Tydzień Przedsiębiorczości w ZUS
Od 18 do 22 listopada Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza na Tydzień Przedsiębiorcy. W tych dniach wszystkie placówki ZUS przyjmować będą o trzy godziny dłużej (codziennie do 18.00), oczekując na przedsiębiorców chcących skorzystać z porad ekspertów.
Dowiemy się między innymi o tym, jak korzystać z nowej wersji programu Płatnik, dlaczego warto skonfigurować w firmowym laptopie Platformę Usług Elektronicznych ZUS, jak nie dać się podejść oszustom, a także na jakich zasadach można skorzystać z ulg i umorzeń w spłacie zaległych składek oraz z abolicji składkowej.
W ciągu tygodnia każdy przedsiębiorca, który skieruje swe kroki do placówki ZUS, uzyska m.in. kompleksowe informacje o wszystkich dostępnych instrumentach ułatwiających spłatę zadłużenia względem ZUS. Prowadzący działalność gospodarczą dowie się, czy może ubiegać się o rozłożenie na raty swoich należności, czy właściwsze w jego przypadku może być odroczenie płatności. Nie zabraknie informacji o abolicji składkowej: kto, w jaki sposób i po spełnieniu jakich warunków może liczyć na umorzenie należności. Warto będzie też porozmawiać o tym, jak nie dać nabrać się na „usługi” nieuczciwych pośredników, oferujących outsourcing pracowników.
W trakcie Tygodnia Przedsiębiorcy dowiemy się także, jak rozliczać się z ZUS bez wizyty w oddziale ZUS, a więc jak efektywnie korzystać z nowych narzędzi Platformy Usług Elektronicznych ZUS: e-płatnika PUE (alternatywy zarówno dla programu Płatnik, jak i comiesięcznych wizyt w oddziale ZUS) czy zusomatów (urządzenia te dają możliwość, dzięki interaktywnym „wrzutkom” poświadczonego złożenia dokumentów w ZUS o każdej porze dnia i nocy). Z kolei duzi przedsiębiorcy, którzy nadal korzystają z programu Płatnik, dowiedzą się o istotnych zmianach w tym narzędziu, które wchodzą w życie w listopadzie. Tydzień Przedsiębiorcy będzie także sposobnością do założenia profilu płatnika na PUE dla tych wszystkich, którzy dotąd nie zdążyli tego zrobić.
Na specjalnie przygotowanych stanowiskach na przedsiębiorców będą czekali nie tylko eksperci ZUS, ale także z urzędów skarbowych i urzędów gmin. Nie zabraknie przydatnych poradników, przygotowanych specjalnie na tę okazję.
Więcej szczegółów na temat akcji na stronie zus.pl/tydzienprzedsiebiorcy.
Harmonogram planowanych działań Oddziału ZUS w Rybniku w ramach akcji Tydzień Przedsiębiorcy 18.11.2013 – 22.11.2013
Rybnicki Oddział ZUS akcję informacyjną skierowaną do przedsiębiorców rozpoczyna już w piątek, 15 listopada br., o godz. 9.00 szkoleniem adresowanym do Płatników składek z zakresu kompletowania dokumentacji emerytalno-rentowej przy sporządzaniu wniosków emerytalno-rentowych, wystawianie zaświadczeń dla potrzeb Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Poniedziałek, 18.11.2013,
Godz. 9.00 - O/ZUS Rybnik, ul. Jankowicka 13 – szkolenie: Zasady ustalania uprawnień do zasiłku macierzyńskiego za okres urlopu macierzyńskiego, dodatkowego urlopu macierzyńskiego i urlopu rodzinnego po zmianach wprowadzonych Kodeksem Pracy -
Godz. 9.00 – O/ZUS Rybnik, ul. Reymonta 2 - szkolenie: Abolicja o opłacaniu składek i wymagania jakie muszą zostać spełnione, aby złożony wniosek mógł być rozpatrzony przez Zakład.
Godz. 8.00 – EDF Polska S.A. Oddział Rybnik (rybnicka elektrownia) - szkolenie z Platformy Usług Elektronicznych, zakładanie i potwierdzanie profili PUE.
Godz. 13.00 – O/ZUS w Rybniku, ul. Reymonta 2 – szkolenie: Abolicja o opłacaniu składek i wymagania jakie muszą zostać spełnione, aby złożony wniosek mógł być rozpatrzony przez Zakład.
Wtorek, 19.11.2013 r.
Godz. 8.00 – EDF Polska S.A Oddział Rybnik (rybnicka elektrownia) - szkolenie z Platformy Usług Elektronicznych, zakładanie i potwierdzanie profili PUE.
Godz. 10.00 - O/ZUS Rybnik, ul. Jankowicka 13 - Zmiany w Kodeksie Pracy – wykład i konsultacje pracownika Państwowej Inspekcji Pracy
- szkolenie: Outsourcing pracowników oraz problemy jakie może przysporzyć nierzetelna firma oferująca takie usługi
Godz. 13.00 - O/ZUS Rybnik, ul. Jankowicka 13 – szkolenie: Outsourcing pracowników oraz problemy jakie może przysporzyć nierzetelna firma oferująca takie usługi
Środa, 20.11.2013 r.
Godz. 9.00 - O/ZUS Rybnik, ul. Jankowicka 13 – szkolenie: Dobrowolna spłata należności w ramach udzielanych ulg oraz zasady obowiązujące w zakresie umarzania należności.
Godz. 13.00 - O/ZUS Rybnik, ul. Jankowicka 13 – szkolenie: Dobrowolna spłata należności w ramach udzielanych ulg oraz zasady obowiązujące w zakresie umarzania należności
Czwartek, 21.11.2013 r.
Godz. 9.00 – Oddział O/ZUS ul. Jankowicka 13 w Rybniku – szkolenie: Zmiany w przepisach prawa dotyczące:
- zmian w dokumentach ubezpieczeniowych i kodach tytułu ubezpieczenia od 1 listopada 2013 r. oraz ogólne zasady wypełniania i korygowania dokumentów ubezpieczeniowych
- podleganie ubezpieczeniom przez osoby sprawujące osobistą opiekę na dzieckiem do lat 5.
Godz. 10.00 -13.00 - Oddział ZUS, ul. Reymonta 2, w Rybniku - dyżur i punkt konsultacyjny pracowników ZUS, Urzędu Miasta w Rybniku i Urzędu Skarbowego w Rybniku, prezentacja innowacyjnych rozwiązań e-administracji.
Godz. 13.00 – Oddział O/ZUS ul. Jankowicka 13 w Rybniku – szkolenie: Zmiany w przepisach prawa dotyczące:
- zmian w dokumentach ubezpieczeniowych i kodach tytułu ubezpieczenia od 1 listopada 2013 r. oraz ogólne zasady wypełniania i korygowania dokumentów ubezpieczeniowych
- podleganie ubezpieczeniom przez osoby sprawujące osobistą opiekę na dzieckiem do lat 5.
Piątek, 22.11.2013 r.
Godz. 9.00 – Oddział ZUS w Rybniku, ul. Jankowicka 13 – szkolenie: Innowacyjne rozwiązania dotyczące nowych usług elektronicznych:
– Platformy Usług Elektronicznych ZUS oraz zasady obsługi modułu e-Płatnik
- zmiany w programie Płatnik.
Godz. 13.00 – Oddział ZUS w Rybniku, ul. Jankowicka 13 – szkolenie: Innowacyjne rozwiązania dotyczące nowych usług elektronicznych:
– Platformy Usług Elektronicznych ZUS oraz zasady obsługi modułu e-Płatnik
- zmiany w programie Płatnik.
Ze względu na ograniczoną ilość miejsc na wymienione wyżej szkolenia prowadzone są zapisy pod nr tel. 32 4391 146.
Na salach obsługi klientów w Oddziale i podległych mu inspektoratach zostaną przygotowane i specjalnie oznaczone stanowiska do obsługi klientów w ramach Tygodnia Przedsiębiorcy.