Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Gawęda, Kania i Kieca - debata w Wodzisławskim Centrum Kultury

W Wodzisławskim Centrum Kultury odbyła się debata kandydatów na prezydenta Wodzisławia Śląskiego. Wzięli w niej udział Adam Gawęda, kandydat Prawa i Sprawiedliwości, Mateusz Kania, kandydat Nowej Prawicy – Janusza Korwin-Mikkego i Mieczysław Kieca, kandydat stowarzyszenia Nasz Wodzisław, urzędujący prezydent.

 

Gawęda, Kania i Kieca - debata w Wodzisławskim Centrum Kultury

Debatę zorganizowała redakcja „Dziennika Zachodniego”. Co ciekawe sala nie pękała w szwach. Można było znaleźć puste fotele.

Pierwszą część wypełniły odpowiedzi na pytania zadawane przez dziennikarzy. Dotyczyły m.in. przyciągania inwestorów, pomysłów na ożywienie centrum, zadłużenia miasta, walki ze smogiem, komunikacji. W zasadzie z odpowiedzi nie dowiedzieliśmy się niczego nowego, czego już kandydaci nie mówili podczas swoich konwencji, w wywiadach czy artykułach publikowanych m.in. w portalu nowiny.pl czy w „Nowinach Wodzisławskich”.

Ciekawiej zrobiło się, kiedy przyszła kolej na pytania mieszkańców i czytelników.

Jedna z osób zapytała, czy jest szansa na profesjonalne obiekty sportowe jak hala, kryty basen czy miejska siłownia.

Adam Gawęda odparł, że dobrym terenem budowy tego typu obiektów jest powstające osiedle Batory, ponieważ docelowo zamieszka tam sporo osób, a jest blisko centrum. Dodał, że jego zdaniem w każdej dzielnicy, w której jest klub i boisko, mogłaby w pobliżu powstać siłownia pod chmurką.

Mateusz Kania zaczął od tego, że należałoby przekształcić MOSiR w spółkę celową, a obiekty sportowe sprywatyzować. Jego zdaniem sport powinien być domeną biznesu, któremu miasto powinno pomóc, np. obniżając o połowę podatki od nieruchomości. Mateusz Kania uważa, że biznes też rozwinie się w sporcie.

Mieczysław Kieca stwierdził, że na tak konkretne pytanie trzeba konkretnie odpowiedzieć. Aktualnie urząd miasta opracowuje koncepcje hal przy SP 1 i SP 5, ponieważ rozwijającym się drużynom koszykarskim i siatkarskim brakuje miejsc do grania. Budowa mogłaby być wsparta m.in. ze środków ministerstwa sportu. Miasto przygotowuje się też do modernizacji pływalni na Wilchwach za 5 mln zł. Kieca jest przeciwnikiem budowy aquaparku, który kosztowałby około 40 mln zł, a jego utrzymanie też byłoby drogie.

Padło pytanie o wsparcie sportu przez miasto.

Mateusz Kania powiedział, że to powinna być domena prywatnego biznesu. Miasto mogłoby pomóc np. Odrze Wodzisław szukać sponsorów.

Adam Gawęda powiedział tymczasem, że oczywiście miasto powinno wspierać sport, zwłaszcza szkolenie dzieci i młodzieży. Jego zdaniem Odra Wodzisław powinna stać się znów wizytówką miasta.

Mieczysław Kieca powiedział, że przez ostatnie 4 lata środki na wsparcie sportu wzrosły o 120 proc. Dziś należy określić priorytety. Mówi, że jest konieczność odbudowy seniorskiej piłki, ale to wymaga odpowiedzialnych działaczy, którzy nie wyprowadzają środków publicznych.

Jedna z osób przedstawiająca się jako pracownik instytucji publicznej zapytała, co z zarobkami pracowników miejskich? Czy to normalne, że urzędnicy z wyższym wykształceniem balansują na granicy płacy minimalnej? (to pytanie wywołało pomruk na sali)

Mieczysław Kieca powiedział, że pytanie jest dowodem na to, iż wprowadzona przez niego kilka lat temu reforma finansów działa. Zostały zamrożone pensje, aby były pieniądze na rozwój miasta. Kieca przyznał, że jeśli pytający jest pracownikiem urzędu miasta to ma prawo być niezadowolony, ponieważ urząd jest po audycie i został wprowadzony motywacyjny system pracy.

Mateusz Kania proponuje przegląd stanowisk i restrukturyzację zatrudnienia. Jego zdaniem wystarczy przejrzeć Biuletyn Informacji Publicznej urzędu, aby zorientować się, że są stanowiska z dublującymi się kompetencjami.

Adam Gawęda przyznał, że to trudne pytanie, ale jeśli na proporcję miasta czy własnej osoby prezydenta wydaje się 2,58 mln zł rocznie, jeśli zatrudnia się ludzi z Bełku, Pszczyny, to nie dziwne, że brakuje pieniędzy dla urzędników, i że są niezadowoleni. Skutkuje to tym, że np. inwestycje nie są należycie prowadzone.

Mieczysław Kieca ripostując powiedział, że skoro pan Adam tak pięknie mówił o zatrudnianiu ludzi z Bełku, to on ma propozycję „nie zatrudniajmy prezydenta z Syryni”.

Następna część debaty polegała na wzajemnym zadawaniu sobie pytań przez kandydatów.

Mieczysław Kieca pytając Adama Gawędę powiedział, że nigdy nie było 2,58 mln zł rocznie na promocję. Najwięcej było 1,8 mln zł, z czego 1,6 mln pochodziło z unijnej dotacji. Kieca powiedział, że w ramach puli na promocję organizowane są m.in. festiwal reggae, wigilia dla mieszkańców czy jarmarki staroci. Z których zadań Adam Gawęda by zrezygnował?

Adam Gawęda powiedział, że na pewno zrezygnowałby z 200 tys. zł na ufoludki w TVN. A mówiąc poważnie nie będzie ograniczał wydatków na wymienione przez prezydenta rzeczy, bo to dobre pomysły. A jeśli chodzi o promocję, np. zachęcanie inwestorów to wystarczy elegancki strój i dwóch fachowców zabranych na rozmowę, niż barwna otoczka.

Mieczysław Kieca zrezygnował natomiast z zadawania pytań Mateuszowi Kani. Powiedział, że po analizie programu Kani z prawnikami i ekonomistami doszedł do wniosku, że w mieście pod jego rządami bezrobocie wzrosłoby o 20 – 30 proc., dochody spadłyby o 5 – 20 mln, wzrosłaby liczba osób wymagających pomocy opieki społecznej. Nie byłoby możliwe zamknięcie budżetu, byłby komisarz i przyspieszone wybory w 2016 r.

Mateusz Kania poprosił o przesłanie mu tej analizy, aby jego prawnicy i ekonomiści mogli się do tego odnieść. Odnosząc się do słów prezydenta, że mieszka we Wrocławiu zapytał, gdzie w takim wypadku mieszka, skoro aby kandydować również na radnego musi mieszkać w mieście, w którym ubiega się o mandat?

Mieczysław Kieca podziękował mu za wykład z prawa wyborczego. Przyznał, że Mateusz Kania jest zameldowany jest w Wodzisławiu Śl., a tymczasowo we Wrocławiu, ale nie wie, gdzie mieszka, bo z nim nie mieszka.

Mateusz Kania zapytał Adama Gawędę, że skoro był szefem inwestycji na KWK Anna, to gdzie są te inwestycje i gdzie jest ta kopalnia?

Adam Gawęda powiedział, że prowadził inwestycje wartości 70 mln zł, co łatwo można sprawdzić w dokumentach. Stwierdził, że dzięki tym inwestycjom kopalnia Anna wyeksploatowała złoże, a obyło się to bez jednego poważnego wypadku. Po zakończonej eksploatacji pracownicy zostali przeniesieni na KWK Rydułtowy.

Adam Gawęda zapytał Mieczysława Kiecę, dlaczego pozbawił miasto hali przy ul. Marklowickiej. Jego zdaniem przez 8 lat rządów można było halę wyremontować i czerpać dochody. Tymczasem z informacji Adama Gawędy wynika, że urzędnicy dopuścili się złamania prawa budowlanego, ponieważ pozwolili, aby obiekt zniszczał, tymczasem miasto jako właściciel miało obowiązek dbać o należyty stan obiektu.

Mieczysław Kieca stwierdził, że jeśli Adam Gawęda miał wiedzę o złamaniu prawa budowlanego jego obowiązkiem było zawiadomienie odpowiednich organów ścigania. Powiedział też, że miasto co roku przeznaczało środki na naprawy obiektu. Jednak w pewnym momencie okazało się, że naprawy wymagałyby znaczne powierzchnie dachu, więc prezydent wspólnie z radą miasta podjął decyzję o sprzedaży.

Adam Gawęda zapytał Mateusza Kanię, czy dostrzega kryzys w Wodzisławiu i jaki ma pomysł na teren Olszyny?

Mateusz Kania nie odpowiedział jednoznacznie. Jego zdaniem kryzys można moderować. Natomiast do tematu Olszyn podszedłby na końcu, bo z inwestycyjnego, rozwojowego punktu widzenia są sprawy ważniejsze.

Mateusz Kania, trzymając w dłoni zadrukowaną kartkę, powiedział, że to zawiadomienie o możliwym popełnieniu przestępstwa polegającym na wylewaniu na miejską działkę płynów po spalaniu opon przez jedną z firm. Zapytał prezydenta, czy wiedział o tym procederze.

Mieczysław Kieca odparł, że z tego co pamięta to firma powinna mieć stosowne pozwolenia na utylizację odpadów wydane przez starostwo. Tam więc należałoby sprawdzić.

Mateusz Kania zapytał Adama Gawędę czy jest prawicowcem czy lewicowcem?

Adam Gawęda stwierdził, że w samorządzie polityka nie ma nic do gadania. Jest gotów siąść do stołu z każdym, nawet mającym cechy lewicowe, jeśli ma dobry pomysł dla miasta.

Adam Gawęda pytał Mateusza Kanię jaką ma koncepcję działania wspólnot mieszkaniowych i zakładów budżetowych.

Mateusz Kania odparł, że jest realistą. Jego zdaniem mieszkania komunalne nie powinny zniknąć, zaś w jego programie wyborczym jest zawarta możliwość ich uwłaszczenia z bonifikatą.

Z kolei Mieczysława Kiecę Adam Gawęda zapytał, jak to naprawdę jest z jarami. Ponoć pracownicy od sierpnia pracują bez pieniędzy, są opóźnienia i jest niebezpieczeństwo utraty dotacji. Kandydat dał Kiecy kilka zdjęć jarów wykonanych w dniu debaty.

Mieczysław Kieca odpowiedział, że firma ma termin do 30 listopada, a jeśli go nie dotrzyma, to istnieje kilka sposobów wyjścia z sytuacji uzgodnionych z urzędem marszałkowskim. Inwestycja odbierana jest wg wskaźników wykonania, więc wg Kiecy nie ma żadnego ryzyka zwrotu całej dotacji. Prezydent powiedział też, że po wyrzuceniu poprzedniego wykonawcy urząd zawarł porozumienia sądowe z podwykonawcami i im płaci bezpośrednio za robotę.

Mieczysław Kieca zwracając się do Adama Gawędy powiedział, że obiecuje budowę hali targowej, jakby nie wiedział, że miasto ma już inwestora. Zapowiada stworzenie rady sportu, która już istnieje, także ulgi dla przedsiębiorców wprowadzone kilka lat temu. Zapytał więc, jaki ma program dla Wodzisławia, skoro nie mieszka w tym mieście, ani nie płaci tu podatków.

Adam Gawęda odbił pałeczkę. Zaatakował Kiecę, żeby powiedział choć o jednej rzeczy doprowadzonej do końca. Bo słyszy tylko o planach, a inwestycje są rozbabrane. Gawęda twierdzi, że jego program zawiera konkrety. Nie odniósł się natomiast do uwagi, że nie mieszka w Wodzisławiu, ani nie płaci w nim podatków.

Ostatnią część debaty stanowiły pytania z sali.

Jeden mężczyzna zapytał Adama Gawędę, dlaczego nie ustąpi z kandydowania do sejmiku. Kandydat odparł, że była to decyzja polityczna. PiS poprosił go o kandydowanie do sejmiku, aby wzmocnić listę. W razie zyskania mandatu i wygrania wyborów prezydenckich wybierze Wodzisław i zwolni miejsce na liście kolejnemu kandydatowi do sejmiku.

Inny mężczyzna zapytał Mieczysława Kiecę, gdzie był, kiedy Odra staczała się, choć wcześniej chodził na mecze w szaliku? Mieczysław Kieca zripostował, że chodził na Odrę zanim zaczął kandydować. A kiedy pod koniec pierwszej kadencji chciał pomóc finansowo klubowi wystąpił do władz spółki o wgląd do dokumentów finansowych. Chciał wiedzieć, jak wygląda sytuacja. Nie doczekał się, mało tego – dokumentów nie doczekała się nawet prokuratura.

Jeden mieszkaniec powiedział, że wczoraj wydarzył się cud – na znajdującej się w fatalnym stanie ulicy Jastrzębskiej zaczęły się remonty. Czy Mieczysław Kieca coś o tym wie? Ten odparł, że to tylko przedzimowe naprawy. Natomiast przypomniał, że razem z powiatem udało się doprowadzić do porozumienia z urzędem marszałkowskim o projektowaniu kompleksowej przebudowy ulicy na odcinku od ronda przy MC Donaldzie do wjazdu na A1.

Jedna z osób na debacie zapytała Mateusza Kanię, jak widzi możliwość rozwoju miasta bez środków unijnych. Kandydat zdementował, że nie jest przeciwnikiem brania funduszy unijnych. Uważa, że nie chce uzależnienia od tych środków. A w pierwszej kolejności zamierza zająć się deficytem budżetowym.

Mieszkanka zapytała Adama Gawędę o przyszłość Parku Miejskiego. Mówiła, że obecne władze chciały zlikwidować muszlę koncertową. Adam Gawęda odparł, że park to jedna z perełek miasta. Trzeba go upiększać. Powinny tam być trasy spacerowe,a muszla powinna być zmodernizowana.

Inna mieszkanka zapytała z kolei Mieczysława Kiecę, dlaczego na ul. Matuszczyka wciąż nie ma ekranów, choć widziała je na slajdach. Pani wspomniała, że kiedyś gościła prezydenta u siebie i miał przyznać, że rzeczywiście bez ekranów dźwiękochłonnych ciężko tam żyć.

Mieczysław Kieca powiedział, że nie zawsze wystarcza środków na wszystko. W pierwszej kolejności przebudowano wiadukt i zbudowano ul. Armii Krajowej i rondo. Urząd posiada natomiast dokumentację na pozostałe fragmenty drogi zbiorczej.

Jedna kobieta zapytała Mateusza Kanię jak zamierza przekonać mieszkanki do głosowania na siebie, skoro lider partii, Janusz Korwin-Mikke przekonuje, że demokracja to najgłupszy system, a kobietom powinno się odbierać prawa wyborcze. Mateusz Kania przyznał, że w pełni zgadza się z założeniami prezesa partii dotyczącymi gospodarki. Natomiast co do pozostałych kwestii – nie jest korwinistą. Nie wie, co Janusz Korwin-Mikke ma do Wodzisławia.

Padło też pytanie do Mieczysława Kiecy o to, czy będą zlikwidowane identyfikatory za parkowanie w Starym Mieście, bo płacić trzeba, a nie ma gwarancji miejsca. Według Mieczysława Kiecy wymaga to zmiany uchwały rady miasta. Organizacja ruchu na starówce wymaga uregulowania, a identyfikatory są jednym z elementów tej układanki.

Ostatnie pytanie skierowano do wszystkich kandydatów i dotyczyło sytuacji po wyborach – czy uda się zintegrować społeczeństwo podzielone podczas kampanii. Wszyscy kandydaci przyznali, że to właściwie niemożliwe. Ale Adam Gawęda zapowiedział organizację pikników integracyjnych i darmowe turnusy w sanatorium dla losowo wybranych osób w wieku 60+.

Ludzie

Adam Gawęda

były poseł i senator

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

58 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
jozinzbazin 14.11.2014 11:15
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

szyszunia o przepraszam, zapomniałem, że razem z mhl byłaś bardzo gorącą zwolenniczkom zamykania szkół, innych twoich dokonań jakoś sobie nie mogę przypomnieć, może ty coś podpowiesz.

jozinzbazin 14.11.2014 10:08
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

szyszunia ty już lepiej daj sobie spokój z tym mędzeniem, właśnie ten drugi radny jeszcze stara się o Zawadę zresztą nie tylko o Zawadę bo i nam bardzo dużo pomógł, kto pomagał nam przy Sakandrzoku, Zemło, kto na sesjach walczył o Zawadę, Zemło i tak można jeszcze więcej wymieniać. Powiedz co ty robisz dla Starego Miasta skąd kandydujesz otóż nic. Twoje wystąpienie, że mieszkańcy bloków powinni mniej płacić za śmieci wzburzyło całą naszą Radę Dzielnicy.

jerzy14 14.11.2014 09:14
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Wodzisław Śl. zadłużenie w drugim kwartale 2014 r. wg inf. RIO w Katowicach: zobowiązania ogółem 49 577 000 zł, w tym kredyty i pożyczki oraz papiery wartościowe 47 927 000 zł, zobowiązania wymagalne 1 650 000 zł.

mhl999 13.11.2014 23:19

jakbyś jeszcze sięgnął pamięcią wstecz to byłem przeciwnikiem zbyt szybkiego wdrażania pomysłów, w ramach rzekomych konsultacji co do samej koncepcji jarów. kieca jak to miał w zwyczaju chciał wszystko na łapu capu, a jak wyglądały konsultacje w sp10 to mniej więcej brzmiało tak: taki mamy projekt i nie ma czasu na zmiany. czy były inne możliwości? owszem były, skorzystano z takiej a nie innej. nie zmienię jednak zdania, że tu problem tkwi w wykonawcy i zabezpieczeniach finansowych pod kątem przyszłych podwykonawców jak to często na takich budowach jest normą. solidna firma, zaprojektuje i wybuduje bez problemów.

jatutylkosprzątam 13.11.2014 22:19

oczywiscie mhlże masz rację. Na chwilę obecną szanse wyoszą 50%. Tyle, że obawiam się, że z Kiecą jako pezydentem mamy szanse na jacpota. Takie jest moje zdanie i nie musisz się z nim zgadzać. Ale zgódź się na jedno - były inne, bardziej racjonalne wyboru zamówienia. A Kieca sam przyznawał, że ten tryb był łatwiejszy. Zaryzykował. A ja nie wiem czy zarządzać mieniem dziesiątek tysięcy ludzi powinno się ryzykować.

mhl999 13.11.2014 18:57

@jatutylkosprzątam - albo i nie trzeba będzie - realna szansa na oddanie pieniędzy na dziś wynosi 50% i dobrze o tym wiesz. równie prawdopodobne jest to, że kieca ma rację i nie ma zagrożenia. nasze osobiste przemyślenia czy wnioski, że jednak pierwsza opcja jest bardziej prawdopodobna to niestety za mało - może tylko czekać i co najwyżej będziemy mieć rację, a nowo wybrany prezydent będzie musiał sobie i tak z tym poradzić i tak. zatem pytanie czy będzie to gawęda czy kania czy jednak kiecy mieszkańcy dadzą wypić piwo, które naważył. już ci napisałem jak łatwo kiecy możesz udowodnić nieprawdę tylko rusz swoje 4 litery a nie przekomarzaj się ze mną, bo ja ci nic nie powiem, w którą stronę waga się bardziej przechyli - zwrotu czy dalszej spokojnej realizacji inwestycji.

szyszunia 13.11.2014 18:23
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

@zawadzianka a co miał zrobić?? Przecież są dwaj radni bezradni i non stop a to kapliczki przesuwają a to kapliczki remontują.. Pewnie miał pocztę postawić, bankomat itp ją dziękuję ludziom którzy nie umieją zadbać o własne podwórko ale do narzekania pierwsi

jatutylkosprzątam 13.11.2014 15:44

Zaczniesz się interesować, jak trzeba będzie spiąć budżet...:(

mhl999 13.11.2014 13:44

zmień płytę, bo nudzisz z tymi jarami ;) po pierwsze postawiliśmy 6mln a nie 16, po drugie jeszcze niczego nie przegraliśmy. póki co jesteś bardzo dobrym wróżbitą :) prawda jest taka, że wykonawca miał za słabe zabezpieczenie środków finansowych więc jak chcesz wygrzebać jakąś sensację to zestaw jaka powinna być gwarancja bankowa czy inny środek zabezpieczający i potem możesz interpretować na wiele sposobów. jakbyś jeszcze dodał jak inwestycja miała być rozliczana to było by super :) mnie się grzebać nie chce - wierzę, że dasz radę :) solidna firma, spokojnie by sobie poradziła z zaprojektowaniem i wybudowaniem obiektu. ale nie przewidzisz wykonawcy w przetargu jeśli spełnia wymogi formalne to nie możesz go w zasadzie odrzucić, a wszystko wychodzi po prostu w praniu. teraz tylko pytanie na ile drogie będzie to pranie, ale o tym dowiemy się jak będzie decyzja o przesunięciu terminu rozliczenia lub jej nie będzie. wyciągnij też umowę z urzędem marszałkowskim - dasz radę, pewnie leży jedna kopia w urzędzie miasta - także życzę udanego spaceru, bo walisz póki co hasłami bez pokrycia :) też mam obawy ale się tym nie ekscytuję tak ty.

jatutylkosprzątam 13.11.2014 13:10

W tym tekście Kieca przyznaje się, że wybór tego trybu jest ryzykowny. To wybieramy najlepszego hazardzistę? Postawiliśmy 16 milionów publicznych pieniędzy i przegraliśmy? Tak ma wyglądać zarządzanie miastem - jak gra w ruletę? Nie przeprowadza się wcześniej analizy ryzyka?

http://www.nowiny.pl/biznes/103992-nigdy-wiecej-inwestycji-projektuj-zabuduj.html

jatutylkosprzątam 13.11.2014 13:01

Bo to była inwestycja w genialnym trybie "zaprojektuj i wybuduj" tu masz jakie są wady tego trybu. Mi starczyło 5 minut żeby się przekonać, że to nie do końca bezpieczny tryb inwestycji. http://pkd.org.pl/koscielisko200608/koscielisko11_mbajor.pdf.
Ale jest jednak mała zaleta (dla urzędu) "zaprojektuj i wybuduj" - strona publiczna nie musi się byt angażować...

mhl999 13.11.2014 09:35
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

od załatwiania spraw w zawadzie jest Zemło :) @idla - póki co kompromituje się pis z widzą nt kto zaprojektował jary, a konkretnie która firma. zwykłe oszczerstwo po stronie przyszłej, a może i niedoszłej radnej ;)

zawadzianka79 13.11.2014 08:15
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Kiecy w Zawadzie już podziękujemy. W ciągu ostatnich 8 lat nic dobrego tu nie zrobił. To samo się tyczy jego zwolennika radnego Czyżaka. Radny miał problem załatwić nawet załatanie dziur po zimie na terenie, na którym mieszka.

idla 11.11.2014 21:43
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

mhl999 zamknij się bo udajesz że wszystkie rozumy pozjadałeś a jesteś cienki bolek

jerzy14 11.11.2014 15:57
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Jeśli ma ktoś taką możliwość, to niech ustali, kto na ul. Szkolnej w Wodzisławiu roznosił Gazetę Wodzisławską z wkładkami w postaci ulotek wyborczych Ogrodnika i Stolarskiej.

mhl999 10.11.2014 21:04
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

hehe, jeśli ekipa PiS będzie taka jak w zasadzie jeszcze funkcjonująca to będzie porażka maksymalna - niewiedza maksymalna przebłyski miał zalewski jak udało mu się coś gdzieś wyczytać. przemęczył się chyba jednak bo ucieka do powiatu ;) poza tym jakoś nie zauważyłem by przyszli radni z pis zaproponowali jakiś program wyborczy dla miasta ;) o niebo lepszą wiedzą nt miasta są w stanie błysnąć niektóre chłopaki z knp - potrafią szukać, dociekać oraz słuchać więc byli by w radzie ciekawszą alternatywą od pis-u ;)

elektryk 10.11.2014 19:57
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Moje małe marzenie, Gawęda Prezydentem, KNP i PiS w Radzie Miasta-i mamy koniec sitwy wreszcie. Bez Kiecy, bez Szamotowicza, czy Grabowieckiego. Było by to naprawdę miłe a przede wszystkim zdrowe dla Wodzisławia.

mhl999 10.11.2014 10:37
oceniono 6 razy
-2
Zgłoś

@jatutylkosprzątam - w końcu mnie ktoś docenił ;) choć z przebudową wejścia WCK to mam wrażenie, że koszt znów podskoczył. rozliczenie kiecy z tego co było? wnioskuję, że zapomniałeś o budżecie obywatelskim i mirażu, który dostanie 50tys na promocję (tak wnioskowano) mimo iż promocja nie była ujęta w ramach budżetu. ot kolejna kasa przemielona bokiem - choć niby w uczciwym głosowaniu ;) ogólnie promocja to bardzo ciekawy temat, bo jak wnikniesz w detale to zobaczysz w jakich czasach żyjemy. kieca ma 2 zarzuty moim zdaniem - brak realnego nadzoru nad inwestycjami i nadmierne zadłużenie. jak z pierwszego raczej nie jest w stanie się wykaraskać tak z drugiego bez problemu. wystarczy sięgnąć po np. taki oto dokument

http://mapa.sip.wods.pl/bip/WODZISLA/PLIK7820.PDF?id=2819 by wykazać jakie było zadłużenie (planowane) w 2006r - następnie zestawić to z obecnym i tym co zostało zrobione i jak ale to jak wynika częściowo z nadzoru ;) o centrum przesiadkowym już pisałem, jeśli kieca pójdzie w wypożyczalnie rowerów to będzie to strzał w kolano. sam zakup nie jest wg mnie zły. lepiej coś kupić niż latami negocjować. pytanie tylko kto to ma wyremontować bo moim zdaniem powiat powinien się tutaj solidarnie dołożyć. wszak dworzec nie tylko mieszkańcom miasta będzie służyć.

Ben50 10.11.2014 07:46
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

@czytelniknowin to samo co Kieca czyli c... . To może rozliczymy ten ..... za całe 69 lot !!!. ale mnie to już wisi tylko co mają powiedzieć młodzi fotel prezydenta jest jeden , ale w Holandii znowu poszukują ludzi do sadzenie tulipanów i pomidorów za 8,25 euro /h czyli co wy....... ?. A na POcieszenie piosenka ?

http://www.youtube.com/watch?v=6TPw61kvPLA
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Tak-sie-zarabia-w-Europie-Polska-w-grupie-biedakow-2915322.html

yo 10.11.2014 07:11
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Gdy zostanę prezydentem,
to przydzielę wszystkim ręntę.
Zbudujemy jeszcze jeden nowy dom.
Zbudeujemy autostrady, polskie drogi i układy.
Będzie praca dla was i dla waszych żon.

Tak się w życiu już układa,
że wygrywa ten, kto głupio gada
i tak zwany image ma.
Kto też bzdury obiecuje, słowem zwodzi i maluje,
kto najpiekniej pod publikę gra,
tak, jak ja!

Gdy zostanę prezydentem,
to każdemu podam rękę.
W trzy miesiące zbudujemy w Polsce raj.
I powrócą PGRy i furmanki i rowery.
W kalendarzu będzie tylko miesiąc maj.


Ludzie bajek sa spragnieni,
chłopi, kupcy, bizmesmeni, gospodynie, wojsko oraz także ja.

Cóż tu można dodać więcej?
Kłamać to tylko w piosence możesz,
bo to jest umowna gra, taka gra.

Gdy zostanę prezydentem,
to przydzielę wszystkim ręntę.
Zbudujemy jeszcze jeden nowy dom.
Zbudeujemy autostrady, polskie drogi i układy.
Będzie praca dla was i dla waszych żon.

Kuba Sienkiewicz, Elektryczne Gitary

jatutylkosprzątam 10.11.2014 00:33
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Park rozrywki, sortownia śmieci, projekt głównej południowej, biuro ds energii czy jak to się nazywa, centrum przesiadkowe. Kto za to zapłaci przy tym długu? Kto zapłaci kary za jary i za sortownie? A mhl właśnie co z dworcem? Rada klepnęła jego kupno, czy to też była kolejna kaczucha? Centrum to kolejne kilka baniek. Żebyśmy po wyborach nie obudzili się rzeczywiście w innym Wodzisławiu..

Arteks 09.11.2014 23:47
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

@Don C. - ale to uważasz, że ta "koteria" rządzi ekipą Kiecy, a on sam jest tylko jej marionetką?

jatutylkosprzątam 09.11.2014 22:52
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Mhl patrzmy na prgramy i rozliczajmy z tego co było. Przyjrzyjmy się:)


http://wodzislawslaski.naszemiasto.pl/artykul/centrum-przesiadkowe-w-wodzislawiu-sl-kosztowac-bedzie-ok-4,2244642,artgal,t,id,tm.html

Pierwszy komentarz z góry jest baaaaaaaardzo interesujący

http://www.tuwodzislaw.pl/mobile/article.php?a=8345

4 i 5 post bardzo interesujące

http://www.tuwodzislaw.pl/mobile/article.php?a=8417

posty 2 i 9 baaaaardzo interesujące


http://www.tuwodzislaw.pl/mobile/article.php?a=8578

wpis numer 1 bardzo intresujący

http://wodzislawslaski.naszemiasto.pl/artykul/remont-wck-wodzislaw-zobaczcie-nowe-zdjecia,2374562,artgal,t,id,tm.html

wpis nr4

http://www.nowiny.pl/100282-nowy-plac-zabaw-w-parku-miejskim-juz-otwarty.html

wpis chyba nr 6

http://www.tuwodzislaw.pl/wiadomosci,internauta-punktuje-nowa-inwestycje-wodzislawia-plac-zabaw-niczym-pole-minowe-ale-zgodny-z-norma,wia5-3266-8665.html

Tu piękny tekst samego mhl999


Mam pytanie czy masz kłopoty z pamięcią? A znaleźć można duuuuużo więcej:)



czytelniknowin 09.11.2014 22:44

do Ben50 - Kieca jest mi obojętny! Ale pokażmi chłopino co zroboli poprzedni prezydenci Krzyżak, Serwotka, ... Skąd ty się w ogóle wziąłeś ??? Przespałeś ostatnie 50 lat ???

Ben50 09.11.2014 18:23
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

pokaz mi "rozsądny "program albo co zrobił Kieca przez 8 lat dla Wodzisławia to jest dopiero "PO-wskie oszołomstwo "!

mhl999 09.11.2014 12:22
oceniono 6 razy
-4
Zgłoś

po raz n-ty zaapeluję o skupienie się na programach wyborczych, bo to z nich będą rozliczani kandydaci a nie z przynależności partyjnych. oczywiście "oszołomy" mogą rozliczać kogoś za przynależność partyjną, ale rozsądni ludzie powinni skupić się na programach :)

mhl999 09.11.2014 12:22
oceniono 6 razy
-4
Zgłoś

po raz n-ty zaapeluję o skupienie się na programach wyborczych, bo to z nich będą rozliczani kandydaci a nie z przynależności partyjnych. oczywiście "oszołomy" mogą rozliczać kogoś za przynależność partyjną, ale rozsądni ludzie powinni skupić się na programach :)

Ben50 09.11.2014 10:51
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

jak JKM opowiadał swoje dyrdymały to Kania skakał jeszcze ojcu z jednego .... na drugie .... !
oraz dlaczego Kieca wstydzi się swojego protektora czyli PO! a tak po prawdzie to nie interesuje mnie żaden "POPIS" ani "różowy paligłup" !

Don_C 08.11.2014 21:30
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

@Arteks-mylisz się bo W Śl. jest bardzo bogatym miastem skoro stać go na stawianie przy każdej SP czy gimnazjum pełnowymiarowej lub inaczej wypasionej sali sportowej za kilka milionów.Przy szkołach powinny być niewielkie sale gimnastyczne z drabinkami a hala widowiskowo sportowa choćby niewielkich rozmiarów (przykład Kołobrzeg) powinna być 1 (słownie -jedna) Ale niestety w W Śl. rządzi już od 25 lat pedagogiczno-emerycka koteria która za cenę spokoju władz ma swoje kaprysy i fanaberie.

drzok 08.11.2014 18:46
oceniono 12 razy
8
Zgłoś

Ekipa Pana prezydenta w WCK była najlepsza w buczeniu i przygadywaniu

Ben50 08.11.2014 12:28
oceniono 10 razy
10
Zgłoś

trójka do ........ . Czyżby doprawdy w tym Wodzisławiu nie było chłopa z j....i tylko sami z wydmuszkami 1

jozinzbazin 08.11.2014 10:29
oceniono 14 razy
12
Zgłoś

@Arteks takie hasła to mogą głosić Gawęda i Kania a nie prezydent, który 8 lat wraz ze swoją ekipą rządzą miastem i doprowadzili finanse miasta do takiego stanu, że nawet przyszkolna sala gimnastyczna jest nie lada wyzwaniem. Przejedź się po Wilchwach i Os. Kopernika dziurawe drogi i wszechobecny brud. Porównaj to z wioskami wokół nas przecież to przepaść

Arteks 07.11.2014 21:06
oceniono 19 razy
-13
Zgłoś

@Don C. - ty jesteś marzycielem a Kieca jest realistą. W tak biednym mieście jak Wodzisław powstanie przyszkolnej hali sportowej i tak będzie trudnym do realizacji przedsięwzięciem, a ty naiwnie oczekiwałbyś nowego stadionu czy aquaparku. Takie rzeczy nie w Wodzisławiu, niestety...

elektryk 07.11.2014 20:01
oceniono 10 razy
8
Zgłoś

do jerzego, pamiętasz że w ubiegłym roku zaraz po referendum z jarów wyszła pierwsza firma, pamiętasz że zaraz po referendum rada miasta bezczelnie rozprawiła się z SP28. Przed referendum i w tej i w tej sprawie nic się nie działo, banda z rady miasta i prezydent ogłaszali same sukcesy, łącznie z tym że pochylą się nad SP28.

jerzy14 07.11.2014 19:33
oceniono 10 razy
4
Zgłoś

czy po wyborach dowiemy się, że dotacja na jary przepadła?

jerzy14 07.11.2014 19:33
oceniono 9 razy
5
Zgłoś

Niedawno Kieca twierdził, że na poważną modernizację basenu na Wilchwach nie ma w budżecie miasta pieniędzy.

jozinzbazin 07.11.2014 18:47
oceniono 13 razy
3
Zgłoś

Toffi to chyba byliśmy na różnych debatach, zdecydowane zwycięstwo Pana Kani i potem Pan Gawęda i na podobnym poziomie Pan Kieca. A tobie Wodzisławianowi nic nie przeszkadzał taki mały szczegół, że aktualna ekipa w poprzedniej kadencji to: jeden z Pszczyny, jedna z Czerwionki i prezydent, który z Bielska do Wodzisławia przyprowadził się kilkanaście miesięcy przed wyborami. Kołtuństwem zalatuje od ciebie na kilometr.

Toffi 07.11.2014 18:15
oceniono 20 razy
-10
Zgłoś

Wybierając się na wczorajszą debatę oczywiście byłem ciekaw czy jest alternatywa dla prezydenta Kiecy. Kompletne rozczarowanie to Pan Gawęda. Stan wiedzy Tego Pana na temat tego co , gdzie i jak piszczy w Wodzisławiu jest rażąco niska , wręcz zerowa . Pan Gawęda po prostu nie ma nam wodzisławianom nic do powiedzenia i do zaproponowania. Pan Kania błysnął kilkoma propozycjami , jak te w dziedzinie niskiej emisji ale też spodziewałem się propozycji bardziej przyziemnych i realnych do tego moje oczy raziły gesty i ironiczny uśmiech Pana Kani towarzyszący w debacie co może sugerować mi jakim jest człowiekiem w osobistych kontaktach. Zdecydowana wygrana Pana Kiecy . Każde pytanie z mniej lub większą sensowną odpowiedzią , ten człowiek po prostu zna Wodzisław i problemy miasta a inną sprawą jest efektywność zwalczania trudności miasta. Z mojej strony nie będę eksperymentował jestem za kontynuacją prezydentury Pana Kiecy.

Don_C 07.11.2014 18:04
oceniono 13 razy
9
Zgłoś

Cytat..."Jedna z osób zapytała, czy jest szansa na profesjonalne obiekty sportowe jak hala, kryty basen czy miejska siłownia..." Odpowiedź prezydenta..."Mieczysław Kieca stwierdził, że na tak konkretne pytanie trzeba konkretnie odpowiedzieć. Aktualnie urząd miasta opracowuje koncepcje hal przy SP 1 i SP 5, ponieważ rozwijającym się drużynom koszykarskim i siatkarskim brakuje miejsc do grania. Budowa mogłaby być wsparta m.in. ze środków ministerstwa sportu. Miasto przygotowuje się też do modernizacji pływalni na Wilchwach za 5 mln zł." :-DDD Widać że rządząca miastem pedagogiczno-emerycka koteria już całkiem zmanipulowała prezydenta który jeszcze 8 lat temu miał własną wizję rozwoju! Przy SP1 i SP 5 będą hale??? Jakie HALE ??? To zwykle sale gimnastyczne których w mieście jest do ....(dowolne wstawić) hala widowiskowo-sportowa to jest najbliżej w Radlinie jakby ktoś był ślepy!!! A pływalnia na Wilchwach była nie tak dawno modernizowana więc po co kolejne 5 mln skoro taka bieda i nie ma na park wodny i w ogóle na nic?!

elektryk 07.11.2014 16:36
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

tu mi wisia Kiecę kupili, taaa, jego dwaj zastępcy, kolesie radni którzy zrobili syf z Wodzisławia ze swoimi świtami. A tak co do znajomości topografii to jeśli ktoś nie wie gdzie młodzież chla piwko i robi imprezki to dla mnie nie jest problem. Problemem jest to że Kieca z tym nic nie robi.