czy wójtowie zapominają po co zostali wybrani i przez kogo ?zaczynają traktować swoje miasta jako ich prywatne folwarki a mieszkańców jako zło konieczne bez prawa sprzeciwu w ich decyzjach .....

Witkacy 08.02.2016 10:40
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Po co ta instalacja, skoro oficjalne dane są takie, że w województwie wystarczające są już istniejące RIPOK-i ? Mówi się wręcz o tym, że jest ich za dużą i nie potrafią wyżyć z małej ilości dostarczanej do nich odpadów. Ktoś wpuścił panią burmistrz Pszowa w truskawki ? Kto mógł jej coś takiego doradzić ?

rad 08.02.2016 09:30
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

LUDZIE OPAMIĘTAJCIE SIĘ!! Zwracam się do tych "mądrych" którzy sugerują utworzenie takiej instalacji na terenach byłej KWK ANNA! Myślicie, że jak taka instalacja tam powstanie, to nie będzie wam śmierdziało? Stuknijcie się w głowy! Tam też mieszkają ludzie, którzy chcą normalnie żyć!! Macie mentalność Kalego: "jak Kalemu ukraść krowę to źle, ale jak Kali ukraść krowę to dobrze"... Mi pod nosem to nie wolno, ale już sąsiadowi pod nosem, to jak najbardziej (a jego nos jest inny i mniej "cenny" niż Wasz "mądrale"?)... Tego typu instalacje powinny być budowane z dala od osiedli ludzkich, poza miastami!! Ani w Pszowie, ani w Rydułtowach, bo to tereny mocno zurbanizowane!! Powinniśmy połączyć siły, żeby tego typu instalacja nie powstała ani w Pszowie ani w Rydułtowach, ani koło chałd ani na terenie KWK ANNA!!! Niech ją budują 20 km. od osiedli ludzkich!!

Frtiz75 08.02.2016 08:15
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Znalazłem dzisiaj w necie taką notatkę :

Białołęka staje się drugim Radiowem – alarmują mieszkańcy okolic Kanału Żerańskiego, którzy od lat borykają się z problemem przeraźliwego smrodu. Wszystko przez znajdujące się przy ul. Zarzecze sortownie odpadów. Zgłaszano skargi, przeprowadzano kontrole, a fetor jak był, tak jest. I nikt nie chce się do niego przyznać , TO SAMO BĘDZIE U NAS W PSZOWIE ?????????

Arteks 07.02.2016 23:58
oceniono 7 razy
-3
Zgłoś

@koło - ja piszę prosto z mostu i szczerze. Jeśli uważasz, że jestem z Krużewników tym śmieszniej dla mnie bo taki gość z "Krużewników" musiał nie tak dawno upominać się o europeizację naszego regionu jeśli chodzi o rozwój transportu szynowego w dyskusji z tobą. A ty ciemna maso przekonywałeś, że tu wystarczy rower i auto do poruszania się - czyli podobnie jak w okolicy Krużewników... Powiedz to jakiemuś Niemcowi który kocha kolej i technikę to cię weźmie za strasznego wsioka albo osobę niedorozwiniętą (albo jedno i drugie). Co do Hawela to nie masz racji bo był to włodarz szalenie słaby. Nie potrafił się uporać z tak zwykłą inwestycją jak wyrównanie tego placu zwanego rynkiem przez kilka lat... W tym samym czasie Rydułtowy kwitną i radzą sobie z o wiele poważniejszymi inwestycjami. Mylisz się że nie znam Pszowa... Miałem tam krewnych i od dziecka tam jeździłem. Oni już dawno stamtąd wyjechali - jak każdy kto poważnie traktuje przyszłość swoich dzieci ucieka z takich strasznych i smutnych miejsc.

Persona1 07.02.2016 22:44
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Ktoś te pomysły jej podsuwa, a ona sama niedoświadczona, więc łatwo ją nakierować prosto w maliny. Niestety, na tym ucierpią mieszkańcy. A to zdaje się ONI są bogactwem każdej gminy. Bez nich nie ma gminy. Reszta, to rzecz wtórna...

Frtiz75 07.02.2016 20:32
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

kolo , wybocz człowiek je omylny .......

koło 07.02.2016 17:22
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

bylekto-Jo głosowoł na Hawla, wiync mom sumieni czyste.

Frtiz75 07.02.2016 17:11
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

co bydzie ???? bydymy truci przez ta na kiero my głosowali , dobrze nom tak , a mono ta kiero my wybrali postawi jeszcze jedyn ośrodek zdrowia żeby nas co bydymy chorować miała kaj lyczyć ? ,
bo w tych dwóch ośrodkach kiere momy braknie miejsca ......

koło 07.02.2016 16:52
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Jak my godali że Hawel je lepszy, to wszyscy nas krytykowali a jak teraz wychodzą rządy nowej pani Burmistrz, to wszyscy przejrzeli na oczy. Teraz mądry burmistrz by sie wycofoł z tego głupigo pomysłu obejrzymy co dali z tego bydzie.

Persona1 07.02.2016 12:58
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

Zapraszam też do wizytacji Boguszowic Starych i porozmawiania z protestującymi od wielu lat przeciwko tamtejszej sortowi mieszkańcami. Ludzie uciekają stamtąd. Problem jednak w tym, że nikt nie chce od nich kupować tam mieszkań, a jak już, to zimą (kiedy tak nie śmierdzi) i za śmieszne ceny.