Pompy wtryskowe w Twoim dieslu – Czy wiesz jak o nie dbać?
W dzisiejszych czasach wymagania użytkowników samochodów, normy emisji spalin sprawiają, że silniki stają się coraz bardziej zaawansowane. W przypadku silników diesla zmiany dotyczą również pomp wtryskowych, które pracują pod coraz większym obciążeniem, aby osiągać coraz większą moc i przyzwoite spalanie.
Pompy wtryskowe pracują pod ciśnieniami rzędu 2 000 bar i wykonane są z olbrzymią precyzją. Aby zwiększyć żywotność pomp wtryskowych niezwykle istotne jest dbanie o odpowiednią, jakość paliwa, jaką tankujemy do naszego samochodu. Przy wyborze stacji, na której będziemy tankować lepiej nie kierować się wyłącznie ceną. Słabej, jakości paliwo zmniejsza trwałość pomp wtryskowych.
Jak rozróżnić paliwo złej, jakości?
Gdy zatankujemy na stacji, gdzie sprzedają paliwo złej, jakości możemy zaobserwować spadek mocy, wzrost zużycia paliwa oraz zwiększenie głośności pracy silnika. Oczywiście takie objawy nie wystąpią od razu po odpaleniu silnika, lecz po przejechaniu kilkunastu, kilkudziesięciu kilometrów w momencie, gdy zatankowane paliwo dostanie się do silnika. Jeśli takie objawy wystąpią lepiej omijać taką stację benzynowa.
Często zdarza się, że po okresie gwarancji i przeglądach w autoryzowanych serwisach zapominamy o wymienianiu ważnych części eksploatacyjnych. W przypadku pomp wtryskowych ważnym aspektem jest terminowe wymienianie filtra paliwa, o którym tak często zapominamy. Jak często wymieniać filtr paliwa? Taką informacje znajdziemy w instrukcji samochodu. Powinniśmy pilnować, aby filtry były oryginalne lub markowych producentów.
Tankowanie dobrej, jakości paliwa na sprawdzonych stacjach oraz regularne wymienianie filtra powinno uchronić nas przed kosztownymi naprawami układu wtryskowego.
Jak rozpoznać uszkodzone wtryski?
O uszkodzeniu pomp wtryskowych może świadczyć brak możliwości odpalenia silnika, ciężki rozruch, brak mocy, folowanie obrotów, zwiększona głośność silnika oraz dymienie na czarno.
W przypadku takich objawów należy najpierw poddać samochód diagnostyce komputerowej i po wykluczeniu innych przyczyn takie objawy mogą wskazywać na uszkodzone wtryski.
Gdy mamy uszkodzone wtryski:
Rzadko kto decyduje się na zakup nowych pomp wtryskowych i jest to spowodowane głównie ceną zakupu. Z pewnością tańsza okaże się naprawa pomp wtryskowych.
Proces naprawy pompy przebiega w następujących etapach:
- demontaż na części pierwsze
- wizualna ocena wszystkich elementów także przy pomocy mikroskopu cyfrowego
- wycena kosztów naprawy i kontakt z klientem
- mycie wszystkich elementów pompy przy pomocy myjek ultradźwiękowych
- montaż pompy wraz z wymianą uszkodzonych elementów i wszystkich uszczelnień wewnętrznych pompy zgodnie z technologia producenta
- test pompy na stole probierczym
Tekst przygotowany przez all4u.pl
Materiał zewnętrzny