Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Będzie likwidacja porodówki w Rydułtowach. Nowiny Wodzisławskie o tajnym planie ratowania szpitali

Dotarliśmy do planu medyczno-naprawczego, z którego wynika, że 4 oddziały szpitalne w tym porodówka, funkcjonujące równolegle w Rydułtowach i Wodzisławiu mają zostać połączone i działać tylko w Wodzisławiu. Zupełnie nowe oddziały mają za to powstać w Rydułtowach.

Będzie likwidacja porodówki w Rydułtowach. Nowiny Wodzisławskie o tajnym planie ratowania szpitali

W Nowinach Wodzisławskich ponadto:

  • o kłopotliwej wpadce urzędników przy budowie rynku w Pszowie, która może skutkować jego rozbiórką,
  • Turzyczka oddzielną dzielnicą Wodzisławia?
  • piszemy o pogrzebie ks. Hilarego Bywalca, który służył parafianom z Czyżowic prawie przez pół wieku,
  • proteste mieszkańców Godowa, którzy wzięli udział w telewizyjnym programie na żywo,
  • hiszpański Dragados nie zbuduje zbiornika Racibórz, bo został wyrzucony z budowy,
  • Odra zagrała z Odrą, kuriozalny mecz w Wodzisławiu,
  • dodatek poświęcony branży funeralnej,
  • konkurs OPS, tym razem przedstawiamy jednostkę z Mszany,
  • wójt Mszany krytycznie o zasadach współpracy z Powiatowym Zarządem Dróg.

Kup dostęp do e-wydania aktualnego numeru gazety

43 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
cyklista 10.01.2017 13:58

@ Imo - I...Po nas choćby potop! - niestety.

~Imo (188.146. * .94) 10.01.2017 13:51

I...........

~imo (188.146. * .255) 09.01.2017 10:58

Koniec nadchodzi szybkimi krokami .
WŁADZA POWOLI PAKUJE MANATKI

cyklista 03.01.2017 21:58
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

@simon - nie mnie to spotkalo tylko mojego krewnego, ja bylem kierowcą. Podany powod byl taki: brak specjalistycznego sprzetu, ktorym okazal sie w Rybniku najbardziej prosty przyrząd chirurgiczny, bedacy na wyposazeniu każdego oddzialu szpitalnego, gabinetu lekarskiego.Sam zabieg trwal moze niecala minute.

~simon_ (94.254. * .111) 03.01.2017 15:39
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Do cyklista : Czy może pan zdradzić jaki był powód przesłania pana do innego szpitala?

~Imo (83.22. * .223) 03.01.2017 14:44
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Coraz więcej ludzi doskonale wie i rozumie wraz z lekarzami rodzinnymi ze szpital wodziskawski to juz przeszłość .
Co było dobre oraz dobrych lekarzy wyrzucili teraz to moze lepiej ze od razu przesyłają do ościennych lecznic

cyklista 03.01.2017 13:46
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Niedawno mialem w rodzinie pilna potrzebe skorzystania z izby przyjec w naszym "cudownie" prowadzonym i reformowanym szpitalu - i co nas spotkalo na izbie przyjec? To co chyba spotkalo juz rzesze ludzi - dostalismy kwitek-przekaz do szpitala w Jastrzebiu albo w Rybniku. Proponuje by zamiast szpitala byla budka z pania a w zasadzie moze nawet z kilkoma paniami wypisujacymi skierowania do normalnych szpitali - tak bylo by uczciwiej niz mamic nas tym "dobrymi zmianami" itp. glupotami.

~Imo (188.146. * .81) 03.01.2017 10:55
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Bardzo otwarta na wszystko byle jeszcze miesiąc moze dwa zarobić . ZOZ. Umiera widać to wyraźnie

niktinic 03.01.2017 05:56
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Nowa Pani dyrektor podobno jest otwarta na rozmowy z pracownikami,tylko chyba dla wybranych......

niktinic 22.10.2016 18:15
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Pan O już doradza niektórych już te rady dotknęły....

~borok (85.14. * .114) 20.10.2016 07:21
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

do poniżej to jest główny doradca p.dyrektor

Dr_Svevo 20.10.2016 01:51
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Zakładając że dyrektorem kopalni Rydułtowy jest Pan X a kopalni Marcel Pan Y to znaczy że jak się jakiemuś kierownikowi oddziału nie podoba jednemu z drugim to dyrektora wymienią?Ludziska ogarnijcie się!

~koza007 (155.133. * .66) 19.10.2016 23:01
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

do ~zezem:
świetnie, że tak 'dobrze' mnie znasz. guzik o mnie chłopie wiesz, a piszesz takie bzdury.
jak myślisz - dlaczego mam takie zdanie na temat Rydułtów? pomyśl, to nie boli.
a na temat cierpienia i bólu mogę napisać 5 tomową księgę.
ja akurat wiem o czym piszę, więc nie oceniaj mnie.i mogę Ci zaręczyć, że roszczeniowa to ja akurat nie jestem. jeszcze raz to napiszę: nie znasz - nie oceniaj.
każdy pieje peany, nie mając pojęcia jak to tam wszystko naprawdę wygląda na tym oddziale. i syf tam jest od dawna. nie dlatego, że obcięto fundusze na środki dezynfekujące i inne. i najczęściej nie z winy i głupoty pacjentów jak ktoś tu pisał. syf, który tam jest - tego nie widać gołym okiem. to wychodzi w inny sposób. idźcie i zapytajcie ile dzieci zostało zarażonych na tym oddziale. niech ktoś z Was obrońców pofatyguje się i to sprawdzi. i nie wynika to z tego, że tam jest takie obłożenie pacjentkami. są szpitale równie albo i bardziej obłożone, a nie dzieje się tam to, co w Rydułtowach.

~aes (91.192. * .71) 19.10.2016 21:48
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Hehe, dowiedz się cokolwiek o porodówce w Rybniku to przestaniesz pociskać tu takie głodne kołoczki

~gosc13 (213.208. * .120) 19.10.2016 21:37
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Potwierdzam: powodem zlozenia wypowiedzen przez lekarzy z Rydultow jest osoba obecnego ordynatora K. (porodowki z Wodzislawia), ktory przez nowe kierownictwo ZOZ zostal awansowany na zastepce dyrektora (moze w nagrode za drastyczny spadek ilosci porodow w Wodzislawiu za jego kadencji?).

Redakcji Nowin polecam sprawdzenie ilosci porodow przed przyjsciem Pana K. do wodzislawskiego szpitala oraz w trakcie jego urzedowania (dane jawne, przeciez placi za to NFZ, czy wczesniej kasa chorych) oraz ilosci procesow sadowych wytoczonych przeciwko Panowi K.

Wielu ludzi w Wodzislawiu o tym wie, ale starosta chyba nie chce o tym slyszec. Wazne, ze jest chetny przeprowadzac likwidacje. Szkoda tylko, ze pacjentki z Rydultow do Wodzislawia nie przyjda z powodu Pana K. Pojda do Rybnika, Zor, Jastrzebia i tak ZOZ znowu bedzie w plecy.

~emolek (83.10. * .128) 19.10.2016 21:31
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Ale pyskówka , oceniajcie poziom i jakosc oddziałów a nie wpisy nieżyczliwych

cyklista 19.10.2016 20:21
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@RPR daj namiar na ten wywiad. Lekarzom trudno sie dziwic - madra decyzja, natomiast Starostwu Powiatowemu mozna sie dziwic i to bardzo, ze za cene posady tego jednego lekarza na litere "k" z ktorym nikt normalny nie chce wspolpracowac (widac sa powody) , sa w stanie puscic z dymem wszystko - nawet najlepszy odzial w województwie. Wnioski nasuwają sie same i z cala pewnoscia nie jest nimi interes pacjentow.

idla 19.10.2016 20:12
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

RPR podobna sprawa jest na odz.chirurgi,niemożliwy ordynator,przez niego brak lekarzy,taka jest prawda nie owijana,jak to czyni dyrekcja ktora udaje ze nie widzi problemu z ordynatorami

RPR 19.10.2016 20:04
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

właśnie czytałem wywiad z rzecznikiem szpitala i mowi ze lekarze nie chca powiedziec jaki jest główny powód odejścia. Jest on znany,oddziały miały byc połączone i nikt nie chce pracowac pod kierownictwem lekarza ordynatora K.,i to główny powód braku lekarzy,a tu jeszcze w ZOZ zrobili tego gościa zastępcą dyrektora,to jest chore

zezem 19.10.2016 14:29
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

@~koza007. szkoda dyskutować gdy ból to tylko poród. Widać mało miałaś do czynienia z ludźmi cierpiącymi. I uwierz, wszędzie reakcje cierpiących są podobne. Indywidualne, subiektywnie oceniane zdarzenia nie można generalizować. Ale, jak się ma roszczeniowe podejście do życia, żaden argument nie przekona.

cyklista 19.10.2016 14:13
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Dr. Svevo - nikt nie watpi w to, ze pani dyr. wie co robi, tyle ze to co robi akurat jest na szkode nas pacjentow.

Dr_Svevo 19.10.2016 13:34
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Potrzebny jest jeden nowoczesny szpital w powiecie a drugi ma być szpitalem niejako pomocniczym z pewnymi oddziałami.Oddział porodowy (i nie tylko) w Wodzisławiu zostanie zmodernizowany więc nie wiem po co te płacze.A jeśli chodzi o lekarzy to nie ma ludzi których nie można zastąpić.Pani dyrektor wie co robi.

~Emolek (188.146. * .159) 19.10.2016 13:16
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Jeszcze raz podkreślam ze niszczy sie dobrych fachowców , którzy kreowali jakość całego szpitala. Jak to możliwe ze ludzie i oddziały ,ktore maja świetne rezultaty i efekty leczenia są unicestwiane a liche z duża ilością powikłań zostają .
Pozostała jeszcze wyróżniająca sie chirurgia wodzisławska , ale pewnie i ja zniszczą

cyklista 19.10.2016 12:07
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

@koza - moje dzieci rowniez rodzily sie w Rydultowach i nie widzielismy syfu o jakim piszesz. Zakażenia na takich oddzialach najczesciej biora sie z powodu kompletnej glupoty pacjentow nie dbajacych o podstawowe zasady higieny. Po za tym radze spojrzeć po prostu na statystyke - Ryd. bija rekordy w ilosci porodow zwlaszcza w porownaniu z Wodz. a jak wiadomo, przy wiekszej ilosci wieksze ryzyko. Dodatkowo odsylam Cie do starszych artykulow na temat tego co obecna dyrekcja zarzadzila - otoz nakazala ograniczyc drastycznie uzywania srodkow czystosci i dezynfekcji na odzialach ( rowniez lekarstw z limitem 12zl/mc na pacjenta!!!) stad wlasnie sluszny bunt lekarzy, ktorzy wiedza dobrze jak to sie konczy. Trudno wspolpracowac z takim szefostwem i ja sie wcale nie dziwie, ze sytuacja jest jaka jest i bedzie dopoki Powiat nie zwolni calej tej dziwnej ekipy dyr. i wice dyrektorow.

Objektywny 19.10.2016 10:55
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@koza .....piszesz bzdury ,a te dane to poświadczą > http://www.nowiny.pl/wodzislaw/115402-nadal-wiecej-porodow-w-rydultowach-niz-w-wodzislawiu.html ......i po co się tak napinasz że wiesz najlepiej o rodzeniu ,nie tam czyjeś żony córki czy siostry ,nie ,nie wiesz ,a pisząc gdzie mogłaś mieć lepszy komfort to radził bym ci np.prywatną kliniką rodzenia tam pewnie by i urodzili za ciebie ,co ty na to ?

~koza007 (155.133. * .66) 19.10.2016 09:39
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

ps.
nie mam nic do ortopedii. ja wypowiadam się tylko na temat oddziału położniczego i noworodków. proszę więc czytać ze zrozumieniem. tak samo zgrabnie pomijasz w swoich wypowiedziach temat rydułtowskiego syfu na w/w przeze mnie oddziałach. a pisałam o tym. próbujesz mi wmówić, że jestem paniusią, której się nie podoba brak kibla i robię z siebie męczennicę na pokaz. dlatego przeczytaj to co napisałam wcześniej wszystko raz jeszcze i odnieś się do całości. a nie tylko do tego, co Ci wygodne.

~koza007 (155.133. * .66) 19.10.2016 09:31
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

do ~zezem@
dobrze obrońco. to powiedz mi w takim razie jak tam tak świetnie, to skąd tyle syfu? czy zdajesz sobie sprawę ile dzieci tam zostało zarażonych różnymi świństwami typu streptokoki i inne? poczytaj sobie. porozmawiaj z rodzicami tych dzieci. i oświecę Cię - to nie są przypadki nieliczne. tam ciągle coś się niedobrego dzieje. to skąd to się bierze jak tam tak super hiper jest? tak jak już napisałam wcześniej - jak Ciebie to nie dotyczy to lepiej mieć klapki na oczach i upierać się przy swoim. tam jest syf i tyle. a lek. rządząca oddziałem noworodków chodzi i śmierdzi papierochami i nie tylko. i to ma być takie super fantastyczne wg Ciebie????
a na temat bólu i cierpienia pogadamy jak dziecko urodzisz. bo to, że Twoja żona/matka/ciotka/córka czy ktoś tam urodził tak o, to nie znaczy, że wszystkie kobiety tak rodzą. ale jak widać na przykładzie naszego kraju, na ogół wypowiadają się ci, którzy mają jak najmniej wspólnego z danym tematem, wszytko najlepiej wiedzą.

cyklista 19.10.2016 08:32
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

@emolek Twoj apel by protestowac ma sens ale mysle, ze ludzie maja za malo wyobrazni i jeszcze nie sa w stanie zrozumiec, ze za pare miesiecy obudza sie z "reka w nocniku" A potem bedzie juz po sprawie.

zezem 19.10.2016 07:25
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

@~koza007 : przeczytaj ~emolka, napisałem to już wcześniej odnośnie programu naprawczego i chamskiego wywalenia ordynatora ortopedii.
Masz pretensje do oddziału szpitalnego że jakiś cham i prostak nie wyszedł z WC ?
Ja nie rodziłem ale wielokrotnie byłem na tym oddziele , byłem dwukrotnie świadkiem gdzie kobiety z innych miast rozmawiały z personelem o możliwości porodu właśnie w Rydułtowach. Czy z powodu złych opinii?
Nie można chamstwa i prostactwa niektórych pacjentów i ich rodzin mieszać z fachowością w procedurach medycznych.
I jeszcze jedno: są dwa typy pacjentów. U jednych bul i cierpienie powoduje zamknięcie się, cierpienie baz eksponowania na zewnątrz. Drugi typ to taki "na pokaz cierpiący pępek świata" wokół którego wszyscy mają biegać i usługiwać.

~emolek (83.27. * .201) 18.10.2016 21:12
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Zgadzam sie w pełni (cyklista). Pracownicy szpitala są pod okropną i nieustanną presją, boją sie o swoją egzystancje.Największą startę ponoszą PACJENCI.
Ratujmy to co sie da uratowac jeszcze i apel DO SPOŁECZENSTWA ,PROTESTUJMY BO JESZCZE JEST CHWILA ZEBY TO ODWRÓCIC.

cyklista 18.10.2016 19:17
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

@emolek masz racje. Ale najgorsze jest to, ze ludzie nie reaguja, ze maja to gdzies. Dopiero jak trafia do szpitala i beda skazani na te miernoty moze w koncu zobacza skale zrujnowania szpitali w Wodzislawiu i Rydultowach. Juz teraz jest tak, ze kazdy kto troche sie orientuje w temacie jedzie jak najdalej od Wodzislawia sie leczyc. Ale ludzie glosowali na "dobra zmiane" to maja to na co zasluzyli.

~koza007 (155.133. * .66) 18.10.2016 19:02
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

do ~zezem:
nie, nie jest jedna toaleta do 1 łóżka, ale są toalety na porodówce, nie trzeba ganiać z porodówki na położniczy przez korytarz pełen ludzi. porodówka w wodziu jest za windami, postronni się tam nie szwendają. a w Rydułtowach jest korytarz po którym szwendają się tabuny ludzi, a do wc przez ten korytarz trzeba przejść na położniczy, bo porodówka wc nie ma! i tak jak pisałam - ja po ciężkim porodzie ledwo do wc dokulałam się, a tam pani rodząca rzyga w kibla, obok mąż rozwalony stoi sobie, w d*upie to ma, że jakaś kobieta przyszła do tego wc i trzeba by może własne cielsko zwinąć, żebym mogła bez krępowania się skorzystać z tego kibelka. i to nie była sytuacja pojedyncza. wędrówki z porodówki z mężami do kibla odbywała co druga, a chłopy nie umieli się kapnąć, żeby opuścic ten kibel jak tam jakaś inna kobieta wchodzi w wiadomych celach. poza tym syf i malaria w tych rydułtowach - sepsa u noworodków znikąd tam się nie bierze. ale jak to na Was nie trafiło, to kto by się tym przejmował. prawda????

~borok (155.133. * .181) 18.10.2016 17:58
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

jestem ciekawy ile ten śmieszny plan restrukturyzacji kosztował podatników myśle że około 300k

~emolek (83.27. * .52) 18.10.2016 17:50
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Wielkie oszustwo ,wycinają autorytety medyczne przyjmuja nowych miernych ,ale uległych.
Administracja rozwija sie niebywale. Pieniądze wyprowadzane na zewnątrz.

~borok (155.133. * .181) 18.10.2016 17:16
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

Jezeli starosta kupił ten program to nie dziwie się że tak potężna jego firma została zlikwidowana i zbuzona takie są jego wiadomości z zakresu ekonomi

~iglo (83.10. * .41) 18.10.2016 16:41
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

rodziłam tam osobiście i było dobrze czemu to jest do likwidacji ludzie co mają władze nad tym oszaleli czy wogóle nie dają rady rozporządzać tak dużym planem szpitala już ortopedia odeszła i co jeszcze dalej zamkną to jest skandal wstyd !!!

~iglo (83.10. * .41) 18.10.2016 16:37
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

to jest już skandal z tym szpitalem

zezem 18.10.2016 09:41
oceniono 6 razy
-2
Zgłoś

@~koza007: ciekawe uwagi. Tylko nie wiem dlaczego córka i jej koleżanki właśnie tam chciały rodzić. Rozumiem że w wodzisławiu lub innych szpitalach do 1-go łóżka przypisana 1. toaleta, jednoosobowy pokój, z holem odizolowującym dźwięki z korytarza.

~koza007 (155.133. * .66) 18.10.2016 08:24
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

tak, ale ten medal ma też dwie strony - lekarze ok, położne też, ale już jaśnie panie z noworodków to koszmar, szczególnie pani dowodząca :((((( poza tym warunki na tym oddziale były fatalne! wspólne wc położniczego i porodówki to jakaś pomyłka. ja idę do wc a tam siedzi i rzyga jakaś rodząca a obok jej maż. to ja przepraszam, ale jak mam się załatwić w tym momencie??? poza tym umiejscowienie tej porodówki na korytarzu gdzie jest ciągły ruch też dobrze nie wpływa na rodzące. mnie to stresowało. no i nie było wc i trzeba było ganiać przez ten korytarz na położniczy do kibelka. no same luksusy psia krew! że już nie wspomnę o wysokim procencie zakażeń noworodków jakimiś świństwami. tez szpital ma bardzo złą prasę jeśli chodzi o takie sprawy. ale lepiej mieć klapki na oczach, bo jak mnie to nie dotyczy to pffff przecież. prawda????