Wtorek, 19 marca 2019

imieniny: Józefa, Bogdana, Laili

RSS

Szydło vs Kopacz - gra o uwagę mediów

30.06.2015 18:41 | 0 komentarzy | ż

Pierwsze strony dzienników ogólnopolskich w ubiegłym tygodniu zdominowała polityka. Najczęściej wymienianą frazą okazało się „PiS” – 49 razy - podsumował „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w cyklicznej analizie „Na jedynkach”.

Szydło vs Kopacz - gra o uwagę mediów
fot. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

W poniedziałkowych doniesieniach przeważały echa sobotnich konwencji dwóch największych partii politycznych, podczas których ogłoszono kandydatki na premiera. Prawo i Sprawiedliwość zarekomendowało Beatę Szydło (37). Jej bezpośrednią rywalką będzie Przewodnicząca Platformy Obywatelskiej, Ewa Kopacz (27).

Na drugim i trzecim miejscu w zestawieniu najczęściej wymienianych wyrazów znalazły się frazy „polska”* (40) i „Polsce” (37).

Gazety poświęciły również dużo uwagi kryzysowi ekonomicznemu w Grecji (17). Dziennikarze donosili o zwołanym przez Donalda Tuska nadzwyczajnym szczycie strefy euro i jego rezultatach. Wyraz „euro” pojawił się na czołówkach 34 razy.

Dużą frekwencją odznaczała się również fraza „NATO” w związku ze spotkaniem ministrów obrony Sojuszu oraz deklaracji Asha Cartera, sekretarza obrony USA przerzucenia do Europy, w tym także do Polski, ciężkiego sprzętu.

Oto czołówka klasyfikacji: PiS 49, Polska 40, Polsce 37, Szydło 37, Euro 34, Kopacz 27, NATO 27, Polski 26, Prawa 23, Prezydenta 21, Rządu 19, Dzieci 18, Beata 18, Gazeta 17, Dziennik 17, Śmieci 17, Grecji 17.

Analiza dotyczy tygodnia od 22 do 28 czerwca 2015.

* Analiza frazy „polska” dotyczy wyrazu użytego zarówno w formie rzeczownika, jak i przymiotnika.


„Na jedynkach” - to chmura wyrazów najczęściej występujących na pierwszych stronach dzienników ogólnopolskich. Treść chmury odzwierciedla najważniejsze tematy, jakie przetoczyły się przez polskie media w danym tygodniu, a także sposób pisania o nich. Metodologia zakłada pominięcie tak zwanych „common words” - spójników, zaimków i innych słów, które nic nie mówią o tematyce podejmowanej przez media.

W chmurze wzięto pod uwagę treści ze wszystkich wydań danego tygodnia z pierwszych stron „Dziennika Gazety Prawnej”, „Faktu”, „Gazety Polskiej Codziennie”, „Gazety Wyborczej”, „Metra”, „Naszego Dziennika”, „Polski the Times”, „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu”.

źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów