Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Harcerze zimowali w Pokrzywnej

- W dniach 21-25 około 20 harcerek i harcerzy Raciborskiego Środowiska Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej uczestniczyło w zimowisku w Pokrzywnej nieopodal Gór Opawskich - relacjonuje Arkadiusz Tobiasz

Na zimowisko wyruszyliśmy z samego rana w niedzielę pociągiem do Prudnika, gdzie udaliśmy się na mszę świętą do pobliskiego kościoła oraz później n autobus do Pokrzywnej. Z przystanku musieliśmy przemierzyć jeszcze kawałek z plecakami, aby dotrzeć do schroniska młodzieżowego, w którym mieliśmy się zatrzymać na te pięć dni. Po przybyciu rozlokowaliśmy się w pokojach i rozpakowaliśmy, po czym udaliśmy się na obiad do pobliskiego ośrodka. Po obiedzie z powodu deszczu mieliśmy zajęcia z mapami okolicy w świetlicy, aby przygotować się do czekającego nas zwiadu i wędrówki. Harcerze uczyli się orientowania mapy, odnajdowania najważniejszych obiektów w okolicy, a także układała plan trasy wędrówki, z których opiekunowie mieli wybrać najbardziej atrakcyjny. Harcerki natomiast miały m.in. zajęcia z szyfrów i sygnalizacji. Dzień zakończyliśmy kominkiem oraz modlitwą.

W poniedziałek, w dzień harcerskiego święta — Dnia Myśli Braterskiej — wyruszyliśmy z Pokrzywnej do Jarnołtówka, gdzie harcerze i harcerki zostali podzieleni na trzy zespoły, aby przeprowadzić zwiad po najbliższej okolicy. Wśród zadań uczestnicy musieli m.in. dowiedzieć się czegoś o wielkiej tamie, poznać miejscowe legendy, historię pobliskiego kościoła. W trakcie zwiadu zespoły dotarli do wielu ciekawych osób, m.in. pana, który zaprojektował herb Jarnołtówka — na którym widnieje jednorożec. Popołudniem harcerze poznawali szyfry oraz Alfabet Morse’a, po czym przeszli do zajęć w praktyce — odbierali meldunki za pomocą chorągiewek i latarki. Natomiast harcerki poznawały historię harcerstwa oraz wykonywały upominki na DMB. Dzień zakończyliśmy wspólnym kominkiem w czasie którego zespoły opowiadały jak przebiegał ich zwiad.

We wtorek z powodu deszczu harcerze mieli zajęcia z węzłów, po których zdawali na sprawność, gdzie musieli wspiąć się na pobliskie drzewo. Mimo niekorzystnych warunków harcerze nie poddawali się i dzielnie próbowali wykonać to zadanie. Harcerki natomiast miały zajęcia praktyczne z mapą w związku ze zbliżającą się wędrówką. Po południu harcerze poznawali stopnie i funkcje harcerskie w czasie których każdy miał szansę chociaż na chwilę pobyć komendantem chorągwi czy hufcowym, a dziewczyny rozpoczęły swój bieg na stopień. Wieczorem miała miejsce gra, pomimo deszczu, który przerodził się w śnieg, zastępy musiały jak najszybciej w całkowitej ciemności odnajdować świeczki rozsiane po całym lesie przy których były trzycyfrowe liczby i zapamiętać jak najwięcej z nich, bowiem spisywać je można było tylko w punkcie rozpoczęcia gry. Harcerze i harcerki musieli działać bardzo szybko, ponieważ przez deszcz ze śniegiem liczby te się rozmazywały.

W środę ranem wyruszyliśmy w Góry Opawskie, gdzie po przekroczeniu 500 metrów nad poziomem morza wreszcie harcerki i harcerze zobaczyli śnieg! Pomimo wędrowania pod górę wszyscy starali się znaleźć na górze jak najszybciej, aby mieć wystarczająco dużo czasu na ulepienie śnieżek, które wkrótce potem leciały w dół i nieraz trafiały inne osoby. W czasie wędrówki udało nam się zdobyć kilka mniejszych szczytów, a w trakcie powrotu zobaczyliśmy m.in. dawną skocznię narciarską, kaplicę polową i wiele innych ciekawych rzeczy. Po obiedzie oprócz wielkiego suszenia rzeczy miały miejsce zajęcia z musztry oraz gry ruchowe z harcerkami. Dzień zakończyliśmy wspólnym, ostatnim kominkiem na naszym zimowisku.

W czwartek rano udaliśmy się do pobliskiego parku linowego, gdzie każdy mógł spróbować swoich sił na niskiej bądź wysokiej trasie. Pomimo temperatury poniżej zera i w pewnych momentach braku czucia w rękach, każdy dzielnie przemierzał kolejne stanowiska, aby zakończyć trasę zjazdem na tyrolce. Po powrocie nadszedł czas pakowania i powrotu do domu, który nie obył się bez komplikacji. Po dotarciu do Prudnika autobusem i udaniu na dworzec dowiedzieliśmy się, że została wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa, więc pełni obaw wyczekiwaliśmy autobusu i ilości wolnych miejsc. Na całe szczęście udało nam się w całości zmieścić w autobusie oraz kierownik zatrzymał dla nas pociąg w Kędzierzynie, który jechał do Raciborza. Wszyscy dotarliśmy do domu cali i zdrowi, ale z półgodzinnym opóźnieniem.

Jeśli chciałbyś zostać zuchem lub harcerzem, to wyślij wiadomość na adres a.tobiasz@zhr.pl, a na pewno się wkrótce do Ciebie odezwiemy.

Więcej zdjęć TUTAJ.

źródło: ZHR Racibórz

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].